Αυτό είναι το παζάρι, σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές του «R» που διεξάγεται ανάμεσα στην ελληνική κυβέρνηση και το Κατάρ, το οποίο φαίνεται διατεθειμένο να δαπανήσει για επενδύσεις στη χώρα μας περί τα 2 δις. Ευρώ, αλλά αφορολόγητα. Αυτό είναι και το πνεύμα των deals που κλείνουν ανά τον κόσμο οι «managers»... του Εμιράτου, με τα κυβερνητικά στελέχη να προβληματίζονται ως προς τις διευκολύνσεις που θα πρέπει να παράσχουν στους ξένους επενδυτές και ειδικά σ' εκείνους που επιθυμούν άμεσα να ρίξουν λεφτά στην Ελλάδα.
Στο επίσκεντρο του ενδιαφέροντος το «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Με το δεδομένο των tax free επενδύσεων, σε «λυδία λίθος» του ελληνικού προγράμματος αποκρατικοποιήσεων εξελίσσεται το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας, «Ελευθέριος Βενιζέλος», καθώς το Κατάρ φαίνεται ότι θέλει να συμπεριλάβει και αυτό στη λίστα των επενδύσεών του.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, το επενδυτικό ταμείο του Εμιράτου βρίσκεται ήδη σε διαπραγματεύσεις με τη γερμανική Hochtief, που διαχειρίζεται το διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας, καθώς δεν σκοπεύει να ανανεώσει τα δικαιώματα εκμετάλλευσής του. Έτσι, παρουσιάζεται μία πρώτης τάξεως ευκαιρία και για τις δύο πλευρές, για τους μεν Γερμανούς να φύγουν από το «Ελευθέριος Βενιζέλος», που τόσο καιρό επιδιώκουν και τους δε Καταριανούς να αποκτήσουν βάση στην Ευρώπη.
Μάλιστα, το θέμα του αεροδρομίου βρίσκεται και στην ατζέντα της σημερινής συνάντησης, που θα έχει η Μικτή Επιτροπή Συνεργασίας Ελλάδας – Κατάρ, στην οποία θα προεδρεύσουν ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων κ. Νότης Μηταράκης και του Διευθύνοντος Συμβούλου της Qatar Holding κ. Αχμάντ Αλ-Σαγιέντ. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, η πλευρά του Κατάρ αναμένεται κατά τη διάρκεια της συνάντησης να προτείνει την εξαγορά του μεριδίου που έχει το ελληνικό δημόσιο στο αεροδρόμιο, προκειμένου να αναλάβει και τη πλήρη διαχείρισή του.
Hub της Qatar airways το «Ελευθέριος Βενιζέλος»
Στόχος, του εμιράτου είναι το «Ελευθέριος Βενιζέλος» να μετατραπεί σε hub (αεροπορικό κόμβο) της Qatar airways, προκειμένου να προσφέρει καλύτερες συνδέσεις από την Ευρώπη προς διάφορους προορισμούς ανά τον κόσμο. Με αυτό τον τρόπο η Qatar airways θα μπορέσει να «χτυπήσεις» τις Τουρκικές Αερογραμμές (THY), που είναι και ο άμεσος ανταγωνιστής στην περιοχή μαζί με την Emirates. Αποκτώντας λοιπόν βάση σε ένα αεροδρόμιο με σύγχρονες υποδομές και με δυνατότητα ανάπτυξης και επέκτασης σε τόσο κοντινή απόσταση με το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, προσφέρεται η δυνατότητα στην Qatar να προσφέρει αεροπορικές συνδέσεις σε χρόνους αντίστοιχους με την Turkish Airlines και ταυτόχρονα θα βρίσκεται σε στρατηγικό σημείο ανάμεσα στις τρεις ηπείρους (Ευρώπη, Ασία και Αφρική).
Ενδιαφέρον για το Ελληνικό και τον Αστέρα της Βουλιαγμένης
Τα σχέδια του Κατάρ για το «Ελευθέριος Βενιζέλος» συνδέονται άμεσα και με το ανανεωμένο ενδιαφέρον του για τον χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού και το Μικρό Καβούρι, για το οποίο έχει ξεκινήσει ο διαγωνισμός πώλησής του από την Εθνική Τράπεζα και το ΤΑΙΠΕΔ. Με την κατάλληλη αξιοποίηση του Ελληνικού και σε συνδυασμό με τον Αστέρα Βουλιαγμένης, που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από το αεροδρόμιο, θα προσφέρει μία ολοκληρωμένη τουριστική πρόταση σε όσους επισκέπτονται την Αθήνα, φτάνοντας με την Qatar και για όσους κινούνται τράνζιτ.
Μάλιστα, το επενδυτικό ταμείο του Εμιράτου δείχνει το έντονο ενδιαφέρον του και για την αγορά ελληνικών νησιών, τόσο για προσωπική χρήση από τον Εμίρη του Κατάρ, όσο και για τουριστική αξιοποίηση.
Ενδιαφέρον για τη Finansbank
Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, το Κατάρ φέρεται να έχει εκφράσει το ενδιαφέρον του για την απόκτηση της Finansbank στην Τουρκία, που ανήκει στην Εθνική Τράπεζα. Ωστόσο, η ελληνική πλευρά διαψεύδει ότι έχει πρόθεση να πουλήσει στην πώληση της Finansbank.
Σταύρος Χαρίτος - [email protected]
Νίκος Ιτσινές - [email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr