Η αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου ναυτιλιακών καυσίμων βρέθηκε στο επίκεντρο ευρείας σύσκεψη στο υπουργείο Οικονομικών με τη συμμετοχή των υπουργών Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, Ναυτιλίας Κώστα Μουσουρούλη και των υφυπουργών Ανάπτυξης Αθ. Σκορδά και Περιβάλλοντος Μάκη Παπαγεργίου. Σε ό,τι αφορά την εγκατάσταση του συστήματος εισροών εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων, από το Υπ. Οικονομικών, με αφορμή τη σύσκεψη, τονίζεται ότι «το πρόγραμμα προχωρά βάσει χρονοδιαγράμματος, το οποίο προβλέπει την εγκατάσταση του συστήματος στα πρατήρια Αθηνών και Θεσσαλονίκης έως 30 Μαρτίου και σε ολόκληρη τη χώρα μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2014».
Όπως παρατηρούν παράγοντες της αγοράς καυσίμων του η εξίσωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) του πετρελαίου θέρμανσης και του πετρελαίου κίνησης οδηγεί τους λαθρεμπόρους στα «βαφτίσια» των ναυτιαλικών καύσιμων, που δεν επιβαρύνονται με ειδικούς φόρους σε πετρέλαιο θέρμανσης.
Σημειώνεται ότι ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης είναι πλέον 330 ευρώ / 1.000 λίτρα. Με βάση τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών εκτιμάται ότι το Δημόσιο ζημιώνεται ετησίως περί τα 600 εκατομμύρια ευρώ ετησίως αν συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ.
Στη σύσκεψη παρουσιάστηκαν όλα τα δεδομένα που αφορούν το λαθρεμπόριο στην αγορά των καυσίμων, το οποίο, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, «κατά το μεγαλύτερο μέρος έχει αντιμετωπιστεί με την εξίσωση του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης».
Στη σύσκεψη πάρθηκαν αποφάσεις σχετικές με την επιτάχυνση υλοποίησης των μέτρων και δόθηκαν οι κατάλληλες εντολές, ώστε η επιτάχυνση να γίνει πράξη το αμέσως επόμενο διάστημα.
Σημειώνεται ότι τα μέτρα που είναι υπό επεξεργασία για την πάταξη του λαθρεμπορίου στα καύσιμα και επεξεργάζεται ο Κωστής Μουσουρούλης είναι:
- Αύξηση της συχνότητας και της ποιότητας των ελέγχων
- Εφαρμογή της αρχής του διπλού ελέγχου ("four-eyes principle")
- Χρησιμοποίηση εξωτερικών ελεγκτών
- Βελτίωση των μεθόδων εντοπισμού της παράνομης χρήσης πετρελαίου
- Αξιοποίηση των διαθέσιμων τεχνολογιών για τη διασφάλιση της αξιοπιστίας της διαδικασίας μεταφοράς αποφορολογημένου καυσίμου στον τελικό του αποδέκτη
- Μείωση του βαθμού στον οποίο ο έλεγχος της διαδικασίας εξαρτάται από τον ανθρώπινο παράγοντα και τη φυσική παρουσία
- Θέσπιση αυστηρότερων ποινών για τους λαθρέμπορους καυσίμων – π.χ. «λουκέτο» (αφαίρεση άδειας) στο εν λόγω πρατήριο για μεγάλη χρονικό περίοδο, μεγάλα χρηματικά πρόστιμα, κλπ.
- Ενδεχόμενο δημιουργίας ξεχωριστού δικαστηρίου για την εκδίκαση των υποθέσεων που αφορούν στο λαθρεμπόριο καυσίμων, ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία
- Εφαρμογή συστημάτων GPS για την παρακολούθηση των βυτίων που μεταφέρουν ναυτιλιακό καύσιμο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr