Ειδικότερα, η έκτακτη εισφορά για τα φωτοβολταϊκά (που προκαλεί ήδη την αντίδραση του κλάδου, δεδομένου ότι είχαν κυκλοφορήσει σχετικές πληροφορίες), κλιμακώνεται ως εξής, επί του τιμήματος πώλησης της ηλεκτρικής ενέργειας προ ΦΠΑ: -25% για τους φωτοβολταϊκούς σταθμούς που τέθηκαν σε δοκιμαστική λειτουργία ή ενεργοποιήθηκε η σύνδεσή τους έως 31.12.2011.
-35% για τους σταθμούς που τέθηκαν σε δοκιμαστική λειτουργία ή ενεργοποιήθηκε η σύνδεσή τους μετά την 1.1.2012 και η αποζημίωση της παραγόμενης ενέργειας υπολογίζεται με τις υψηλές τιμές που ίσχυαν μέχρι τον Ιανουάριο του 2012.
-29% για τους σταθμούς που τέθηκαν σε δοκιμαστική λειτουργία ή ενεργοποιήθηκε η σύνδεσή τους μετά την 1.1.2012 και η αποζημίωση της παραγόμενης ενέργειας υπολογίζεται με τις τιμές που ίσχυσαν στο διάστημα, μεταξύ Φεβρουαρίου 2012 και 9 Αυγούστου 2012.
Δεν επιβάλλεται εισφορά στα φωτοβολταϊκά που πουλάνε την ενέργεια με τις νέες μειωμένες τιμές που θεσπίστηκαν και ισχύουν από τις 10 Αυγούστου 2012.
Η έκτακτη εισφορά ισχύει για δύο χρόνια, αναδρομικά από 1.7.2012 έως και 30.6.2014 και αφορά τους λειτουργούντες σταθμούς, καθώς και όσους σταθμούς τεθούν σε δοκιμαστική λειτουργία ή ενεργοποιηθεί η σύνδεσή τους εφεξής. Επίσης, μπορεί να παραταθεί για έναν ακόμη χρόνο με υπουργική απόφαση.
Από το ΥΠΕΚΑ επισημαίνεται ότι η εισφορά επιβάλλεται, προκειμένου να καλυφθεί το έλλειμμα του λογαριασμού αποζημίωσης των ανανεώσιμων πηγών, χωρίς να επιβαρυνθούν περαιτέρω οι καταναλωτές, δεδομένου ότι το σχετικό τέλος που εισπράττεται μέσω των λογαριασμών ρεύματος ήδη αυξήθηκε τον Αύγουστο κατά 40 % (από 5,43 σε 7,50 ευρώ ανά μεγαβατώρα).
Παρά την αύξηση αυτή και τις λοιπές ρυθμίσεις που προηγήθηκαν το έλλειμμα του λογαριασμού από 190 εκατ. στο τέλος του 2011, αυξήθηκε σε 282,5 εκατ. τον Ιούνιο του 2012 και σε 330 εκατ. τον Αύγουστο λόγω της αλματώδους ανάπτυξης των ΑΠΕ.
Για τις ενεργειακές επιθεωρήσεις η διάταξη προβλέπει την κατάργηση των ελάχιστων αμοιβών που είχαν θεσπιστεί το 2010. Υπενθυμίζεται ότι ενεργειακά πιστοποιητικά εκδίδονται υποχρεωτικά για κάθε νέα μίσθωση ή πώληση κτιρίου.
Οι διατάξεις για τη μεταφορά καυσίμων είναι αυτές που ανακοινώθηκαν πρόσφατα στην κοινή συνέντευξη Τύπου των υπουργείων Ανάπτυξης, Οικονομικών και ΠΕΚΑ. Οι περιορισμοί που ίσχυαν για τις μεταφορές καυσίμων με ΙΧ ή ΔΧ βυτιοφόρα αίρονται, ενώ σε όλα τα βυτιοφόρα θα εγκατασταθούν υποχρεωτικά συστήματα GPS και ηλεκτρονικά αναγνώσιμο σήμα ψηφιακής ταυτότητας. Με GPS θα εφοδιαστούν και τα πλοία μεταφοράς καυσίμων.
Στο πλαίσιο αντιμετώπισης του λαθρεμπορίου, εντάσσεται και η ρύθμιση για ιχνηθέτηση των καυσίμων με μοριακούς ιχνηθέτες που διευκολύνουν τον εντοπισμό των λαθραίων καυσίμων. Τέλος προβλέπονται ποινές για όποιον διυλίζει, αποθηκεύει, εμπορεύεται, διακινεί, παραδίδει, προμηθεύει, εφοδιάζει, εμφιαλώνει ή πωλεί πετρελαιοειδή χωρίς άδεια. Αυτές είναι φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών και χρηματική ποινή 10.000 μέχρι 50.000 ευρώ, με την επιφύλαξη των περί λαθρεμπορίας διατάξεων του Εθνικού Τελωνειακού Κώδικα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr