«Η απόφαση του υπουργείου Οικονομικών για την επιβολή φόρου πολυτελούς διαβίωσης στα αυτοκίνητα κυβισμού άνω των 1929 κυβικών εκατοστών, θα δώσει τη χαριστική βολή στην χειμαζόμενη αγορά αυτοκινήτου, προκαλώντας σωρεία νέων λουκέτων και κατακόρυφη αύξηση της ανεργίας σε ένα κλάδο που μέχρι πριν μερικά χρόνια ήταν από τους δυναμικότερους της ελληνικής οικονομίας» αναφέρει ο κ. Μίχαλος. Η επιστολή έρχεται μετά τις συνεχείς και έντονες διαμαρτυρίες επιχειρήσεων μελών του ΕΒΕΑ που δραστηριοποιούνται στον κλάδο πωλήσεων αυτοκινήτων, για την επιβολή φόρου πολυτελούς διαβίωσης σε μεσαίου και μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα. Ο κ. Μίχαλος ζητάει την αναστολή του μέτρου.
«Έχουν χαθεί περισσότερες από 25.000 θέσεις εργασίας»
Ο κ. Μίχαλος υπενθυμίζει «ότι τα τελευταία πέντε χρόνια, ο συνδυασμός της δραματικής μείωσης των εισοδημάτων των πολιτών και της κατακόρυφης αύξησης φόρων και τελών στα αυτοκίνητα, έχει ως αποτέλεσμα την εξαΰλωση των πωλήσεων αυτοκινήτων, ιδιαίτερα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού, με συνέπεια να έχουν χαθεί περισσότερες από 25.000 θέσεις εργασίας και να έχουν κλείσει χιλιάδες σημεία πώλησης τόσο των επίσημων δικτύων όσο και ανεξάρτητων εμπόρων σε όλη τη χώρα».
Η ΚΕΕΕ θεωρεί ότι η απόφαση για επιβολή φόρου πολυτελούς διαβίωσης, στερείται κοινής λογικής, καθώς θα οξύνει περισσότερο την κρίση στην αγορά αυτοκινήτου, ενώ ταυτόχρονα θα επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα στο πεδίο της είσπραξης εσόδων και όπως σημειώνεται στην επιστολή: «από την υπερφορολόγηση των αυτοκινήτων όχι μόνο δεν αυξήθηκαν τα έσοδα, αντίθετα χάθηκαν για το 2013 περισσότερα από 150 εκατομμύρια ευρώ μόνο από τέλη κυκλοφορίας, λόγω της ακινησίας 700.000 αυτοκινήτων. Όσον αφορά το φόρο πολυτελείας που ήδη επιβάλλεται δεν απέφερε και αυτός το αναμενόμενο δημοσιονομικό αποτελέσματα αποδίδοντας μόλις 2,2 εκατ.ευρώ από 70 εκατ. ευρώ που είχε προϋπολογισθεί.
Την ίδια περίοδο το δημόσιο χάνει τεράστια έσοδα καθώς σύμφωνα με το Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων τα άμεσα έσοδα για το δημόσιο από τη πώληση ενός αυτοκινήτου 2.000 κυβικών ανέρχονται σε 12.076 από τέλος ταξινόμησης και ΦΠΑ, πλέον των 660 ευρώ το έτος για τέλη κυκλοφορίας».
Συνολικά, σήμερα, καταλήγει η επιστολή, «τα αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού υπόκεινται σε υψηλά τέλη κυκλοφορίας, σε φόρο πολυτελείας, αποτελούν τεκμήριο εισοδήματος υψηλότερο κατά πολύ από την πραγματική τους αξία και το κόστος χρήσης τους».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr