Το παραπάνω συμπέρασμα προκύπτει από την ημερίδα που διοργάνωσε την Πέμπτη ο εθελοντικός περιβαλλοντικός οργανισμός Ecocity στην Αθήνα.
Ο τζίρος από το λαθρεμπόριο και τη διακίνηση νοθευμένων καυσίμων, σύμφωνα με μελέτη της Hellastat, ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ, ενώ η φοροδιαφυγή από το λαθρεμπόριο καυσίμων εκτιμάται ότι υπερβαίνει κατά πολύ τα 600 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθήνας και παρουσιάστηκε από τον καθηγητή, Διευθυντή του Διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Ο.Δ.Ε. και Μ.Ε. κ. Γιώργος Πανηγυράκης, κατά τη διάρκεια της ημερίδας, το 26% των ερωτηθέντων απάντησε ότι ξοδεύει περισσότερα από 100 ευρώ το μήνα για βενζίνη, ενώ αρκετοί ήταν αυτοί που απάντησαν ότι πολλές φορές δεν έχουν το χρόνο που θα ήθελαν για να επιλέξουν σωστά.
Ο κ. Πανηγυράκης ανέφερε επίσης ότι η νοθεία σημαίνει αύξηση του κόστους συντήρησης του οχήματος σε ποσοστό 32%, δηλαδή σε περίπου 5 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Επιπλέον, οι επιπτώσεις της νοθείας στην υγεία δημιουργεί δαπάνες για το κράτος, τις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά.
Συγκεκριμένα, στην τριετία 2000-2003 υπολογίζεται αύξηση των πνευμονικών νοσημάτων στο 3%, ενώ εκτιμάται ότι κατά επιπλέον 3% θα αυξηθούν τα πνευμονικά νοσήματα μέχρι το 2009, γεγονός που δημιουργεί την ανάγκη επενδύσεων στην έρευνα γι' αυτού του τύπου τα νοσήματα, που θα κοστίσει 4 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, θα προκληθεί αύξηση της ζήτησης για κλίνες κατά 20%, αύξηση του κόστους για τη χρήση των κλινών κατά 43,4%, αύξηση των δαπανών διοίκησης κατά 8,3%, αύξηση του συνολικού κόστους νοσηλείας ανά ασθενή κατά 40%, επενδύσεις ύψους περίπου 7-10% του προϋπολογισμού του νοσοκομείου και ποσοστιαία μεταβολή σε οικογενειακές δαπάνες της τάξης του 6,7%.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr