Στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης αποκαλύπτει ότι μηχανισμοί από υπηρεσιακούς παράγοντες του υπ. Οικονομικών εμποδίζουν εδώ και ένα χρόνο την έκδοση της πολυαναμενόμενης κοινής υπουργικής απόφασης που θα ανάψει το πράσινο φως για την εγκατάσταση στα πρατήρια του συστήματος εισροών- εκροών. Καταγγελία, πίσω από την οποία κάποιοι βλέπουν και «κόντρα» Χρυσοχοίδη –Βενιζέλου με φόντο τη διαδοχή στο ΠΑΣΟΚ.
Το συγκεκριμένο στέλεχος κάνει λόγο για τις γεμάτες ένταση συσκέψεις των υπηρεσιών των δύο υπουργείων κατά τους τελευταίους μήνες, τις μεταξύ τους επιστολές και την ανεξήγητα αρνητική στάση που επιδεικνύει απέναντι στο περιβόητο σύστημα ο υπηρεσιακός μηχανισμός του υπ. Οικονομικών, αποκάλυψε χθες μιλώντας σε δημοσιογράφους υψηλόβαθμο στέλεχος του υπ. Ανάπτυξης.
«Κάθε φορά που οι υπηρεσίες των δύο υπουργείων συζητούσαμε για το σύστημα εισροών- εκροών, γινόταν… κόλαση ! Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έλεγε να προχωρήσουμε, αλλά από κάτω ο μηχανισμός έλεγε όχι ! Όποτε ο Γεωργακόπουλος ή ο Καπελέρης έθιγαν το θέμα, οι υπηρεσίες αντιδρούσαν, με το επιχείρημα ότι τα τιμολόγια-παραστατικά που κόβουν οι πρατηριούχοι, αρκούν για το φορολογικό τους έλεγχο, και ότι δεν χρειάζονται περαιτέρω στοιχεία», αναφέρει χαρακτηριστικά το συγκεκριμένο στέλεχος.
Έχει ψηφιστεί με νόμο επί Χατζηδάκη…
Αποτέλεσμα της «κόντρας» των δύο παραγωγικών υπουργείων ήταν το σύστημα για το οποίο έχει ψηφιστεί νόμος από το 2009, επί θητείας στο ΥΠΑΝ του Κ. Χατζηδάκη, να παραμένει ακόμη στα χαρτιά, αφού για να ξεκινήσει η εφαρμογή του απαιτείται κοινή υπουργική απόφαση. Γιατί αυτή η απόφαση είναι τόσο σημαντική ; Διότι θα ορίζει ότι τα στοιχεία μέτρησης του όγκου στις δεξαμενές ενός πρατηρίου, έτσι όπως αυτά προκύπτουν από το σύστημα εισροών- εκροών, θα λαμβάνονται υπόψη και για τη φορολόγηση των εμπλεκόμενων στο χώρο των καυσίμων. Σήμερα, ο φορολογικός έλεγχος γίνεται με βάση τα τιμολόγια που κόβουν, ανεξάρτητα αν αυτά απεικονίζουν το πραγματικό όγκο που διακίνησαν ή είναι «πειραγμένα»…
Κι όμως, σύμφωνα με τον συγκεκριμένο παράγοντα ο μηχανισμός του υπουργείου Οικονομικών (υπηρεσιακοί) έβαζε επί ένα χρόνο εμπόδια στην εφαρμογή του μέτρου, με το επιχείρημα ότι τεχνικά είναι ανεφάρμοστο. Κι ας υπάρχει σχέδιο απόφασης για την εγκατάσταση του συγκεκριμένου συστήματος στα πρατήρια επί θητείας Λ. Κατσέλη στο υπουργείο Ανάπτυξης, το οποίο φέρει από το Δεκέμβριο του 2010 την υπογραφή και του τότε υφυπουργού Ντ. Ρόβλια.
Τι είπε ο Βενιζέλος…
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, μπροστά σε αυτή την κατάσταση ο αναπληρωτής υπ. Ανάπτυξης Σωκράτης Ξυνίδης απέστειλε προ 2 μηνών επιστολή στον αναπληρωτή υπ. Οικονομικών Π. Οικονόμου και τον μέχρι πρότινος γ.γ. του υπουργείου Οικονομικών Γ. Καπελέρη, καλώντας τους να δώσουν φορολογικές διαστάσεις στο σύστημα εισροών- εκροών καθώς και να συνδεθεί με τη ΓΓΠΣ, διαφορετικά το λαθρεμπόριο δεν πατάσσεται.
Έχει δρομολογηθεί
Το αποκορύφωμα ήταν στις 14 Δεκεμβρίου όταν στη συνεδρίαση της επιτροπής για τη Φοροδιαφυγή, το θέμα τέθηκε εκ νέου. Τότε, και σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες, ο κ. Βενιζέλος ρώτησε τον κ. Καπελέρη «γιατί μέχρι σήμερα δεν έχει υπογραφεί η σχετική απόφαση», για να πάρει την απάντηση ότι «θα υπογραφεί άμεσα». Μάλιστα ο υπ. Οικονομικών ζήτησε από τους κ. κ. Διώτη και Θεοχάρη, ειδικό γραμματέα του ΣΔΟΕ και γ.γ. της ΓΓΠΣ αντίστοιχα, που συμμετείχαν στη σύσκεψη, να του δώσουν αναλυτικά στοιχεία για το κύκλωμα καυσίμων.
Δύο ημέρες μετά στις 16 Δεκεμβρίου, σύμφωνα πάντα με το στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης, σε συνάντηση με τον κ. Καπελέρη συμφωνήθηκε το ποιο ακριβώς θα είναι το κείμενο της επίμαχης κοινής υπουργικής απόφασης, η έκδοση της οποίας θεωρείται πλέον θέμα χρόνου.
Γιώργος Φιντικάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr