Στις αγορές αυτές επιχειρούν τα ΕΛΠΕ να βρουν αντίδοτο στην πτώση του εγχώριου τζίρου τους, προαναγγέλλοντας αύξηση των εξαγωγών τους για φέτος στο 28% (έναντι 20% το 2011), με στόχο το 2015 να φτάσουν το 40%.
Τα στοιχεία έδωσαν χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ Χρήστος Κομνηνός και Γιάννης Κωστόπουλος αντίστοιχα, κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης του ομίλου. Το «όπλο» των ΕΛΠΕ είναι το νέο διυλιστήριο της Ελευσίνας που θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία τον Ιούλιο, που θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις του είδους του στην Ευρώπη και που παράγει μεταξύ των άλλων ντίζελ (κίνησης, θέρμανσης, ναυτιλιακό), ένα καύσιμο για το οποίο υπάρχει μεγάλο έλλειμμα στην Ευρώπη, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους πάνω από 10 διυλιστήρια επειδή ήταν παλαιά και δεν πληρούσαν τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για το περιβάλλον.
Κρούσεις από ξένους traders
Ήδη, όπως είπε ο κ. Κωστόπουλος, τα ΕΛΠΕ δέχονται κρούσεις από μεγάλες εμπορικές εταιρείες, που ζητούν να δεσμεύσουν προκαταβολικά για λογαριασμό πελατών τους, ποσότητες ντίζελ που θα παράγει το διυλιστήριο της Ελευσίνας.
Τα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους στελέχη των ΕΛΠΕ δείχνουν ότι σε μια σειρά από χώρες της Μέσης Ανατολής και της ΝΑ Μεσογείου (Λιβύη, Τυνησία, Μαρόκο, Αλγερία, Αίγυπτος, Λίβανος, Συρία, Ισραήλ και Τουρκία), η ανάπτυξη παραμένει ισχυρή, και τα χιλιάδες φορτηγά και οχήματα που κυκλοφορούν κάθε χρόνο στους δρόμους, έχουν μεγάλη ανάγκη για ντίζελ, ένα αυξανόμενα ελλειμματικό προιόν.
Η ζήτηση για πετρελαιοειδή στις χώρες αυτές, από 3,76 εκατομμύρια μετρικούς τόνους το 2010, αναμένεται να φτάσει στα 4,08 εκατ. τόνους το 2020 και τα 4,16 εκ. τόνους το 2025, κυρίως λόγω του ντίζελ κίνησης (παλαιότερη μελέτη της Wood Mackenzie, Regional Outlook Mediterranean).
Οι επιπτώσεις από το εμπάργκο
Όσο για τις επιπτώσεις από το εμπάργκο στο Ιράν, ο κ. Κωστόπουλος είπε ότι ήδη από το Μάρτιο του 2012, όταν δηλαδή το διεθνές χρηματοπιστωτικό σύστημα δυσχέρανε τις πληρωμές προς τη χώρα αυτή, τα ΕΛΠΕ φρόντισαν να διασφαλίσουν φορτία πετρελαίου από Βόρεια και Δυτική Αφρική, τη Σαουδική Αραβία, την Κασπία, και το Ιράκ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr