Την σχετική εισήγηση στην Ευρωβουλή έκανε η Δανέζα ευρωβουλευτής, κα Κάριν Ρίις-Γιόργκενσεν (Karin Riis- Jorgensen), η οποία ζήτησε την σταδιακή κατάργηση των τελών ταξινόμησης κατά τη διάρκεια μίας μεταβατικής περιόδου 10 ετών .
Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, αποφασίσθηκε να γίνει η κατάργηση σταδιακά, με στόχο να δοθεί η ευκαιρία "στα κράτη με υψηλά τέλη ταξινόμησης όπως η Δανία, η Φιλανδία αλλά και η Ελλάδα προκειμένου να προσαρμόσουν τα συστήματά τους και ν'αντιμετωπίσουν την υπερβολική απώλεια εσόδων."
Όπως υποστήριξε η εισηγήτρια, τα Τέλη Ταξινόμησης αποτελούν το κύριο μέλημα των πολιτών της ΕΕ, γιατί συχνά οδηγούν σε διπλή φορολόγηση, όταν οι χρήστες μεταφέρουν μόνιμα το αυτοκίνητό τους από το ένα κράτος στο άλλο.
Η φορολογία για τα τέλη ταξινόμησης εξαρτάται από τη βασική τιμή του οχήματος ή τον κυβισμό του, ή την ισχύ του κινητήρα κλπ. Οι συντελεστές αυτοί είναι δυνατόν να διαφέρουν από 0 έως 180 % της τιμής του οχήματος πριν τεθεί σε κυκλοφορία. Αυτό είχε σαν συνέπεια τη δημιουργία προβλημάτων στην εσωτερική αγορά με μεγαλύτερο το πρόβλημα της φοροδιαφυγής.
Με τον νέο κανονισμό που προτείνεται, οι χρήστες θα καταβάλλουν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας μόνο στη χώρα που είναι καταχωρημένο το αυτοκίνητο.
Έτσι, όπως υπογράμμισε η Δανέζα ευρωβουλευτής θα επιτευχθεί η ευθυγράμμιση με τις επιταγές της Συνθήκης περί ελεύθερης κυκλοφορίας.
Να σημειωθεί όμως ότι στα φορολογικά ζητήματα ο ρόλος του ΕΚ είναι περιορισμένος, η δε οριστική απόφαση λαμβάνεται ομόφωνα από τα κράτη μέλη στο πλαίσιο του Συμβουλίου.
Η δεύτερη μεγάλη επιδίωξη των ευρωβουλευτών με τη σημερινή ψηφοφορία είναι η εισαγωγή του στοιχείου της ρύπανσης στη φορολογία.
Σύμφωνα με την έκθεση, " οι συντελεστές φορολογίας πρέπει να καθορίζονται κατ'αμεση αναλογία προς τις εκάστοτε εκπομπές CO2, η δε ετήσια φορολογική επιβάρυνση που συνδέεται με τις εκπομπές CO2 πρέπει αντιστοίχως να αυξάνεται σύμφωνα με την αύξηση των εκπομπών. Η φορολογία πρέπει να είναι τεχνολογικά ουδέτερη και να εφαρμόζεται σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων".
Βάσει του προτεινόμενου κανονισμού τα Ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας που θα προέρχονται από τη φορολόγηση των εκπομπών ρύπων θα πρέπει ν'ανέρχονται τουλάχιστον στο 25% των συνολικών εσόδων από αυτά τα τέλη. Εκτός από το CO2 οι ευρωβουλευτές υποστηρίζουν ότι τα ΕΤΚ θα πρέπει να εξαρτηθούν και από τις εκπομπές άλλων ρύπων όπως το διοξείδιο του αζώτου ή ακόμη η απόδοση καυσίμου.
Σύμφωνα με την εισηγήτρια, "η κατάργηση των τελών ταξινόμησης και η στροφή στα Ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας σε σχέση με τον περιβαλλοντικό παράγοντα, θα προκαλέσει οικονομικό κίνητρο για ν'αλλάξουν οι χρήστες τα αυτοκίνητά τους με οχήματα καλύτερης ενεργειακής απόδοσης".
Οι ευρωβουλευτές καλούν τέλος την Επιτροπή να υποβάλει, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2006, μελέτη, σχετικά με τη βαρύτητα που πρέπει να δοθεί σε άλλους πιθανούς παράγοντες κατά τον καθορισμό της φορολογικής βάσης των τελών επιβατικών οχημάτων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr