Ήδη έχουν έρθει στο επίκεντρο η αναιμική οικονομική δραστηριότητα στη χώρα, η σοβαρή υστέρηση των κρατικών εσόδων και η αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου, η δυναμική του χρέους, σύμφωνα με το νεοσύστατο γραφείο προϋπολογισμού και η απραξία τόσο σε επίπεδο μεταρρυθμίσεων όσο και σε επίπεδο αποκρατικοποιήσεων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Τρόικα μπορεί να παραδέχεται ότι η ύφεση είναι μεγαλύτερη του αναμενομένου, αλλά το έργο που έχει να παρουσιάσει η ελληνική κυβέρνηση είναι πολύ μικρό.
Η αποστολή αναμένεται να επιστρέψει στην Αθήνα στα μέσα Σεπτεμβρίου, όταν οι ελληνικές αρχές έχουν ολοκληρώσει τις τεχνικές εργασίες, ώστε να συνεχιστούν οι συζητήσεις σχετικά με τις πολιτικές που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί η επανεξέταση. Ωστόσο, σήμφωνα με τους αναλυτές, τόσο οι δημοσιονομικές αποκλίσεις όσο και οι ευρωπαϊκές κοινοβουλευτικές ψηφοφορίες για τις τροπολογίες του EFSF, έχουν αυξήσει σημαντικά τους βραχυπρόθεσμους κινδύνους για την χώρα μας. Μάλιστα, το κλίμα αυτό εντείνεται το «κενό φερεγγυότητας» με τις αγορές να πιστεύουν ότι η δημοσιονομική εξυγίανση από μόνη της δεν μπορεί να κλείσει το μεγάλο έλλειμμα και θα απαιτηθεί σημαντική μείωση του δημόσιου χρέους . Την ίδια ώρα, η ελληνική κυβέρνηση έχει βγάλει και μία ακόμη αρνητική φήμη στις αγορές, αυτή που τη θέλει ούτε να ψηφίζει τις μεταρρυθμίσεις, αλλά ούτε και να εφαρμόζει αυτές που ψηφίζει.
«Λάδι στη φωτιά» έριξε και δημοσίευμα της Wall Street Journal η οποία επικαλείται πηγές στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, και σύμφωνα με τις οποίας η Ελλάδα θα οδηγηθεί στο χείριστο σενάριο μέχρι το Δεκέμβριο, εάν η ελληνική κυβέρνηση δεν υλοποιήσει σε χρόνο-ρεκόρ τις εντολές της τρόικας. Η κυβέρνηση έχει επίσης δεσμευτεί σε ιδιωτικοποιήσεις ύψους 5 δις. ευρώ το 2011, με κάποιες ιδιωτικοποιήσεις να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 3ου τριμήνου, στόχος που μάλλον δεν θα επιτευχθεί, με την κυβέρνηση να εμφανίζεται απρόθυμη να προχωρήσει στα σχεδιαγράμματα υπό τις παρούσες δυσμενείς συνθήκες της αγοράς.
Παράλληλα, οι πηγές της WSJ αναφέρουν ότι η αποτυχία του προγράμματος της Ελλάδας οφείλεται κυρίως σε τρεις λόγους: (α) Την αδυναμία της ελληνικής κυβέρνησης να επιτύχει τους στόχους της, (β) την αυξανόμενη απροθυμία από ορισμένες χώρες της ευρωζώνης να συνεχίσουν το δανεισμό, και (γ) το πρόγραμμα PSI, συμμετοχής δηλαδή των ιδιωτών στην αναδιάταξη του ελληνικού κρατικού χρέους δεν μετέβαλε σημαντικά το προφίλ του χρέους της χώρας. Οι πιο πρόσφατες πληροφορίες αναφέρουν ότι το ποσοστό συμμετοχής στο PSI φτάνει στο 50%, αλλά δεν αποκλείεται μέχρι την Παρασκευή, όταν και λήγει η προθεσμία υποβολής ενδιαφέροντος, μπορεί να φτάνει έως και το 60% - 70%.
Σημαντική καθυστέρηση όμως προκάλεσε και η ασυννενοησία ως προς τον όγκο και την προέλευση των ομολόγων με τα οποία θα συμμετείχαν οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί, τα οποία επεκτάθηκαν αρχικά μέχρι τα ομόλογα που λήγουν μέχρι το 2024, αλλά κατόπιν αντιδράσεων από γαλλικές και βελγικές τράπεζες το εύρος «ξανακόντυνε» σε ομόλογα λήξης ως τον Ιούλιο του 2020.
Σημαντικό μερίδιο ευθύνης για την παρακώλυση της διαδικασίας φέρει και το αλαλούμ των εγγυήσεων, το οποίο ξεκίνησε μεν από την «γκάφα» της συμφωνίας με τους Φινλανδούς για χρηματική εγγύηση, αλλά συνεχίζεται επί μακρόν με τους Ευρωπαίους να παίζουν με τον πονο μας λέγοντας οι μεν Γερμανοί πως «υπάρχει χρόνος», οι δε Φινλανδοί πως είναι ζήτημα ημέρων...ή εβδομάδων για να λυθεί!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr