Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η Ομοσπονδία Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (Ο.Ε.ΣΥ.Ν.Ε.), το επιχειρηματικό σκηνικό για την προώθηση αλλά και την υλοποίηση επιχειρηματικών σχεδίων μόνο ευνοϊκό δεν είναι. Με βάση τα ευρήματα της έρευνας και όπως προέκυψε από τις απαντήσεις των ερωτώμενων, η Ελλάδα συγκέντρωσε το χειρότερο σκορ (46,2) στο σύνολο των 34 χωρών (μεταξύ των οποίων βρίσκονται επιχειρηματίες από τις ΗΠΑ μέχρι την Ανδόρα) και βρέθηκε κάτω από τη Βενεζουέλα, την Ουκρανία, τη Γκάνα, κλπ.
Οι συμμετέχοντες ερωτήθηκαν για το κατά πόσο ισχύουν στη χώρα τους, οι παράγοντες που θεωρούνται πρωταρχικοί για την προώθηση του επιχειρείν, όπως η πρόσβαση στη χρηματοδότηση, τα φορολογικά κίνητρα, η καλλιέργεια επιχειρηματικών δεξιοτήτων και η ενστάλαξη επιχειρηματικής κουλτούρας στην κοινωνία.
Παρακάτω παρατίθενται τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις απαντήσεις των Ελλήνων ερωτώμενων:
Για την δυνατότητα πρόσβασης στη χρηματοδότηση: «Υπάρχουν επαρκείς πηγές κεφαλαίου για την έναρξη ή την προώθηση μιας επιχειρηματικής ιδέας», μόλις το 10% των Ελλήνων επιχειρηματιών έδωσαν θετική απάντηση και το 79% αρνητική, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό αρνητικών απαντήσεων διαμορφώθηκε στο 38% στη Λιθουανία, στην Τουρκία και στη Ρουμανία στο 45% και στη Γερμανία στο 32% .
Στην ερώτηση: «στις νέες και ανερχόμενες επιχειρήσεις παρέχονται φορολογικά κίνητρα για την εμπορική αξιοποίηση της έρευνας», μόλις το 12% των Ελλήνων ερωτώμενων απάντησε θετικά και αρνητικά το 83%, ένα από τα υψηλότερα αρνητικά ποσοστά, μεταξύ των συμμετεχουσών χωρών (Τουρκία 37%, Ηνωμένο Βασίλειο 57%, Ουκρανία 80% και Πολωνία 71%).
Στην ερώτηση εάν «η ανώτατη εκπαίδευση προσφέρει επαρκείς γνώσεις για την επιχειρηματικότητα και τη δημιουργία μιας νέας επιχείρησης» και πάλι η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων ερωτώμενων απάντησε αρνητικά (79%) και μόλις το 9% θετικά.
Στην τελευταία ερώτηση με θέμα την ατομική προσπάθεια, «οι συμπολίτες σας στηρίζουν την ιδιωτική πρωτοβουλία στην επαγγελματική επιτυχία» μόλις το 14% των ερωτώμενων απάντησε θετικά και το 53% αρνητικά. Τα αντίστοιχα ποσοστά σε άλλες χώρες: στη Ρωσία το 77% του ερωτώμενου πληθυσμού απάντησε θετικά, ενώ μόλις το 16% αρνητικά, το 70% των ερωτώμενων Ουκρανών απάντησαν θετικά και το 25% αρνητικά, ενώ το ποσοστό αυτών που απάντησαν θετικά στην Ανδόρα είναι 14% έναντι 67% που απάντησαν αρνητικά.
Αξίζει ακόμη να αναφερθούν τα στοιχεία της έρευνας που αφορούν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα:
Στη χώρα μας λειτουργούν 725.000 ΜΜΕ, που απασχολούν σχεδόν 2 εκατομμύρια εργαζόμενους δηλαδή περίπου το 85% των ελλήνων εργαζόμενων,
Η Ελλάδα κατέλαβε την 21η θέση μεταξύ των 25 χωρών της ΕΕ στην δημιουργία νέων επιχειρήσεων το 2007,
Το 2010 η συμβολή των ΜΜΕ στο ΑΕΠ της χώρας ήταν 47 δισεκατομμύρια ευρώ δηλαδή 17,3% του ΑΕΠ,
Η Ελλάδα το 2010 είχε 7 χρεοκοπίες ανά 10.000 επιχειρήσεις όταν ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 68.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr