Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Στην συμβολή των έργων αυτών για την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας αναφέρθηκε σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γ. Σιουφλιάς σε επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη. Ο κ. Σουφλιάς τόνισε ότι το πρόγραμμα δημοσίων έργων που σχεδιάζει και υλοποιεί το ΥΠΕΧΩΔΕ σε όλη τη χώρα ανέρχεται σε 14 δις. ευρώ ενώ στην πρώτη θέση υλοποίησης βρίσκονται τα πέντε προαναφερθέντα έργα.
Ειδικότερα:
-Μετρό Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση για την κατασκευή του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης υπογράφτηκε στις 7 Απριλίου του 2006.Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου θα ξεπεράσει το 1,1 δισ. ευρώ. Έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του από το Γ΄ ΚΠΣ και από εγκεκριμένο δάνειο με ευνοϊκούς όρους που εξασφαλίσαμε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και θα αποτελέσει έργο γέφυρα με την Τετάρτη Προγραμματική Περίοδο.
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες ημερησίας. Θα είναι καλύτερο ποιοτικά από αυτό της Αθήνας, το πιο σύγχρονο σε όλη την Ευρώπη και θα διαθέτει 13 σύγχρονους Σταθμούς με κεντρική αποβάθρα, από το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία. Οι εργασίες κατασκευής αυτού του έργου θα ολοκληρωθούν σε 6,5 χρόνια.
---Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης
Το έργο της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας, προϋπολογισμού 472 εκατ. ευρώ, κατασκευάζεται με την μέθοδο παραχώρησης και θα έχει μήκος 6,5 χλμ, εκ των οποίων τα 4,0 χλμ υπόγεια (2,5 χλμ σήραγγες και 1,5 χλμ Cut ant Cover). Επίσης, ο κύριος κορμός θα έχει τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) και πεζοδρόμια.
Η κατασκευή του έργου θα ολοκληρωθεί σε 4 χρόνια.
Η υποθαλάσσια αρτηρία ξεκινά από την οδό Κωλέττη στην Δυτική είσοδο της πόλης και καταλήγει μέσω της Λεωφόρου Μεγάλου Αλεξάνδρου στην οδό Συνδίκα. Επί πλέον στο ύψος του ΜΑακεδονία Παλλάς κατασκευάζεται κλάδος που καταλήγει υπογείως στο Πεδίο του ’ρεως στην Λεωφόρο Στρατού.
----Η επέκταση του Αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Τον Οκτώβριο του 2005 υπογράφηκε η σύμβαση του έργου επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών του Αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ. Το έργο έχει προϋπολογισμό 246 εκατ. ευρώ.Π αράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη τρία ακόμα σημαντικά έργα εκσυγχρονισμού του Αεροδρομίου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, συνολικού προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για τη νέα κυκλοφοριακή ρύθμιση και επέκταση των χώρων στάθμευσης, την επέκταση του Αεροσταθμού Β.Δ και ανακαίνιση του Πύργου Ελέγχου και την επέκταση του Εμπορευματικού Σταθμού. Τα έργα αυτά θα παραδοθούν σταδιακά από το τέλος του 2006 μέχρι τα μέσα του 2007.
---Εγνατία Οδός
Πρόκειται για έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο διεθνών προδιαγραφών μήκους 670 χιλιομέτρων, που διασχίζει οριζόντια τη Βόρεια Ελλάδα, από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Έβρου. Μαζί με τους τρεις κάθετους άξονες μήκους 300 χιλιομέτρων που κατασκευάζονται, δημιουργεί ένα οδικό έργο υψηλής ποιότητας που διασχίζει την Ήπειρο, τη Μακεδονία και τη Θράκη και συνδέει ταχύτατα και με ασφάλεια τη Θεσσαλονίκη με τις πύλες εισόδου της Ελλάδας και τις γειτονικές χώρες.
Οι κάθετοι άξονες είναι Σιάτιστα-Κρυσταλλοπηγή, Θεσσαλονίκη Προμαχώνας και Αρδάνιο Ορμένιο.
Το συνολικό κόστος της Εγνατίας Οδού, περιλαμβανομένων και των κάθετων οδικών αξόνων, ανέρχεται σε 6,5 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 2,5 δισ. ευρώ είναι κοινοτική συγχρηματοδότηση.
---Ράχες Μαλιακού Κλειδί Ημαθίας
Ένα έργο ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας. Ειδικά τα τμήματα των Τεμπών και του Πλαταμώνα μέχρι τη Σκοτίνα, έχουν απαράδεκτες κυκλοφοριακές προδιαγραφές.
Πριν από λίγες μέρες αντιμετωπίσθηκαν οι ενστάσεις και οι προσφυγές των διαγωνιζομένων και μπήκε στη τελική ευθεία η διαδικασία για την υπογραφή της σύμβασης μέχρι το τέλος του 2006 και -αμέσως μετά- την κατάθεσή της προς κύρωση στη Βουλή, ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες κατασκευής το Μάρτιο-Απρίλιο του 2007.
Το έργο, προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ και συνολικού μήκους 230 χιλιομέτρων.