«Πονοκέφαλο» στη νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων έχει επιφέρει η συγχώνευση των πέντε μεταφορικών σε δύο, η οποία έλαβε το «πράσινο φως» στην αρχή της εβδομάδας.
Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, συγχωνεύονται οι ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΛ, ΗΣΑΠ, ΜΕΤΡΟ και ΤΡΑΜ στη ΣΤΑΣΥ και την ΟΣΥ. Η «μοιρασιά» έχει ως εξής: Η πρώτη, η ΣΤΑΣΥ (Εταιρεία Σταθερών Συγκοινωνιών) θα περιλαμβάνει το μετρό, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και το τραμ και η δεύτερη, η ΟΣΥ (Εταιρεία Οδικών Συγκοινωνιών) τα αστικά λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Να σημειωθεί ότι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος στη ΣΤΑΣΥ θα είναι οι κ. Γιάννης Σπυράκος και στην ΟΣΥ ο κ. Κώστας Καραγιαννόπουλος.
Αυτό σημαίνει ότι τα δύσκολα «είναι μπροστά» για το νέο αρμόδιο υπουργό, κ. Γιάννη Ραγκούση, ο οποίος λίγο μετά την μετάταξή του στον εν λόγω υπουργείο, έρχεται κιόλας αντιμέτωπος με το μεγάλο «αγκάθι» των αστικών συγκοινωνιών. τις μαζικές απολύσεις.
Από τη στιγμή, που η συγχώνευση εγκρίθηκε, τίθεται θέμα απολύσεων στο μεταφορικό κλάδο, πόσο μάλλον την ώρα που η τρόικα ασκεί βαρύτατες πιέσεις για επιτάχυνση των απολύσεων, αφού τώρα περισσότερο από ποτέ το πλεονάζον προσωπικό είναι δύσκολο να απορροφηθεί αλλού.
Με λίγα λόγια «γεννιέται» το εξής - μέχρι στιγμής αναπάντητο - ερώτημα: Πού θα πάνε οι υπάλληλοι που υποτίθεται πως «περισσεύουν»; Θα μεταταχθούν σε άλλο πόστο; Ή θα «δουν» την πόρτα της εξόδου;
Μόλις σήμερα ξεκίνησε ο «καυτός» μήνας για το υπουργείο Υποδομών, αφού στα μέσα Ιουλίου οι νέες διοικήσεις των εταιρειών ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ θα πρέπει να παρουσιάσουν στον κ. Ραγκούση τα χρονοδιαγράμματα τους, μέσω των οποίων θα βγει και το τελικό «πόρισμα» όσον αφορά στις απολύσεις.
Το καλό και το κακό σενάριο των μετατάξεων
Το καλό σενάριο θέλει το πλεονάζον προσωπικό μετά της συγχώνευσης να ακολουθεί το δρόμο των μετατάξεων. Το κακό όμως σενάριο κάνει λόγο για χρονοβόρα διαδικασία, δεδομένου ότι το ανάλογο πρόγραμμα στον ΟΣΕ βρίσκεται ακόμα στη μέση των διεργασιών, ενώ αυτή τη στιγμή, όπως προαναφέρθηκε ο χρόνος πιέζει με την τρόικα να μην «χαρίζει» μεγάλη προθεσμία στον κ. Ραγκούση.
Πράγματι, έχει παρατηρηθεί μεγάλη χρονοκαθυστέρηση στις μετατάξεις. Εξαιτίας του ανασχηματισμού, είναι απαραίτητες οι νέες υπογραφές στις μη ολοκληρωμένες μετατάξεις. Αξιοσημείωτο είναι δε το γεγονός ότι μόνο οι 950 από τις 1.400 μετατάξεις θα υλοποιηθούν, ενώ για τις 750 εξ αυτών το ζήτημα παραμένει ακαθόριστο, με μόλις 200 να έχουν λάβει το τελικό «OK».
Οι αρμοδιότητες των νέων διοικήσεων
- Nα καταρτίσουν τα νέα οργανογράμματα αλλά και τους κανονισμούς προσωπικού.
- Να πραγματοποιήσουν διαπραγματεύσεις με τους εργαζομένους για την υπογραφή των νέων Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
- Να μειώσουν άμεσα τα κόστη των εταιρειών. Κάθε τρεις μήνες οι νέες εταιρείες θα ελέγχονται οικονομικά από ορκωτούς ελεγκτές.
Η εξυγίανση και η ανασυγκρότηση του ΟΟΣΑ αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους στόχους της κυβέρνησης Παπανδρέου, καθώς υπολογίζονται ότι θα εξοικονομούνται κάθε χρόνο 150 εκατ. ευρώ. Σε αυτό το σημείο αξίζει να σημειωθεί ότι το σχέδιο των συγχωνεύσεων στις αστικές συγκοινωνίες «πέρασε» παρά το γεγονός ότι στα μέσα του χειμώνα - υπό την ηγεσία ακόμα του κ. Δημήτρη Ρέππα - δεν ήταν λίγες οι απεργιακές κινητοποιήσεις των συσχετιζόμενων φορέων, οι οποίοι εξέφραζαν την κατηγορηματική τους αντίθεση, αφότου από τη στιγμή που είχαν ξεκινήσει οι συζητήσεις περί συγχωνεύσεων, εύλογο ήταν έπειτα από λίγους μήνες να πέει στο «τραπέζι» και θέμα απολύσεων
Σταυρούλα Μαλαίνου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr