Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Η τάση µμείωσης στη διακίνηση αντικειμένων αλληλογραφίας παρατηρείται και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, κυρίως λόγω της ηλεκτρονικής υποκατάστασης της αλληλογραφίας. Όμως η τάση αυτή αναµένεται σταδιακά να αντιστραφεί, καθώς σύµφωνα µε επίσηµες µελέτες, τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται άνοδος στο ποσοστό χρηστών διαδικτύου που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές.
Αντίθετα, στον τοµέα ταχυμεταφορών οι συνθήκες διαφέρουν, καθώς πρόκειται για πλήρως απελευθερωμένη υπο-αγορά και δραστηριοποιείται µεγάλος αριθµός επιχειρήσεων,, πάνω από 1200, όµως η σημαντικότερη επιρροή στην αγορά προέρχεται από λίγες µμεγάλες επιχειρήσεις που έχουν κατορθώσει να εδραιωθούν στην αγορά.
Από τις µελέτες που έχουν διεξαχθεί από την ΕΕΤΤ τα τελευταία χρόνια, έχει διαπιστωθεί ότι οι µεγάλες επιχειρήσεις κατά την τελευταία πενταετία (2005-2009) διακίνησαν περίπου 88% των συνολικών αντικειμένων ταχυμεταφορών, εισπράττοντας αντίστοιχο ποσοστό επί των συνολικών εσόδων από τις δραστηριότητες ταχυμεταφοράς.
Το 2009 παρατηρήθηκε αύξηση στη µέση χρέωση του καταναλωτή για τη χρήση των κυριότερων από πλευράς ζήτησης ταχυδρομικών υπηρεσιών. Πιο αναλυτικά, στον τοµέα παροχής καθολικών υπηρεσιών η µέση χρέωση για διακίνηση αντικειμένων αλληλογραφίας έως 2 κιλά (αφορά ποσοστό 84% των συνολικών αντικειμένων) παρουσίασε αύξηση κατά 2,6% σε σύγκριση µε το 2008. Στον τοµέα ταχυμεταφορών, η υπηρεσία διακίνησης ταχυδρομικών αντικειμένων εσωτερικού, που αφορά σε 82% (73% αντικείμενα αλληλογραφίας και 19% δέµατα) των συνολικών αντικειμένων ταχυμεταφορών παρουσίασε αύξηση στη µέση χρέωση κατά 16%.
Η ταχυδρομική αγορά, ενόψει της επικείμενης απελευθέρωσης από την 1/1/2013, έχει ήδη αρχίσει να προσελκύει τα βλέµµατα εγχώριων και ξένων επενδυτών. Έτσι οι εξελίξεις που θα ακολουθήσουν στα επόµενα χρόνια, προβλέπεται ότι θα έχουν σηµαντική επίδραση στην περαιτέρω ανάπτυξη της ελληνικής ταχυδροµικής αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό η ΕΕΤΤ εντείνει τις προσπάθειές της για την καλύτερη εξυπηρέτηση και προστασία του Καταναλωτή, εντός του πλαισίου αρµοδιοτήτων της.
Από την πλευρά της η ΕΕΤΤ, πραγµατοποιεί τακτικά ενηµερωτικές εκστρατείες για τις Ταχυδροµικές Υπηρεσίες, τόσο µέσω του δικτυακού της τόπου, όσο και µε άλλες ενέργειες (έκδοση ενηµερωτικών εντύπων, διενέργεια ερευνών, κ.α.).