Η υπουργός κατέθεσε σήμερα στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων το νομοσχέδιο της διά βίου μάθησης το οποίο περιέχει διατάξεις και για τις μετεγγραφές. Γι αυτό το θέμα η υπουργός είπε ότι δεν υπάρχουν ουσιαστικές αλλαγές και τόνισε μόνο ότι όταν πρόκειται για αδέλφια που φοιτούν στην ανώτατη εκπαίδευση, μπορούν να μετεγγράφονται αλλά σε ιδρύματα της περιφέρειας. Οσο για τα ΤΕΙ που διαμαρτύρονται επειδή αναμένουν κύμα μετεγγραφών κατέστησε σαφώς ότι θα υποστηριχθούν τα συγκεκριμένα Ιδρύματα με επιπλέον κονδύλια.
Για το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο η υπουργός τόνισε ότι η σημασία και ο ρόλος του στη διά βίου μάθηση είναι σημαντικά και βρίσκεται στις προτεραιότητες της αφού αποτελεί την «ατμομηχανή» των αλλαγών.
Ειδικότερα για το σχέδιο νόμου που αφορά στην διά βίου μάθηση η υπουργός τόνισε ότι με αυτό η κυβέρνηση «δίδει σάρκα και οστά στην επιλογή του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου να προχωρήσει στη διεύρυνση των αρμοδιοτήτων του υπουργείου, με την ένταξη σε αυτό, πέραν της τυπικής εκπαίδευσης και των θρησκευμάτων τομέων, όπως η έρευνα και η τεχνολογία αλλά και η κάθε μορφής μη τυπική εκπαίδευση και άτυπη μάθηση, στοιχεία που απαρτίζουν όλα μαζί τη δια βίου μάθηση».
Η υπουργός χαρακτήρισε μείζονα εθνική επιλογή στα έργα και όχι στα λόγια τις εν λόγω διατάξεις που βασίζονται στο γνωστό «γηράσκω αεί διδασκόμενος».
Σημείωσε ότι μπαίνει τάξη,αφού αξιοποιούνται αποδοτικά τα δισεκατομμύρια ευρώ που διατίθενται στη μη τυπική εκπαίδευση. Για παράδειγμα μέσω του Γ΄ΚΠΣ διατέθηκαν περίπου 3,4 δισ. ευρώ για εκπαίδευση και κατάρτιση χωρίς όμως μετρήσιμο αποτέλεσμα. Τώρα θα αναγνωρίζονται οι γνώσεις είτε πρόκειται για πτυχίο σχολής είτε παρακολούθηση σεμιναρίων, είτε αυτομόρφωση κλπ.
«Ιδιαίτερα σε εποχή οικονομικής κρίσης», τόνισε η υπουργός, «δεν μπορεί να αφήνουμε αναξιοποίητο το σημαντικότερο κεφάλαιο που διαθέτουμε, το "ανθρώπινο κεφάλαιο"». Τα επόμενα τέσσερα χρόνια επενδύονται 1,6 δισ. ευρώ μέσω του εθνικού προγράμματος διά βίου μάθησης σε δράσεις εκπαίδευσης και κατάρτισης.
Δίδονται υποτροφίες για αρχική επαγγελματική κατάρτιση σε σπουδαστές δημοσίων και ιδιωτικών ΙΕΚ 40 εκ.ευρώ, για την ενθάρρυνση της νεανικής επιχειρηματικότητας 25 εκ. ευρώ, για εκπαίδευση μεταναστών στην ελληνική γλώσσα 10 εκ. ευρώ, για προγράμματα για την προσέλκυση μεταδιδακτορικών φοιτητών από το εξωτερικό 30 εκ. ευρώ.
Για πρώτη φορά επιχειρείται η δημιουργία ενιαίου πλαισίου ανάπτυξης της διά βίου μάθησης. Καταργούνται ή συγχωνεύονται φορείς, αποκεντρώνονται τομείς και δράσεις.
Διευρύνεται ο ρόλος του Εθνικού Κέντρου Πιστοποίησης Δομών Διά Βίου Μάθησης (ΕΚΕΠΙΣ), το οποίο αναλαμβάνει πλέον την πιστοποίηση δομών, επαγγελματικών περιγραμμάτων, προγραμμάτων, εκπαιδευτών καθώς και την αδειοδότηση γενικότερα των φορέων μη τυπικής εκπαίδευσης. Ειδική αναφορά γίνεται για την διαδικασία των περίπου 5.000 Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών.
Ιδρύεται Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠ) ο οποίος αποτελεί τον εθνικό φορέα πιστοποίησης γνώσεων, ικανοτήτων, δεξιοτήτων που αποκτά ένα άτομο μέσω της μη τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης. Με τη λειτουργία του, που θα εξυπηρετείται από 75 άτομα προσωπικό καταργείται ο Οργανισμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ) . Αναμορφώνεται το καθεστώς οργάνωσης, διαχείρισης και λειτουργίας των ΙΕΚ που υπάγονται πλέον στην Γενική Γραμματεία Δια βίου μάθησης.
Θα διαμορφωθεί Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων με την άμεση εποπτεία του υπουργείου Παιδείας. Με Προεδρικό Διάταγμα θα ορισθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις διαμόρφωσης, αξιολόγησης, πιστοποίησης κλπ. Να σημειωθεί ότι θα αναβαθμιστούν τα ΙΕΚ τα οποία θα δίδουν και υποτροφίες σε σπουδαστές τους.
Καθιερώνεται Ηλεκτρονικό Μητρώο Διά Βίου Μάθησης που θα εγγράφονται οι ενδιαφερόμενοι με αίτησή τους, ενώ θεσπίζονται κίνητρα για την ανάπτυξη της δια βίου μάθησης, με σημαντικότερο τη νέα δυνατότητα, που παρέχει ο νόμος, αναγνώρισης, άθροισης και μεταφοράς πιστωτικών μονάδων μεταξύ συστημάτων τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης.
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις του νομοσχεδίου καθιερώνεται και το αποδεικτικό γλωσσομάθειας για αλλοδαπούς, ενώ στις διατάξεις αυτές, περιλαμβάνεται η οργάνωση και λειτουργία ζωνών εκπαιδευτικής προτεραιότητας που αφορά σε περιοχές με χαμηλούς μορφωτικούς δείκτες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr