Επί της ουσίας, με τη τελευταία αυτή ρύθμιση επιλύεται ένα σοβαρό πρόβλημα για την αγορά καυσίμων ένα θέμα που είχε επιχειρήσει να ρυθμίσει ο πρώην γ.γ. του υπ. Οικονομικών Γ. Καπελέρης, ο οποίος στη συνέχεια οδηγήθηκε σε παραίτηση λόγω της παρέμβασης των οικονομικών εισαγγελέων.
Αναλυτικά οι ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για το λαθρεμπόριο καυσίμων είναι:
1. Καταργούνται τα λευκά βυτιοφόρα: Καθιερώνεται η υποχρεωτική αναγραφή της επωνυμίας και του σήματος του κατόχου άδειας εμπορίας στα μεταφορικά μέσα πετρελαιοειδών προϊόντων, προκειμένου να αποτραπεί το φαινόμενο των «λευκών βυτιοφόρων». Η υποχρέωση εκτείνεται και στα πλωτά μέσα ανεφοδιασμού (σλέπια).
2. Προβλέπεται ρητά η υποχρέωση για την ηλεκτρονική σήμανση με σύστημα εντοπισμού (GPS) όλων των μεταφορικών μέσων πετρελαιοειδών, έτσι ώστε να είναι εφικτή κάθε στιγμή η παρακολούθηση της διαδρομής τους.
3. Τροποποιείται η ευθύνη των ιδιοκτητών των Ανεξάρτητων Πρατηρίων και θεσπίζεται η από κοινού ευθύνη τους με τις εταιρίες εμπορίας ή τα διυλιστήρια , στις περιπτώσεις που η διακίνηση γίνεται απευθείας από αυτά.
4. Προβλέπεται η υποχρεωτική ιχνηθέτηση των υγρών καυσίμων που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια. Η μη τήρηση της υποχρέωσης αυτής καθιστά τη διακίνηση παράνομη.
5. Καθιερώνεται η εγκατάσταση ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου εισροών –εκροών στις φορολογικές αποθήκες πετρελαιοειδών προϊόντων και η υποχρεωτική σύνδεσή του με φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό.
6. Τέλος προβλέπεται ο εξορθολογισμός των κυρώσεων και η μείωση των προστίμων που επιβλήθηκαν αυτόματα από το σύστημα Ήφαιστος για εκπρόθεσμες ή λανθασμένες καταχωρίσεις στο σύστημα. Τα πρόστιμα αυτά όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση ήταν δυσανάλογα υψηλά και αφορούσαν πράξεις ή παραλείψεις που δεν σχετίζονται κατ΄ανάγκη με λαθρεμπορικές πράξεις και διαπιστώθηκαν αυτόματα από το σύστημα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr