«Η Ελλάδα για να ανακτήσει τη χαμένη της αξιοπιστία πρέπει να σταματήσει να βραχυκυκλώνει την ανάπτυξή της, λαμβάνοντας τα αναγκαία μέτρα εκσυγχρονισμού στη λειτουργία της, χαράσσοντας τη στρατηγική ανάπτυξής της. Αυτά θα αποτελέσουν σημαντικά σήματα προς τους ενδιαφερόμενους ξένους και εγχώριους επενδυτές μελλοντικούς και υπάρχοντες επενδυτές».
Τα παραπάνω επεσήμανε ο Τάσος Ευαγγέλου, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας αλκοολούχων ποτών Diageo, μιλώντας στο συνέδριο του Economist.
Αναφερόμενος ειδικότερα στον κλάδο των αλκοολούχων ποτών επεσήμανε ότι το 2010 ο κλάδος συνεισέφερε 1,5 δισ. ευρώ σε εγχώρια προστιθέμενη αξία, 370 εκατ. ευρώ σε φόρους και ειδικό φόρο κατανάλωσης, 437 εκατ. ευρώ σε εισοδήματα και συνολικά κάλυψε 41.000 θέσεις εργασίας.
Ο κλάδος καλείται να διαχειριστεί, σύμφωνα με τον κ. Ευαγγέλου, ένα ιδιαίτερα αρνητικό περιβάλλον. Από το 2009 έχει υποστεί τέσσερις αυξήσεις ειδικού φόρου κατανάλωσης, δύο αυξήσεις ΦΠΑ και έκτακτη φορολογία εισοδήματος. Το παρόν φορολογικό καθεστώς έχει οδηγήσει σε κατακόρυφη πτώση στις πωλήσεις, η οποία θα συνεχιστεί όλο το 2012.
«Η πολιτική της έκτακτης και ακραίας φορολόγησης έχει αποτύχει κατηγορηματικά. Έχει αποφέρει λιγότερα από τα αναμενόμενα οφέλη, δημιούργησε κίνητρα φοροδιαφυγής και οδήγησε σε έξαρση την παράνομη διακίνηση ποτών. Εάν δεν εκπονηθεί σχέδιο αποκλιμάκωσης και εξορθολογισμού της ακραίας φορολογίας η χώρα μόνο από τον κλάδο μας έως το 2014 θα χάσει 72 εκατ. ευρώ έσοδα σε φορολογία και επιπλέον 10.000 θέσεις εργασίας» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ευαγγέλου.
Στη συνέχεια τόνισε: «Ο εξορθολογισμός της φορολογικής πολιτικής, η άρση των επιχειρηματικών εμποδίων και της παθογένειας των διαδικασιών της δημόσιας διοίκησης είναι απαραίτητα κίνητρα για τους επενδυτές. Η Ελλάδα έχει χάσει πολλές ευκαιρίες. Η πρόκληση δεν είναι μόνο να εκπονηθούν τα σωστά μέτρα και οι σωστές πολιτικές αλλά και η ταχύτητα που αυτό θα συμβεί. Ο χρόνος ήδη λειτουργεί σε βάρος μας. Η νέα κυβέρνηση πρέπει να ξεκινήσει άμεσα τις παρεμβάσεις της».
Από την πλευρά του ο Ζερόμ Λουμπέρ, διευθύνων σύμβουλος της Carrefour Μαρινόπουλος Group, από το βήμα του συνεδρίου, αναφέρθηκε στην ανάγκη απελευθέρωσης της αγοράς εργασίας, της πώλησης προϊόντων, όπως αναλγητικών, στα σούπερ μάρκετ και την παράταση λειτουργίας των καταστημάτων λιανικής τις Κυριακές.
Όπως ανέφερε τα συγκεκριμένα θέματα έχει παρουσιάσει στον κ. Χόρστ Ράιχενμπαχ, επικεφαλής της Κοινοτικής Ομάδας Δράσης στην Ελλάδα, προκειμένου να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητα του τομέα της λιανικής.
Ο κ. Λουμπέρ ανέφερε στην ομιλία του ότι η απελευθέρωση πώλησης βρεφικού γάλακτος στα σούπερ μάρκετ οδήγησε σε μείωση της τιμής κατά 25%. Ωστόσο υπάρχουν και άλλα προϊόντα όπως είναι οι βιταμίνες και τα αναλγητικά τα οποία εάν απελευθερωθούν θα οδηγήσουν σε ακόμα μεγαλύτερη μείωση των τιμών έως 35%.
Παράλληλα, αναφέρθηκε στην ανάγκη απελευθέρωσης της αγοράς εργασίας στον τομέα των τροφίμων, επισημαίνοντας ότι στον συγκεκριμένο τομέα δεν έγινε μείωση του κόστους εργασίας με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ευελιξία των καταστημάτων για την καλύτερη εξυπηρέτηση των καταναλωτών. Τόνισε χαρακτηριστικά ότι ο τρόπος που λειτουργεί η εργατική νομοθεσίας δεν βοηθά την ευελιξία της εργασίας. «Υπάρχουν ευκαιρίες να παρατείνουμε τις ώρες εργασίας τόσο στα καταστήματα της γειτονιάς όσο και στα καταστήματα που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές να ανοίγουν και τις Κυριακές».
Ο κ. Λουμπέρ στην ομιλία του ανέφερε ότι η εταιρεία υλοποιεί πρόγραμμα στήριξης Ελλήνων προμηθευτών στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Στο πλαίσιο αυτό ξεκινά από τις Σέρρες την υλοποίηση συγκεκριμένου προγράμματος στήριξης προμηθευτών. Ολοκληρώνοντας την ομιλία του διαβεβαίωσε ότι η Carrefour δεν φεύγει από την Ελλάδα, παραμένει μέσω του Ομίλου Μαρινόπουλος στην ελληνική αγορά και επενδύει στην Ελλάδα.
Στην αναγκαιότητα ύπαρξης σταθερού πολιτικού και οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα αναφέρθηκε από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, διευθύνων αύμβουλος της Intralot, προκειμένου να δημιουργηθεί το κατάλληλο κλίμα για την προσέλκυση και την υλοποίηση επενδύσεων.
Όπως τόνισε, χρειάζεται ένα φορολογικό καθεστώς που θα βοηθήσεις τις ελληνικές επιχειρήσεις να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους και τις ξένες επιχειρήσεις να εμπιστευτούν την χώρα και να επενδύσουν σε αυτή.
Σύμφωνα με τον κ. Αντωνόπουλο χρειάζεται να γίνουν πολλά καθώς η πενταετής υφεσιακή κατάσταση έχει επηρεάσει το σύνολο των επιχειρήσεων και ιδίως αυτών που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό. Πρέπει να αλλάξει ριζικά το κλίμα.
«Η Ελλάδα χρειάζεται rebranding. Να διαφημιστεί η χώρα ώστε να αποκατασταθεί το όνομά της και παράλληλα να κερδίσει ξανά την εμπιστοσύνη από το εξωτερικό» ανέφερε ο κ. Αντωνόπουλος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr