Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Ο κ. Παντοάν είπε ότι το σχέδιο συμμετοχής του ιδιωτικού τομέα (PSI) στο δεύτερο πακέτο στήριξης της Ελλάδας δεν λειτουργεί και θα πρέπει να εξεταστούν και άλλοι μηχανισμοί.
«Από τη μια πλευρά δεν είναι ελκυστικό για τον ιδιωτικό τομέα και από την άλλη ανακαλύπτουμε ότι είναι πολύ ακριβό για την Ελλάδα από την αρχή», σημείωσε
«Όταν είναι τόσο ακριβό, γίνεται λιγότερο αξιόπιστο», προσέθεσε.
Οι συνομιλίες με τις τράπεζες και τις ασφαλιστικές εταιρείες έχουν διαρκέσει περισσότερο απ' ό,τι αρχικά αναμενόταν και το ποσοστό συμμετοχής κυμαίνεται στο 75% των ελληνικών ομολόγων που λήγουν ώς το 2020, έναντι του στόχου για 90%.
«Βλέπουμε ότι δεν λειτουργεί, οπότε ίσως θα μπορούσαν να εξεταστούν και άλλοι μηχανισμοί για την Ελλάδα», ανέφερε.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους, Π. Χριστοδούλου, δεν θα υπάρξει επίσημη ανακοίνωση για το ποσοστό συμμετοχής των ιδιωτών ομολογιούχων στις 9 Σεπτεμβρίου, όποτε λήγει η προθεσμία που έχει δοθεί σε τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρίες να εκδηλώσουν μη δεσμευτικό ενδιαφέρον για το πρόγραμμα.
«Πρόκειται καθαρά για μια άσκηση συλλογής πληροφοριών. Η επίσημη προσφορά θα γίνει αργότερα, τον Οκτώβριο», διευκρίνισε.
Σημειώνεται πως και ο επικεφαλής του Διεθνούς Χρηματοοικονομικού Ινστιτούτου (IIF) Τσάρλς Νταλάρα, εκτίμησε ότι θα απαιτηθεί πρόσθετος χρόνος, αλλά τελικά θα ύπαρξη ισχυρή υποστήριξη του σχεδίου ανταλλαγής των ελληνικών ομολόγων (roll over) από τον ιδιωτικό τομέα.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, το πρόγραμμα ανταλλαγής ομολόγων θα προχωρήσει μετά την έγκριση των αλλαγών στον EFSF από τα κοινοβούλια των κρατών-μελών.
"Δύσκολο να ανακάμψει η Ελλάδα"
Ακόμη, ο επικεφαλής οικονομολόγος του ΟΟΣΑ εκτίμησε ότι η Ελλάδα δεν θα μπορέσει να ανταποκριθεί στους στόχους και ίσως δυσκολευτεί να καταφέρει να ανακάμψει.
Ο ΟΟΣΑ εκτιμά ότι η ελληνική κυβέρνηση μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του προγράμματος στήριξης, εφόσον, βεβαίως, τηρήσει τους δημοσιονομικούς και άλλους στόχους.«Αλλά αυτό απαιτεί την άψογη εφαρμογή του από την ελληνική κυβέρνηση, και πρόσφατα είδαμε ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει δυσκολίες να ακολουθήσει αυτό τον δρόμο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο δεν βρισκόμαστε ακόμα στο τέλος του δρόμου σε ό,τι αφορά στο ελληνικό ζήτημα», προσέθεσε.
Ο Π. Κ. Παντοάν σημείωσε, τέλος, πως οι χώρες της Ευρωζώνης θα πρέπει να αυξήσουν τα κεφάλαια του προσωρινού μηχανισμού ευρωστήριξης (EFSF) και πως οι ευρωπαϊκές χώρες θα πρέπει να ανταποκριθούν στην ανάγκη επανακεφαλαιοποίησης πολλών τραπεζών.
Πιθανό το double dip
Στην ενδιάμεση έκθεση του Οργανισμού για τις οικονομίες της Ομάδας των Επτά (G-7), επισημαίνεται ότι δεν μπορεί να αποκλεισθεί μία νέα ύφεση σε ορισμένες ανεπτυγμένες οικονομίες, ενώ για την Ευρωζώνη υπογραμμίζεται ο κίνδυνος μίας απότομης επιδείνωσης της κρίσης.
Ο ΟΟΣΑ αναθεώρησε προς τα κάτω τις προβλέψεις του για την πορεία ανάπτυξης έως το τέλος του 2011, προβλέποντας ακόμη και μείωση του ΑΕΠ, τουλάχιστον για ένα τρίμηνο, σε Γερμανία και Ιταλία.
Πλην της Ιαπωνίας, η οποία βρίσκεται σε κατάσταση ανοικοδόμησης μετά τις αλλεπάλληλες καταστροφές που έπληξαν τη χώρα εφέτος, η ανάπτυξη στο σύνολο των υπολοίπων κρατών-μελών του G7 «παρέμεινε χαμηλότερη του 1%» σε ετήσια βάση «το δεύτερο τρίμηνο εφέτος», σύμφωνα με τον διεθνή οργανισμό.
Για το τρίτο τρίμηνο προβλέπει μέσο ρυθμό ανάπτυξης 1,6% και επιβράδυνση σε 0,2% το τελευταίο τρίμηνο του έτους.
Σε ό.τι αφορά τη Γερμανία, η ισχυρότερη οικονομία της Ευρώπης αναμένεται να εμφανίσει κατά το τρίτο τρίμηνο ανάπτυξη 2,6%, ωστόσο το δ΄τρίμηνο αναμένεται να περάσει σε αρνητικό έδαφος, με 5το ΑΕΠ να μειώνεται κατά 1,4%.
Στις ΗΠΑ αναμένεται αύξηση του ΑΕΠ κατά 1,1% το τρίτο τρίμηνο του έτους και 0,4% το τέταρτο.
Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, υπό το φως της οικονομικής επιβράδυνσης που παρατηρείται, οι κεντρικές τράπεζες παγκοσμίως οφείλουν να διατηρήσουν αμετάβλητη τη νομισματική τους πολιτική ή όπου αυτό είναι δυνατόν να προχωρήσουν ακόμη και σε μείωση επιτοκίων, σύσταση που θεωρείται ότι απευθύνεται κυρίως στην ΕΚΤ