Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, στην Ελλάδα, ένας στους τέσσερις δηλώνει πως δεν του περισσεύουν καθόλου χρήματα μετά την κάλυψη των βασικών του αναγκών ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό όσων συνεχίζουν να διαθέτουν κάποια χρήματα, είτε τα χρησιμοποιεί για αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών, είτε τα αποταμιεύει, με αποτέλεσμα ένα μικρό μόνο ποσοστό των διαθέσιμων χρημάτων να καταλήγει στην αγορά προϊόντων και υπηρεσιών.
Σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (88%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης, με τη μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων να έχει μειώσει τα χρήματα που δαπανά για διασκέδαση εκτός σπιτιού (74%), για φαγητό από έξω (64%) και για νέα ρούχα (64%). Ενώ αντίστοιχα υψηλό ποσοστό, φαίνεται να στρέφεται σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα (63%), ώστε να αντεπεξέλθει στο δυσοίωνο οικονομικό περιβάλλον.
Η παγκόσμια, διαδικτυακή έρευνα της Nielsen για τη μέτρηση της Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης διεξήχθη από 30 Αυγούστου έως 15 Σεπτεμβρίου 2011 και συμμετείχαν πάνω από 31.000 καταναλωτές 56 χωρών, από την Ευρώπη, την Ασία, την Ωκεανία, την Αμερική και τη Μέση Ανατολή. Ο δείκτης Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης βασίζεται στην ασφάλεια που νιώθουν οι καταναλωτές στην αγορά εργασίας, στην κατάσταση των οικονομικών τους και στη διαθεσιμότητα ρευστού χρήματος (αγοραστική δύναμη).
Ο παγκόσμιος δείκτης έπεσε στις 88 μονάδες, φτάνοντας στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταία διετίας. "Το τρίτο τρίμηνο του 2011 ήταν ιδιαίτερα ασταθές και δύσκολο για τις παγκόσμιες οικονομίες, με την ανεργία να αυξάνεται στις Η.Π.Α. και την κρίση χρέους να μεγαλώνει στην Ευρωζώνη", δήλωσε η Ματίνα Μπάδα, Περιφερειακή Διευθύντρια της Nielsen για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. "Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών στην Ευρώπη και στην Ελλάδα συνεχίζουν να λειτουργούν υπό καθεστώς οικονομικής ύφεσης, αυτό έχει ως αποτέλεσμα σημαντικό και παρατεταμένο περιορισμό των εξόδων τους".
Στον δείκτη της Παγκόσμιας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen οι 100 μονάδες αποτελούν τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ αισιοδοξίας και απαισιοδοξίας. Οι γεωγραφικές περιοχές της Ασίας/ Ειρηνικού, της Μέσης Ανατολής και της Λατινικής Αμερικής βρίσκονται οριακά κάτω από τις 100 μονάδες, αποτελώντας όμως τις πιο αισιόδοξες γεωγραφικές περιοχές του πλανήτη. Αντίθετα, η Βόρεια Αμερική με 79 μονάδες και η Ευρώπη με 74, συνεχίζουν να είναι οι πιο απαισιόδοξες γεωγραφικές ζώνες του κόσμου.
"Στην Ευρώπη, η παρατεταμένη χρηματοπιστωτική κρίση και η μεγάλη αστάθεια των αγορών κρατάει την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη ιδιαίτερα χαμηλά στις περισσότερες δυτικοευρωπαϊκές χώρες", δήλωσε η Ματίνα Μπάδα. Οκτώ από τις δέκα πιο απαισιόδοξες χώρες του πλανήτη προέρχονται από την Ευρώπη, ενώ ούτε μία ευρωπαϊκή χώρα δε βρίσκεται ανάμεσα στις δέκα πιο αισιόδοξες. Η Ινδία παραμένει στην κορυφή των πιο αισιόδοξων χωρών με 121 μονάδες και ακολουθούν η Σαουδική Αραβία, η Ινδονησία, οι Φιλιππίνες και η Βραζιλία. Στον αντίποδα, η Ουγγαρία, η Πορτογαλία, η Κροατία, η Κορέα, η Ρουμανία και η Ελλάδα αποτελούν τις πλέον απαισιόδοξες χώρες του πλανήτη, ενώ για πρώτη φορά τα επίπεδα Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Ιταλίας, της Ισπανίας και της Γαλλίας βρίσκονται τόσο χαμηλά.