Και οι εννέα διαγωνισμοί που σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Ταμείου επρόκειτο να ξεκινήσουν μέσα στο β’ τρίμηνο του 2012, δηλαδή έως και τον Ιούνιο θα καθυστερήσουν δύο τουλάχιστον μήνες, και συγκεκριμένα η πώληση των ΕΛΠΕ, του ΟΠΑΠ, της ΕΥΔΑΠ, της ΕΥΔΑΘ, της Εγνατίας Οδού, η πώληση και επαναμίσθωση των 28 κτιρίων του Δημοσίου, καθώς επίσης οι παραχωρήσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια.
Πίσω εννοείται ότι θα πάνε και οι εξελίξεις σε διαγωνισμούς που ήδη «τρέχουν» όπως η εκμετάλλευση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού, η αξιοποίηση μιας σειράς ακινήτων (Κασσιόπη Κέρκυρα, Αφάντου Ρόδο, IBC Μαρούσι), καθώς και σε διαγωνισμούς πώλησης παγίων, όπως της ΔΕΠΑ και των Κρατικών Λαχείων.
Την εικόνα αυτή μεταδίδουν κύκλοι του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων, το Δ.Σ. του οποίου συνεδρίασε χθες για να αποτιμήσει την κατάσταση για τους διαγωνισμούς που πρόκειται να προκηρυχθούν αλλά και για όσους είναι σε εξέλιξη (π.χ. Ελληνικό), και ενώ ήδη κάποια από τα μέλη του θεωρούν ότι οι όποιες αποφάσεις πρέπει να ληφθούν από την επόμενη κυβέρνηση.
Εννοείται ότι ο φόβος του Ταμείου είναι οι επιπτώσεις που μπορεί να έχει στη διαδικασία αποκρατικοποιήσεων η επιδείνωση του επενδυτικού κλίματος για την Ελλάδα. Τα πρώτα δείγματα –όπως λένε- είναι ήδη ορατά, όπως για παράδειγμα στη περίπτωση του διαγωνισμού των Κρατικών Λαχείων όπου οι τρεις κοινοπραξίες που έχουν προκριθεί, έπρεπε από τις αρχές Μαΐου να έχουν καταθέσει δεσμευτικές προσφορές.
Στην περίπτωση του διαγωνισμού πώλησης του 35% των ΕΛΠΕ που προβλεπόταν να προκηρυχθεί μέχρι το τέλος Ιουνίου, πρέπει πρώτα ολοκληρωθεί η αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ μαζί με το ποσοστό 35% που κατέχει στην δημόσια εταιρεία αερίου ο όμιλος των ΕΛΠΕ. Κι αυτό διότι το τίμημα που θα εισπράξουν τα ΕΛΠΕ από την πώληση της συμμετοχής τους στη ΔΕΠΑ θα επηρεάσει την καθαρή τους θέση, άρα και την αξία τους. Αλλά οι μη δεσμευτικές προσφορές των 14 μνηστήρων που διεκδικούν τη ΔΕΠΑ θα κατατεθούν στα μέσα Ιουλίου, που σημαίνει ότι η προκήρυξη για τα ΕΛΠΕ θα γίνει τέλος Ιουλίου ή Αύγουστο.
Στη περίπτωση του ΟΠΑΠ, το θέμα των κρατικών ενισχύσεων που του έχει δοθεί, δεν έχει επιλυθεί, και οι κοινοτικοί αξιωματούχοι που επρόκειτο να έρθουν στην Αθήνα για να συναντηθούν με την ελληνική κυβέρνηση ανέβαλαν τις επαφές τους λόγω της απουσίας συνομιλητή.
Όσο για τις ΕΥΔΑΠ-ΕΥΔΑΘ, την Εγνατία Οδό, τα αεροδρόμια και τα λιμάνια/ μαρίνες της χώρας, εκκρεμεί η σύσταση τουλάχιστον έξι ρυθμιστικών αρχών (για ύδρευση, λιμάνια, μαρίνες, αεροδρόμια και αυτοκινητοδρόμους), που αποτελούν προϋπόθεση για την προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων σε αυτούς τους τομείς και απαίτηση του μνημονίου, προκειμένου τα δημόσια μονοπώλια να μη μετατραπούν σε ιδιωτικά ή σε ολιγοπώλια.
Το αρχικό χρονοδιάγραμμα του μνημονίου προέβλεπε πως το θεσμικό πλαίσιο για τις αρχές αυτές - που θα λειτουργούν κατά τα πρότυπα της ΡΑΕ στην ενέργεια και της ΕΕΕΤ στις τηλεπικοινωνίες- θα ήταν έτοιμο μέσα στον Ιούνιο, κάτι που πλέον είναι αδύνατο.
Τέλος, στο θέμα του Ελληνικού, τόσο την προηγούμενη εβδομάδα όσο και χθες συνεδρίασε το ΔΣ του Ταμείου για να εγκρίνει τους ομίλους που προκρίνονται στη β’ φάση, αλλά απόφαση δεν πήρε. Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η διοίκηση του Ταμείου έχει λάβει επιστολή από μέλος του Δ.Σ.. που θεωρεί πως η λήψη τόσο σοβαρών αποφάσεων πρέπει να αναβληθεί μέχρι το σχηματισμό νέας κυβέρνησης.
Σε έναν άλλο διαγωνισμό, αυτόν της Αφάντου στη Ρόδο, το Ταμείο έδωσε προ ημερών παράταση δύο μηνών και αντί για 22 Μάιου που ήταν καταληκτική ημερομηνία για την λήξη της α’ φάσης, η νέα προθεσμία είναι η 10η Ιουλίου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr