Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων κ.λπ. ζητούσε να ακυρωθεί η από 21.2.2012 απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων (ΔΕΑΑ) με την οποία μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς αντάλλαγμα κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή η επίμαχη έκταση στην περιοχή της Κασσιώπης. Στην έκταση αυτή περιλαμβάνονται λίμνη, αιγιαλός, δασική έκταση, ναυτικό οχυρό, κ.λπ.
Το Δ΄ Τμήμα του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου (πρόεδρος, ο αντιπρόεδρος Σωτ. Ρίζος) με τις υπ' αριθμ. 1415-1416/2013 αποφάσεις του απέρριψε ως αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Οι σύμβουλοι Επικρατείας, ερμήνευσαν το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής στρατηγικής των ετών 2012-2015, στο οποίο περιλαμβάνεται το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων προς ενίσχυση των δημοσίων εσόδων με την αξιοποίηση των ακινήτων του Ελληνικού Δημοσίου, το Μνημόνιο ΙΙ (Ν. 3845/2010) και την λοιπή ισχύουσα νομοθεσία.
Κατόπιν αυτών, αποφάνθηκαν οι δικαστές, ότι από την προσβαλλόμενη απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων με την οποία μεταβιβάστηκε η επίμαχη έκταση στο ΤΑΙΠΕΔ, δεν προκλήθηκε ζημιά στους προσφεύγοντες (δήμο Κέρκυρας, κ.λπ.).
Η όποια πιθανή ζημιά προκληθεί στους Ο.Τ.Α. θα είναι από μεταγενέστερο στάδιο της όλης διαδικασίας, αναφέρει το ΣτΕ, όπως είναι από την έκδοση 1) Προεδρικού Διατάγματος περί εγκρίσεως των Ειδικών Σχεδίων Ανάπτυξης Δημοσίων Ακινήτων (ΕΣΧΑΔΑ), 2) των υπουργικών αποφάσεων περί εγκρίσεως πολεοδομήσεως, χωροθετήσεως επενδυτικών σχεδίων και περί σκοπιμότητας, βιωσιμότητας και καταλληλότητας, 3) των υπουργικών αποφάσεων περί παραχωρήσεως της χρήσεως αιγιαλού, παραλίας, όχθης και παρόχθιας ζώνης και του δικαιώματος εκτελέσεως λιμενικών έργων, 4) των πράξεων χορηγήσεως οικοδομικών αδειών και 5) κηρύξεως αναγκαστικών απαλλοτριώσεων κ.ο.κ.
Ως προς το επίμαχο ναυτικό οχυρό που βρίσκεται στην περιοχή της Κασσιώπης, οι Ο.Τ.Α. υποστήριξαν, ότι είναι άκυρη η απόφαση της ΔΕΑΑ, αφ' ενός μεν «διότι δι' αυτής μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ ακίνητο που ανήκει τουλάχιστον εν μέρει, ήτοι ως προς την «απαγορευμένη ζώνη» και την «επιτηρούμενη ζώνη», στη δημόσια κτήση του Ελληνικού Δημοσίου, αφ' ετέρου δε διότι η ύπαρξη του ναυτικού οχυρού καθιστά αδύνατη την αξιοποίηση του μεταβιβασθέντος ακινήτου στο σύνολό του».
Όμως, οι σύμβουλοι Επικρατείας απέρριψαν και τον ισχυρισμό αυτό, καθώς «η μεν «απαγορευμένη ζώνη» συμπίπτει με την έκταση των 11.520 τετραγωνικών μέτρων που δεν μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ, η δε «επιτηρούμενη ζώνη», η οποία καταλαμβάνει μέρος του ακινήτου των 489.560 τετραγωνικών μέτρων, νομίμως μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ ως μη ανήκουσα στη δημόσια κτήση του Ελληνικού Δημοσίου».
Επιπρόσθετα, οι ισχυρισμοί των Ο.Τ.Α. για το επίμαχο οχυρό είναι απορριπτέοι, γιατί «η γειτνίαση του μεταβιβασθέντος στο ΤΑΙΠΕΔ ακινήτου με το ναυτικό οχυρό, καθώς επίσης και ο περιορισμός της ιδιοκτησίας, τον οποίο συνεπάγεται η οριοθέτηση της «επιτηρούμενης ζώνης» που καταλαμβάνει μέρος του, απλώς περιορίζουν τη δυνατότητα αξιοποιήσεώς του με κάποιες από τις συμβάσεις που προβλέπονται στα άρθρα 5 και 19 επ. του Ν. 3986/2011, χωρίς να την καθιστούν αδύνατη».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr