Kατά τις πληροφορίες, ο κ. Κούρκουλας δήλωσε πως έλαβε τη διαβεβαίωση από την ηγεσία της Cosco, και τον πρόεδρο του Ομίλου, Κάπτεν Γουέι, ότι στα άμεσα σχέδιά της είναι ο τριπλασιασμός του όγκου των εμπορευμάτων που διακινούνται από τον Πειραιά, σε λιγότερο από ένα χρόνο. Δηλαδή, τα 1,3 εκατομμύρια TEU (μονάδα μέτρησης κοντέινερ) που διακινούνται τώρα, να ανέβουν στα 3 εκατ. TEU το καλοκαίρι του 2013.
Επόμενος στόχος τoυ κινεζικού κολοσσού, που διακινεί εμπορεύματα σε 1.600 λιμάνια, είναι να μετατρέψει το λιμάνι του Πειραιά, όχι απλώς σε κόμβο (hub) ή διαμετακομιστικό σταθμό (gate way transit ), αλλά, σε περιφερειακό κέντρο διανομής (distribution center). Αυτό σημαίνει νέες υποδομές για αποθήκες και μεταφορά εμπορευμάτων, δηλαδή νέες επενδύσεις.
Η Cosco επιδιώκει να διακινεί εμπορεύματα από τον Πειραιά στην κεντρική, νότια και ανατολή Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αφρική, και ενδεχομένως, σε άλλους προορισμούς. "Η Cosco ψηφίζει Πειραιά", δήλωσε χαρακτηριστικά ο υφυπουργός Εξωτερικών.
Μάλιστα, ο κ. Γουέι, απευθυνόμενος προς την ελληνική αποστολή, τόνισε ότι "θεωρεί βασικό στοιχείο της επιτυχίας της επένδυσης της Cosco στην Ελλάδα, ότι έχουν διασφαλιστεί εργασιακές σχέσεις, στη βάση του αμοιβαίου σεβασμού και υπευθυνότητας, μεταξύ εργοδοσίας και εργαζομένων".
Στις προθέσεις της κινεζικής ηγεσίας, όπως ανέφερε ο κ. Κούρκουλας, είναι και η αποστολή αντιπροσωπείας της China Development Bank στην Ελλάδα, προκειμένου να διερευνήσει την εγκατάσταση κινεζικών τραπεζών, που θα διευκόλυναν τους Κινέζους επενδυτές. "Το επιθυμούμε και θα το κάνουμε", διαβεβαίωσαν οι αρμόδιοι αξιωματούχοι τον Έλληνα υφυπουργό.
Ο κ. Κούρκουλας έθεσε στην κινεζική πλευρά το θέμα της προώθησης των ελληνικών εξαγωγών νωπών προϊόντων και ζήτησε την άρση των σχετικών εμποδίων. "Θέσαμε επίσης", πρόσθεσε ο κ. Κούρκουλας, "το θέμα της προστασίας των ελληνικών προϊόντων και των επωνυμιών τους - που ορισμένοι κακόβουλοι έμποροι οικειοποιούνται - και πήραμε τη διαβεβαίωση ότι η κινεζική πλευρά είναι απολύτως διατεθειμένη να παρεμβαίνει μέσω του υπουργείου Εμπορίου, στις περιπτώσεις που θα καταγγέλλονται".
Ο επικεφαλής της ελληνικής αποστολής, εξέφρασε, πάντως, την ικανοποίησή του σχετικά με το ενδιαφέρον που δείχνουν οι Έλληνες για εξαγωγικό εμπόριο στην Κίνα.
Ισχυρό δεσμό μεταξύ των δύο χωρών αποτελεί και η ναυτιλιακή συνεργασία. Αυτή τη στιγμή ναυπηγούνται στα κινεζικά ναυπηγεία 120 ελληνικά πλοία, ενώ από το 2000 έχουν ναυπηγηθεί 857, μέσης αξίας 50 εκατ. δολαρίων. Επίσης, η Κίνα παρέχει τραπεζικές διευκολύνσεις και πιστώσεις στους Έλληνες εφοπλιστές για τις ναυπηγήσεις.
Σήμερα ο κ. Κούρκουλας μεταβαίνει στη Σαγκάη, το επιχειρηματικό κέντρο της Κίνας, όπου η ελληνική πλευρά διοργανώνει επιχειρηματικό συνέδριο με τη συμμετοχή Ελλήνων και Κινέζων επιχειρηματιών, του Invest in Greece και του ΤΑΙΠΕΔ.
Η ελληνική αποστολή θα ενημερώσει εκτενώς την επιχειρηματική κοινότητα αλλά και τους πολιτικούς αξιωματούχους - καθώς η πολιτική ηγεσία δίνει τις κεντρικές κατευθύνσεις - για τις επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα και τις αποκρατικοποιήσεις. Οι Κινέζοι έχουν, ήδη, εκδηλώσει ενδιαφέρον, ρωτούν και καταγράφουν τα πάντα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr