Τα εν λόγω διαβήματα θα λάβουν τη μορφή «αιτιολογημένης γνώμης», δηλαδή της δεύτερης φάσης της διαδικασίας επί παραβάσει που καθορίζεται στο άρθρο 226 της συνθήκης ΕΚ. Εφόσον δεν υπάρξει ικανοποιητική απάντηση εντός διμήνου, η Επιτροπή δύναται να παραπέμψει το ζήτημα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Αρχικά, η Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα σε σχέση με διαδικασία που κίνησε η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (ΔΕΗ) για τη μελέτη, προμήθεια, μεταφορά, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία δύο όμοιων ατμοηλεκτρικών μονάδων με τις βοηθητικές τους εγκαταστάσεις για τον ατμοηλεκτρικό σταθμό του Αθερινόλακκου Κρήτης.
Η Επιτροπή θεωρεί ότι δημοπρατώντας το εν λόγω έργο χωρίς προηγούμενη προκήρυξη διαγωνισμού, καθώς και καθυστερώντας να ενημερώσει τον ενάγοντα σχετικά με τους λόγους απόρριψης της προσφοράς του, ο αναθέτων φορέας παραβίασε την οδηγία 93/38/EΟΚ («ειδικοί τομείς»).
Επίσης, η Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα σχετικά με τη διαδικασία για την ανάθεση σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας με τον ΕΡΓΑ ΟΣΕ αναφορικά με το σιδηροδρομικό έργο «Μελέτες κτιριακών και ηλεκτρομηχανολογικών έργων και εγκαταστάσεων Α φάσης συγκροτήματος σταθμών Θριασίου πεδίου» .
Η Επιτροπή θεωρεί ότι ο διαγωνισμός για την ανάθεση της εν λόγω σύμβασης παραβιάζει την οδηγία 93/38/EΟΚ («ειδικοί τομείς»). Εξάλλου, ο εν λόγω διαγωνισμός παραβιάζει την αρχή της ίσης μεταχείρισης των συμμετεχόντων, την αρχή της αμοιβαίας αναγνώρισης τυπικών προσόντων, καθώς επίσης και τα άρθρα 12 (διάκριση εξαιτίας εθνικότητας) και 49 (ελευθερία παροχής υπηρεσιών) της συνθήκης ΕΚ.
Επιπλέον, η Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων αναφορικά με τις διαδικασίες διαγωνισμού για τον εφοδιασμό διάφορων νοσοκομείων στην Ελλάδα με ιατροτεχνολογικά προϊόντα. Φαίνεται ότι μεταξύ των νοσοκομείων στην Ελλάδα αποτελεί ευρύτερα διαδεδομένη πρακτική η απόρριψη προσφορών προϊόντων βάσει υποτιθέμενων προβλημάτων με το επίπεδο ασφάλειας των εν λόγω προϊόντων, παρά το γεγονός ότι αυτά φέρουν τη σήμανση "CE".
Η Επιτροπή θεωρεί ότι η εν λόγω πρακτική παραβιάζει τις οδηγίες 93/36/EΟΚ (συμβάσεις δημοσίων προμηθειών) και 93/42/EΟΚ (ιατροτεχνολογικά προϊόντα). Οι ελληνικές αρχές δεν αμφισβητούν την εν λόγω παραβίαση, παρά όμως τα μέτρα που έχουν λάβει από το 2004, έπειτα από σχετική παρέμβαση της Επιτροπής, για την αποκατάσταση της εν λόγω παραβίασης, η Επιτροπή διαθέτει πληροφορίες ότι το πρόβλημα συνεχίζει να υφίσταται σε πολλά νοσοκομεία, σε όλη τη χώρα.
Τέλος, η Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αναφορικά με το άρθρο 7 παράγραφος 2 του εθνικού νόμου 2955/2001 και των εκτελεστικών του υπουργικών αποφάσεων, βάσει των οποίων προβλέπεται ότι τα σχετικά ιατρικά εφόδια μπορούν να ανατεθούν απευθείας, χωρίς προηγούμενη διαδικασία διαγωνισμού, εφόσον η ανάθεση αφορά μη συγκρίσιμα υλικά, δηλαδή μοναδικά υλικά χωρίς κοινά χαρακτηριστικά με άλλα προϊόντα. Στις εκτελεστικές υπουργικές αποφάσεις, όλα τα υλικά ιατρικής χρήσης που αναφέρονται στον νόμο 2955/2001 κατατάσσονται σε διαφορετικές κατηγορίες, αντιμετωπίζονται όμως στο σύνολό τους ως μη συγκρίσιμα. Κατά συνέπεια, η προμήθεια όλων των υλικών που αναφέρονται στο νόμο διενεργείται χωρίς προηγούμενο διαγωνισμό, κατά παράβαση της οδηγίας 93/36/EΟΚ (συμβάσεις δημοσίων προμηθειών).
Οι ελληνικές αρχές δεν αμφισβητούν την παράβαση, παρά όμως τις επανειλημμένες υποσχέσεις τους αναφορικά με την τροποποίηση της εν λόγω εθνικής νομοθεσίας, δεν την έχουν, έως τώρα, τροποποιήσει ώστε να συνάδει με την κοινοτική νομοθεσία για τις δημόσιες συμβάσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr