Μάλιστα, σε ό,τι αφορά στο μηνιαίο οικογενειακό εισόδημα, η μείωση ξεπερνά το 50% και αγγίζει έναν σημαντικό αριθμό πολιτών, αφού το εύρημα αφορά σε περίπου έναν στους τρεις ερωτηθέντες - που συμμετείχαν στην έρευνα.
Το «βάρος» στις «πλάτες» των ελληνικών νοικοκυριών είναι ακόμη μεγαλύτερο, εάν αναλογιστεί κανείς πως κατά την τελευταία τετραετία, μία στις τέσσερις οικογένειες έχει «πληγεί» από την κρίση υπό τη μορφή απώλειας της θέσης εργασίας που κατείχε κάποιο μέλος της, ενώ μία στις δεκαπέντε οικογένειες έχει αναγκασθεί να αλλάξει τόπο κατοικίας, λόγω των δυσχερών οικονομικών συνθηκών.
Χαρακτηριστικό είναι, ακόμη, πως η κρίση, όπως διαφαίνεται από την έρευνα, επηρεάζει και τα αποταμιευτικά περιθώρια των καταναλωτών που ήδη από το 2010 είναι εξαιρετικά περιορισμένα, με μόλις έναν στους τέσσερις να δύναται να προσφύγει στην ασφάλεια της αποταμίευσης.
Σχετικά με τις καταναλωτικές συνήθειες, εμφανίζουν - όπως είναι λογικό - αισθητές μεταβολές, με τους πολίτες να στρέφονται πλέον στις οικονομικότερες λύσεις, αφού προτού αγοράσουν, προβαίνουν σε μία «έρευνα αγοράς», αλλά και εκματαλλεύονται ευκαιρίες, όπως είναι οι εκπτώσεις και οι προσφορές. Άλλωστε, οποιαδήποτε αγορά, για την πλειονότητα των καταναλωτών, προσανατολίζεται στο μότο «μόνο τα απαραίτητα», αφού ο Έλληνας φαίνεται να έχει αναθεωρήσει, σε σημαντικό βαθμό, τις ανάγκες του.
Η εξοικονόμηση προέρχεται τόσο από τις καθημερινές δαπάνες, όσο και από τις μεγαλύτερες. Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, οι τομείς που γνωρίζουν τις μεγαλύτερες περικοπές είναι οι εξής:
- Ένδυση/Υπόδηση: 70,2%
- Αγορές για το σπίτι: 70,4%
- Ψυχαγωγία: 70,2%
- Καθημερινά μικροέξοδα 69,5%
- Ταξίδια και διακοπές: 65,9%
- Έξοδα μετακίνησης: 61,6%
Αναφορικά, τέλος, με την ψυχολογία των πολιτών, το ποσοστό των ερωτηθέντων που δηλώνουν «πολύ αγχωμένοι» έχει περιορισθεί στο 40%, με την πλειοψηφία να είναι άτομα μαγαλύτερων ηλικιών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr