Τα μέχρι 12% ακριβότερα από πέρυσι τέλη κυκλοφορίας που προβλέπει ο εφαρμοστικός νόμος, πρόκειται σύμφωνα με τις πληροφορίες από το οικονομικό επιτελείο να επαναξιολογηθούν, προκειμένου ο τρόπος υπολογισμός τους να γίνει δικαιότερος, και η επίπτωση του μέτρου να μην είναι «οριζόντια». Δηλαδή να μην επιβαρύνονται το ίδιο, δύο κάτοχοι αυτοκινήτων, π.χ. 1.800 κυβικών, που το ένα ταξινομήθηκε φέτος και το άλλο πριν από δέκα χρόνια.
Το δεύτερο κριτήριο που εξετάζεται για τη διαμόρφωση του ύψους του τέλους, είναι η οικογενειακή κατάσταση του κατόχου του οχήματος. Κάποιος δηλαδή που έχει δύο παιδιά και κατέχει αυτοκίνητο 1.500 κυβικών, δεν θα πληρώσει το ίδιο τέλος με ένα φορολογούμενο χωρίς παιδιά, ο οποίος έχει το ίδιου κυβισμού όχημα. Τα δύο αυτά νέα κριτήρια θα λειτουργούν συνδυαστικά, που σημαίνει ότι το τέλος θα υπολογίζεται ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση του φορολογούμενου και την ηλικία ταξινόμησης του αυτοκινήτου.
Το κριτήριο της παλαιότητας
Το κριτήριο της παλαιότητας για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας δεν είναι καινούργιο. Από το 2009 ως και το 2010, οπότε και το αντίτιμο για το σήμα συνδέθηκε με τις εκπομπές των ρύπων, τα τέλη κυκλοφορίας για τα οχήματα υπολογίζονταν μέσω ενός συνδυασμού που προέκυπτε από τον κυβισμό τους και την παλαιότητά τους.
Συγκεκριμένα είχαν καθιερωθεί τέσσερις διαφορετικές κλάσεις :
__ Σ-Στην κλάση Α’, κατατάσσονταν τα αυτοκίνητα πρώτης κυκλοφορίας από το 2005 και μετά, τα οποία και πλήρωναν τα υψηλότερα τέλη.
__0--Στη Β’, ανήκαν όσα κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά την περίοδο 2000 ως και 2004-.
_σ_--Στη Γ’ όσα ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά το διάστημα 1996-1999.
__--- Και στη Δ’ όσα είχαν κυκλοφορήσει μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 1995. Το μοντέλο αυτό καταργήθηκε με την καθιέρωση από την 1η Νοεμβρίου 2010 των πράσινων τελών, την αύξηση δηλαδή του αντιτίμου ανάλογα με τις εκπομπές των εκπομπών ρύπων.
Μια άλλη πάντως αδικία του ισχύοντος συστήματος, είναι ότι για όσα οχήματα έχουν ταξινομηθεί μέχρι και τα τέλη Οκτωβρίου του 2010, τα τέλη υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό τους. Από εκεί και πέρα, και για όσα ταξινομήθηκαν από την 1η/11/2010, τα τέλη υπολογίζονται με βάση τους ρύπους που εκπέμπουν. Πρόκειται για ένα άδικο σύστημα, καθώς Η αδικία του συστήματος έγκειται στο γεγονός ότι το ίδιο κυβισμού αυτοκίνητο που ταξινομήθηκε τον Οκτώβριο του 2010, πληρώνει υψηλότερα τέλη από εκείνο που ταξινομήθηκε μερικές ημέρες αργότερα, π.χ. την πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου.
Γιώργος Φιντικάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr