Ο υπουργός τόνισε ότι η κρουαζιέρα δημιουργεί μόνο στο λιμάνι του Πειραιά έσοδα που υπερβαίνουν τα 360 εκατ. ευρώ και πρόσθεσε ότι στόχος του υπουργείου είναι να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις, προκειμένου να πολλαπλασιαστούν οι ωφέλειες για τη χώρα μας από αυτή τη δραστηριότητα.
Δήλωσε, επίσης, ότι «το όφελος από κάθε επιβάτη κρουαζιέρας σε κάθε προορισμό ανέρχεται σε περίπου 100 ευρώ, όταν πρόκειται για αφετήριο λιμένα και 50 ευρώ όταν επισκέπτεται έναν ενδιάμεσο -με τα οφέλη να διαχέονται σε λιμένες, μεταφορές, εμπορικά καταστήματα και σημαντικό αριθμό άλλων επικουρικών δραστηριοτήτων»
Ο κ. Στουρνάρας, αφού αναφέρθηκε στις προοπτικές ανάπτυξης και στα οφέλη άμεσα και έμμεσα τού συγκεκριμένου κλάδου και του τουρισμού γενικότερα από την πλήρη απελευθέρωση του καμποτάζ, είπε ότι θα πρέπει να γίνουν επιπλέον «βήματα» προκειμένου να διευκολυνθούν οι εταιρείες κρουαζιέρας και η Ελλάδα να γίνει πιο ελκυστική γι’ αυτές.
Η δημιουργία σταθερού και σύγχρονου κανονιστικού πλαισίου, η περαιτέρω βελτίωση των λιμενικών υποδομών με παραχωρήσεις που μπορούν να συμβάλλουν στην προσέλκυση ξένων επενδύσεων, η διευκόλυνση των συναλλαγών των εταιρειών κρουαζιέρας με τις τοπικές κοινωνίες, όπως η κατάργηση της γραφειοκρατίας και η περαιτέρω συνεργασία των φορέων, είναι ορισμένες από αυτές τις προτεραιότητες, τόνισε στην ομιλία του ο υπουργός.
Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Κρουαζιέρας, Manfredi Lefebvre D'Ovidio, δήλωσε ότι αυτή τη στιγμή η Ελλάδα βρίσκεται τρίτη στην κατάταξη, πίσω από την Ιταλία και την Ισπανία, αντιπροσωπεύοντας το 17% της συνολικής Ευρωπαϊκής αγοράς κρουαζιέρας.
Στις επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά για την κρουαζιέρα ύψους 420 εκ. ευρώ και στην ενεργοποίηση εξειδικευμένης θυγατρικής εταιρείας παροχής υπηρεσιών management και υποδομών, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), Γιώργος Ανωμερίτης, και τόνισε ότι τα τιμολόγια του ΟΛΠ για την κρουαζιέρα θα παραμείνουν σταθερά στις τιμές τους μέχρι το 2016.
Δήλωσε επίσης, ότι η χώρα αξιοποίησε ένα πενταετές επενδυτικό πρόγραμμα αξίας 420 εκατομμυρίων ευρώ για τα λιμάνια και πρόσθεσε ότι η πολιτεία οφείλει να ξεκαθαρίσει άμεσα το νέο θεσμικό πλαίσιο λιμένων και λιμενικής πολιτικής βάσει του ευρωπαϊκού μοντέλου για τη λιμενική βιομηχανία.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Απόστολος Βεντούρης, αναφερόμενος στο γεγονός ότι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα κρουαζιερόπλοιο με ελληνική σημαία στα ελληνικά λιμάνια υπογράμμισε την ανάγκη αλλαγής του θεσμικού πλαισίου που αφορά τη στελέχωση του προσωπικού ενώ τόνισε ότι οι ασφαλιστικές εισφορές είναι ένας ακόμα παράγοντας που επηρεάζει την εκμετάλλευση ενός κρουαζιερόπλοιου με ελληνική σημαία .
«Είναι αυτονόητο ότι κρουαζιερόπλοια με ελληνική σημαία δεν θα δούμε ποτέ στα ελληνικά λιμάνια αφού η κυβερνητική πολιτική και ο συνδικαλισμός της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας έχουν εδώ και πολλά έτη υποστείλει την ελληνική σημαία από τα ελληνόκτητα κρουαζιερόπλοια», πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ.
Αναφερόμενος στο home porting (Λιμάνι αφετηρίας) των κρουαζιερόπλοιων μετά την άρση του καμποτάζ, δήλωσε ότι η γραφειοκρατία, ο κρατικός παρεμβατισμός μαζί με την προβληματική οικονομική συγκυρία συνεχίζουν να δημιουργούν εμπόδια στην εφαρμογή του αλλά και στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα μας.
Στελέχη εταιρειών κρουαζιέρας που συμμετείχαν στο φόρουμ, ανέφεραν ότι το αυστηρό νομοθετικό πλαίσιο, η έλλειψη σύγχρονης και λειτουργικής υποδομής, θέματα δρομολογίων, οι υψηλές και αυθαίρετες χρεώσεις και η έλλειψη κοινής πολιτικής λιμένων για τα κρουαζιερόπλοια, είναι τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η βιομηχανία τής κρουαζιέρας στην Ελλάδα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr