Το ναυάγιο της συγχώνευσης Olympic Air και Aegean, και με την δυναμικότερη διείσδυση στην ελληνική αγορά της Cyprous Airways, ο "αέρας" της γραμμής Αθήνας - Θεσσαλονίκης φαίνεται ότι μυρίζει... μπαρούτι το τελευταίο διάστημα.
Οι τρεις αερομεταφορείς βρίσκονται σε "εμπόλεμη ζώνη" με συνεχείς προσφορές για να κερδίσουν μεγαλύτερο μερίδιο στην πιο δημοφιλή γραμμή στο εσωτερικό της χώρας.
Το γάντι πέταξε αρχικά η Olympic Air η οποία ξεκίνησε μειώσεις εισητηρίων για τις κρατήσεις που γίνονται σε συγκεκριμένες ημερομηνίες, για να λάβει την απάντηση των Κυπριακών Αερογραμμών με την εισαγωγή δύο νέων κλίμακων με φθηνότερα ναύλα. Η Αεροπορία Αιγαίου, ακολουθεί ή ακολουθείται από τον παραδοσιακό της αντίπαλο, την Olympic.
Την ώρα που η επιβατική κίνηση εμφάνισε μείωση κατά 35% το πρώτο τρίμηνο, οι τρεις αερομεταφορείς έχουν σχηματίσει μία προσφορά θέσεων που φτάνει τις 2.500. Όπως όμως φαίνεται η τιμολογιακή πολιτική των εν λόγω εταιρειών βγάζει νικήτρια την Aegean, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η συμβολή των ελληνικών δρομολογίων είναι μεγάλη.
Η απόσταση των οικονομικών μεγεθών μεταξύ των δύο αερογραμμών μεγαλώνει χρόνο με τον χρόνο, αφού η Aegean εξακολουθεί να ρισκάρει, ξεκινώντας- και σταματώντας- νέα δρομολόγια, ενώ η Olympic περιορίζει το διεθνές πτητικό της έργο, εξυπηρετώντας πλέον μόνο την περιοχή των Βαλκανίων και το Τελ Αβίβ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στα τέλη του 2009 οι δύο εταιρίες ανταγωνίζονταν σε πρωτοκλασάτους προορισμούς, όπως το Λονδίνο, το Παρίσι, η Βιέννη, το Μιλάνο και η Ρώμη, ενώ σήμερα η - εκτός Ελλάδος - «αναμέτρησή» τους περιορίζεται στην Κωνσταντινούπολη και το Τελ Αβίβ, δύο αγορές που παρουσιάζουν εντυπωσιακή ανάπτυξη.
Τα αποτελέσματά τους αποτυπώνουν και το «χάσμα» που χωρίζει πια τις δύο αερογραμμές, οι οποίες δίνουν «μάχη» σε μία αποδεκατισμένη εσωτερική αγορά, δουλεύοντας με ζημίες και υπό τον κίνδυνο της αύξησης της τιμής των καυσίμων εν όψει του εμπάργκο στο Ιράν.
Στελέχη των αερομεταφορών παρατηρούν ότι πλέον πρόκειται για δύο ανόμοιες επιχειρήσεις με διαφορετικό προφίλ και στόχευση, ενώ εξηγούν ότι δεν μπορούν πια να συγκριθούν.
Είναι ενδεικτικό ότι οι πωλήσεις της Aegean το 2011 έφτασαν τα 668 εκατ. ευρώ, όταν η Olympic Air είχε τζίρο 240 εκατ. ευρώ. Επίσης, αν και η Aegean είχε αισθητά πιο εκτεταμένο πτητικό πρόγραμμα, πέτυχε καλύτερα τελικά αποτελέσματα από την Olympic, καθώς «έγραψε» ζημίες 27,2 εκατ. ευρώ, αντί 37,6 εκατ. ευρώ της θυγατρικής της MIG.
Οι Κυπριακές Αερογραμμές κατέγραψαν ζημιά ύψους 19 εκατ. ευρώ το 2011, ενώ τα συνολικά έσοδα ανήλθαν σε 212,4 εκατομμύρια ευρώ το 2011 σε σύγκριση με τα 236,3 εκατομμύρια ευρώ το 2010 σημειώνοντας μείωση 23,9 εκατομμυρίων ευρώ ήτοι 10,1%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr