Η παρέμβαση αυτή, για την οποία σύμφωνα με πληροφορίες, έχει σταλεί και σχετική επιστολή ενημέρωσης από τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Σ. Ξυνίδη προς το υπουργείο Οικονομικών, βασίζεται στη λογική ότι ο μηχανισμός αυτόματου επανυπολογισμού του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα θα ενεργοποιείται όταν αυξάνεται η τιμή διυλιστηρίου, η οποία όσο υψηλότερα διαμορφώνεται, τόσο αυξάνει και την επίπτωση του ΕΦΚ στα δημόσια έσοδα και κατ΄ακολουθία την τιμή αντλίας.
Όπως σχολιάζουν στελέχη της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου, ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης είναι ένας «αξιακός» φόρος, ο οποίος σήμερα φτάνει στα 67 λεπτά το λίτρο. Ακολουθεί η τιμή διυλιστηρίου που με σημερινές τιμές διαμορφώνεται στα 695 ευρώ/κυβικό και στο άθροισμα των δύο αυτών προστίθεται ο ΦΠΑ 23%. Έτσι, όσο ανεβαίνει η τιμή διυλιστηρίου, τόσο αυξάνεται το άθροισμα με αποτέλεσμα την αύξηση του ΦΠΑ που εισπράττει το κράτος και κατ΄ επέκταση την αύξηση της λιανικής τιμής των καυσίμων.
Με το σύστημα που προτείνει το υπουργείο Ανάπτυξης θα τεθεί μια ρήτρα ειδικού φόρου και όταν οι αυξήσεις στις τιμές διυλιστηρίου διαμορφώνουν τα έσοδα του κράτους πάνω από το 1 ευρώ, τότε θα λειτουργεί και θα παγώνει τον φόρο. Μάλιστα έχει υπολογιστεί ότι αυτό θα γίνεται όταν η τιμή διυλιστηρίου φτάνει τα 66 λεπτά το λίτρο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr