Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat, που συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε ο ΣΕΒΕ, η ΕΕ παρέμεινε η κυριότερη δεξαμενή άντλησης πελατών για τα ελληνικά προϊόντα: επτά στους δέκα κυριότερους εξαγωγικούς προορισμούς για την Ελλάδα ήταν κοινοτικές χώρες.
Εκτός ΕΕ, εντυπωσιακή αύξηση, κατά 486%, κατεγράφη στις ελληνικές εξαγωγές προς Σιγκαπούρη, ενώ κατά 110% αυξήθηκαν οι πωλήσεις ελληνικών προϊόντων στην Τουρκία και κατά 86% στις ΗΠΑ, χάρη κυρίως -και στις τρεις περιπτώσεις- στα πετρελαιοειδή.
Ας σημειωθεί πως οι τρεις αυτές χώρες είναι οι μόνες εκτός ΕΕ, που περιλαμβάνονται στη πρώτη δεκάδα αγορών για τα ελληνικά προϊόντα.
Στην κατάταξη της ΕΕ-27 πάντως, η Ελλάδα παραμένει μόλις στην 20η θέση σε αξία εξαγωγών.
Πέρυσι, η συνεισφορά των εξαγωγών στο ΑΕΠ των κρατών-μελών της ΕΕ, εκτιμάται ότι διαμορφώθηκε κατά μέσο όρο στο 34,2%, ενώ στην Ελλάδα, αν και σημειώθηκε σημαντική πρόοδος, μόλις και μετά βίας ξεπέρασε το 10,4% (από 7,2% το 2010. Πρέπει να διευκρινιστεί ότι η σημαντική βελτίωση μεταξύ 2011 και 2010 οφείλεται και στη μείωση του ΑΕΠ).
Οι κλάδοι με τις καλύτερες επιδόσεις των ελληνικών προϊόντων, ήταν οι νωποί καρποί και φρούτα, παρασκευασμένα λαχανικά/φρούτα και ψάρια/ιχθυηρά.
Οι δε ελληνικές εξαγωγές αλουμινίου και βαμβακιού αύξησαν το μερίδιο αγοράς τους σε μια παγκόσμια αγορά που συρρικνώνεται.
Σύμφωνα με τον ΣΕΒΕ, ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στους κλάδους των φαρμακευτικών και των πλαστικών υλών, αφού εκεί εντοπίζονται σημαντικές ευκαιρίες, με την αύξηση των παγκόσμιων εισαγωγών την τελευταία πενταετία, αλλά και ελληνική παραγωγική δυναμική.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr