Η επιβολή ανώτατης τιμής και στο στάδιο της χονδρικής αποτελεί πάγιο αίτημα των βενζινοπωλών και διασφαλίζει την αναλογικότητα του μέτρου, καθώς κατ' αυτόν τον τρόπο δεν επηρεάζονται τα εύλογα περιθώρια κέρδους που πρέπει να έχει για να λειτουργεί ο κλάδος της λιανικής. Οι διακυμάνσεις στην ex-factory τιμή λαμβάνονται υπόψη καθημερινά ώστε να υπάρξουν οι αναγκαίες προσαρμογές της τιμής πλαφόν ανάλογα με την πορεία των τιμών διυλιστηρίου είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω.
Περιοχές όπως τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου πρακτικά "επιδοτούνται" από την Πολιτεία με χαμηλότερο ΦΠΑ (16%) προκειμένου να ευνοούνται με χαμηλότερα επίπεδα τιμών οι κάτοικοί τους. Ωστόσο, από την ανάλυση των στοιχείων χονδρικής και λιανικής, προκύπτει ότι η επιδότηση αυτή πηγαίνει στην τσέπη εταιριών εμπορίας και πρατηριούχων και όχι στον τελικό καταναλωτή, με αποτέλεσμα να σημειώνουν μέχρι και τις 3/5 από τις υψηλότερες τελικές τιμές καταναλωτή με σημαντικές αποκλίσεις στα περιθώρια κέρδους τόσο της λιανικής όσο και της χονδρικής. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι το περιθώριο κέρδους για ένα πρατήριο στην Αττική είναι 3 λεπτά/λίτρο και στην Κεφαλονιά 13 λεπτά/λίτρο ή στη Σάμο 12,3λεπτά/λίτρο. Αυτό σημαίνει ότι ένας πρατηριούχος στις συγκεκριμένες περιοχές έχει 400% μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους από το συνάδελφό του στην Αθήνα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr