«Η επιλογή μας είναι μία και μπορούμε να την πούμε με σαφήνεια και βεβαιότητα: δεν πρόκειται να γίνουν απολύσεις. Δεν νομίζω ότι εργαζόμενοι αρκετά χρόνια μπορούν να οδηγηθούν στην απόλυση».
Μιλώντας στο περιθώριο συνάντησης εργασίας, στις εγκαταστάσεις του ΤΕΕ, στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός ξεκαθάρισε, ωστόσο, ότι οι εργαζόμενοι που θα προσλαμβάνονται πλέον σε αυτούς τους οργανισμούς, «θα διέπονται από ένα καθεστώς, που θα περιλαμβάνεται στους νέους κανονισμούς προσωπικού, οι δε αποδοχές τους θα εναρμονίζονται με εκείνες των εργαζομένων στον δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα».
Ο κ. Ρέππας έκανε λόγο για μισθολογικές και εργασιακές διαφορές ανάμεσα στους διάφορους οργανισμούς και πρόσθεσε:
«Θα πρέπει με όρους κοινωνικής δικαιοσύνης να επανεξετάσουμε όλο αυτό το μισθολογικό καθεστώς, χωρίς να μας διαφεύγει ότι όσοι εργάζονται σε αυτούς τους οργανισμούς, ιδίως οι παλαιότεροι, εργάζονται για αρκετά χρόνια και δεν είναι επιτρεπτό να υπονομεύσεις τα δικαιώματά τους, σε βαθμό ώστε να ανατρέπεται ο προγραμματισμός της ζωής τους. Αυτό που πρέπει να δούμε είναι τι θα ισχύσει για τους νεοεισερχόμενους, αλλά και πώς αξιολογείται το δυναμικό, με ενδεχόμενη μετακίνηση εργαζομένων από τον έναν φορέα στον άλλο, δηλαδή εντός του ενιαίου συγκοινωνιακού φορέα».
Διευκρίνισε, πάντως, ότι όσοι εργάζονται ήδη με βάση έναν πιο σύγχρονο κανονισμό, όπως οι εργαζόμενοι στην ΑΜΕΛ, θα διατηρήσουν αυτό το καθεστώς, που μπορεί να «αντιγραφεί» και για όσους προσληφθούν μελλοντικά.
Ερωτηθείς αν πρόκειται να υπάρξουν αυξήσεις τιμών στα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς, ο κ. Ρέππας απάντησε:
«Δεν μας έχει απασχολήσει αυτό και δεν έχουμε λάβει καμία τέτοια απόφαση. Δεν μπορείς να το δεις κάτι τέτοιο αποκομμένο. Για παράδειγμα, και στο 50% να περιορίσουμε την εισιτηριοδιαφυγή (σήμερα υπολογίζεται στο 25%), δεν χρειάζεται να κάνουμε αύξηση στα εισιτήρια. Αν όμως αυξηθεί η εισιτηριοδιαφυγή, επειδή δεν θα υπάρχει αποτελεσματικός ελεγκτικός μηχανισμός, τότε πραγματικά ή το κράτος πρέπει να επιδοτήσει με τεράστια ποσά τις συγκοινωνίες ή να αυξήσει την τιμή εισιτηρίου».
Στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης των συγκοινωνιών της Αττικής, που ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε πρόσφατα, με χρονοδιάγραμμα μέχρι το τέλος του 2010, προβλέπεται η δημιουργία ενός μητροπολιτικού φορέα για τις αστικές συγκοινωνίες Αττικής (ΟΑΣΑ) και η ίδρυση δύο θυγατρικών, μίας για τα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ κλπ) και μία για τα υπόλοιπα (λεωφορεία και τρόλεϊ).
Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με τις εκλογές της 7ης Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα, ο κ. Ρέππας χαρακτήρισε το ψηφοδέλτιο του Μάρκου Μπόλαρη ως μίας πρώτης τάξεως ευκαιρία για να αλλάξει σελίδα η Μακεδονία, ενώ χαρακτήρισε τον Γιάννη Μπουτάρη ως ένα πρόσωπο με ευρεία αποδοχή και διεισδυτικότητα.
Τέλος, ερωτηθείς για τις προσπάθειες εξόδου της Ελλάδας από την οικονομική κρίση είπε: «Πρέπει να δουλέψουμε συντεταγμένα να είμαστε πειθαρχημένοι και συνεπείς στους στόχους».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr