Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Σημειώνεται, ότι για την επιτάχυνση των απαλλοτριώσεων επιστρατεύτηκε ο νόμος των Ολυμπιακών έργων, σύμφωνα με τον οποίο, εφαρμόζεται η αναγκαστική κατάληψη των αναγκαίων εκτάσεων με προσωρινή αποζημίωση των ιδιοκτητών στο 70% της αντικειμενικής αξίας της περιουσίας των ακινήτων τους. Οι επιπλέον απαιτήσεις τους μπορούν να κριθούν χωρίς να εμποδίζεται η εγκατάσταση των εργοταξίων.
Στην περιοχή των Τεμπών και του Πλαταμώνα, ο νέος αυτοκινητόδρομος, συμπεριλαμβανομένων και των σηράγγων, θα έχει συνολικό μήκος 25 χλμ, ενώ παράλληλα, προχωρούν και οι εργασίες ανακατασκευής του παλαιού οδικού δικτύου για εναλλακτική επιλογή των οδηγών που δε θέλουν να πληρώνουν διόδια.
Στους σταθμούς διοδίων που λειτουργούν στο τμήμα που εκμεταλλεύεται η κοινοπραξία, από το τέρμα του Μαλιακού έως λίγο πριν την είσοδο στη Θεσσαλονίκη, εξακολουθούν να υπάρχουν σε σημαντικό βαθμό διαρροές εσόδων από οδηγούς που δεν πληρώνουν διόδια. Σύμφωνα με εκπροσώπους της κοινοπραξίας, το 10% των οδηγών ΙΧ και το 30 % των οδηγών φορτηγών περνά σηκώνοντας τις μπάρες. Επί του παρόντος, τα πρόστιμα που προβλέπει η νέα ρύθμιση του Υπ. Υποδομών, δεν έχουν αρχίσει να επιβάλλονται. Πάντως, η τιμή των διοδίων, όπως και η εφαρμογή του συστήματος της χιλιομετροχρέωσης, αποτελούν αντικείμενο των διαπραγματεύσεων μεταξύ της κοινοπραξίας και του Υπ. Υποδομών, όπως ήδη συμβαίνει και με τις κοινοπραξίες άλλων 4 αυτοκινητοδρόμων. Οι διαπραγματεύσεις αυτές αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του μήνα.
Στο παλιό τμήμα των Τεμπών, πονοκέφαλος εξακολουθούν να είναι οι κατολισθήσεις από τον Κίσαβο. Τα πλέγματα που τοποθετήθηκαν πέρυσι, θα ελέγχονται πλέον κάθε εξάμηνο από την ειδική ομάδα των αλπινιστών που το κατασκεύασαν.