Στην πώληση των Ελληνικών Ταχυδρομείων, και μάλιστα άμεσα, προχωρά η κυβέρνηση αιφνιδιαστικά με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων που αναρτήθηκε αργά το απόγευμα της Παρασκευής στο διαδίκτυο.
Την ίδια ώρα ανακοινώθηκε η πρόσληψη σύμβουλων για την πώληση μέχρι του συνόλου των μετοχών της ΕΛΒΟ.
Με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων και μετά από εισήγηση του υπουργού Οικονομικών, Γ. Στουρνάρα, αποφασίσθηκε η πώληση έως και του συνόλου των μετοχών των ΕΛΤΑ που έχει στην κατοχή του το ελληνικό Δημόσιο.
Επισημαίνεται ότι το Δημόσιο έχει ποσοστό 90% στα ΕΛΤΑ, ενώ ποσοστό 10% κατέχει το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, για το οποίο άλλωστε αναμένεται να δρομολογηθούν οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης το επόμενο διάστημα. Σημειώνεται ότι ποσοστό περίπου 10% έχουν και τα ΕΛΤΑ στο ΤΤ.
Σύμφωνα με την απόφαση της διυπουργικής επιτροπής για την πώληση των ποσοστών των ΕΛΤΑ που έχει στην κατοχή του το Δημόσιο, παρέχεται εξουσιοδότηση στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) να σχεδιάσει, να αποφασίσει και να υλοποιήσει τη διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση των μετοχών ΕΛΤΑ, οι οποίες θα μεταφερθούν στο Ταμείο με νεότερη απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων για να γίνει η πώληση.
Για την ΕΛΒΟ η διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων αποφάσισε:
- να αναθέσει στη δικηγορική εταιρεία «Ι.Κ. Ρόκας και Συνεργάτες» του έργου του νομικού συμβούλου επί θεμάτων ελληνικού και ευρωπαϊκού δικαίου.
- να αναθέσει στις εταιρείες «Αttica Bank Α.Τ.Ε.» και «KPMG Σύμβουλοι Α.Ε.» του έργου του χρηματοοικονομικού συμβούλου.
- να εξουσιοδοτήσει τον υπουργό Οικονομικών να διαπραγματευθεί και να καθορίσει τους όρους των συμβάσεων με τους ανωτέρω συμβούλους, καθώς και να τις υπογράψει για λογαριασμό του Δημοσίου.
Σε ό,τι αφορά τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, στη διυπουργική αποφασίστηκε να περάσει το σύνολο των μετοχών τους στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Αυτήν τη στιγμή το Δημόσιο κατέχει το 90% του μετοχικού κεφαλαίου των ΕΛΤΑ, ενώ το 10% ανήκει στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.
Πηγές του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης έκαναν λόγο για μία τυπική νομική διαδικασία σε συνέχεια σχετικής απόφασης που είχε ληφθεί τον Νοέμβριο.
Ενδιαφέρον για τα ΕΛΤΑ είχαν επιδείξει πριν από κάποια χρόνια ευρωπαϊκοί ταχυδρομικοί οργανισμοί πριν ενσκήψει η κρίση. Συγκεκριμένα, τα Βελγικά Ταχυδρομεία είχαν επιδείξει ενδιαφέρον, και ειδικότερα για τον τομέα των Ταχυμεταφορών, και μάλιστα είχαν ζητήσει και τον φάκελο, χωρίς, ωστόσο, να υπάρξει συνέχεια. Και οι Ολλανδοί είχαν εξετάσει πιθανότητα συνεργασίας με τα ΕΛΤΑ, ενώ και τα Γαλλικά Ταχυδρομεία είχαν μελετήσει τις πιθανότητες ανάπτυξης μέσω της δημιουργίας ενός ομίλου ταχυδρομείων των χωρών της Μεσογείου.
Μεγάλο στοίχημα για τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι η απελευθέρωση της αγοράς από την 1η Ιανουαρίου του 2013, καθώς ακόμη και φορείς του Δημοσίου, που σήμερα απευθύνονται στα ΕΛΤΑ για τη διακίνηση της αλληλογραφίας τους, θα πρέπει να διεξαγάγουν διαγωνισμούς και είναι ορατός ο κίνδυνος απώλειας έργου που σήμερα διαχειρίζεται η επιχείρηση.
8.000 οι μόνιμοι εργαζόμενοι και 2.000 οι εποχικοί
Στα Ελληνικά Ταχυδρομεία απασχολούνται περισσότεροι από 8.000 μόνιμοι εργαζόμενοι και 2.000 εποχικοί. Σχεδόν οι μισοί εργαζόμενοι, περίπου 5.000, δουλεύουν στη διανομή, 800 άτομα απασχολούνται στις ταχυμεταφορές ΕΛΤΑ και οι υπόλοιποι στα καταστήματα και στο δίκτυο διαβιβάσεων. Τα ΕΛΤΑ λειτουργούν 850 καταστήματα πανελλαδικά και 850 ταχυδρομικά πρακτορεία, ενώ εκτελούν 850 αγροτικά δρομολόγια και 4.500 αστικά δρομολόγια.
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία πέρυσι, παρά τη μεγάλη συρρίκνωση στον τζίρο και τις κρίσεις που δημιουργεί η μείωση της ζήτησης για παραδοσιακές ταχυδρομικές υπηρεσίες, κατέγραψαν κέρδη προ φόρων ύψους 2,5 εκατ. ευρώ με τζίρο 484,2 εκατ., όταν την προηγούμενη χρονιά τα μεγέθη ήταν 3,4 και 543,3 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Στη διατήρηση της κερδοφορίας το 2011 συνετέλεσε η μείωση του λειτουργικού κόστους κατά 58 εκατ. ευρώ στις δαπάνες προσωπικού αλλά και στα λοιπά κόστη της επιχείρησης.
«Αυγουστιάτικο πραξικόπημα» το σχόλιο του ΣΥΡΙΖΑ
«Αυγουστιάτικο πραξικόπημα» χαρακτήρισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Λαφαζάνης, την απόφαση της κυβέρνησης για την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ και της ΕΛΒΟ.
Ο κ. Λαφαζάνης υποστήριξε ότι η απόφαση αυτή δρομολογεί ένα «νέο εθνικό έγκλημα», καθώς, όσον αφορά στα ΕΛΤΑ, «θα δώσει τη χαριστική βολή στις λαϊκές ταχυδρομικές υπηρεσίες και την ελληνική περιφέρεια».
Αναφορικά με την ΕΛΒΟ ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε ότι «θα σημάνει την ουσιαστική διάλυση μιας κρίσιμης επιχειρησιακής μονάδας, που μπορούσε να έχει μια ιδιαίτερη συμβολή στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας».
Κάθετα αντίθετο το ΚΚΕ
«Την ώρα που κυβέρνηση και ΕΕ τρομοκρατούν το λαό ότι η χώρα δεν παράγει τίποτα, ξεπουλάνε, δίνοντας το τελειωτικό χτύπημα, την ΕΛΒΟ που μπορεί να κατασκευάσει σύγχρονα φορτηγά και άλλα οχήματα» τονίζει σε ανακοίνωσή του η ΚΕ του ΚΚΕ.
Όπως υποστηρίζει,«αυτό επιβάλλει η συμμετοχή της χώρας στο ΝΑΤΟ και οι στρατιωτικές συμφωνίες, φανερές και κρυφές, με ιμπεριαλιστικές δυνάμεις».
Αναφορικά με τα ΕΛΤΑ, το ΚΚΕ υπογραμμίζει ότι «ξεπουλάνε τα ΕΛΤΑ στέλνοντας εκατοντάδες εργαζόμενους στην ανεργία και μετατρέποντας σε πανάκριβο εμπόρευμα τις ταχυδρομικές υπηρεσίες, ιδιαίτερα για τις απομακρυσμένες περιοχές».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr