Όπως αναφέρθηκε, κατά τη σημερινή συνέντευξη Τύπου, το βασικότερο σημείο του νομοσχεδίου, το τελικό κείμενο του οποίου παρουσιάστηκε σήμερα και αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση στην Βουλή εντός της εβδομάδας, είναι η ύπαρξη μεταβατικού σταδίου τριετίας έως την ολοκληρωτική απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών.
Συγκεκριμένα, το κόστος για την απόκτηση άδειας φορτηγού προβλέπεται να είναι ανάλογο του τόνου του οχήματος, ενώ το ανώτατο κόστος της άδειας φορτηγού φτάνει τα 71.500 ευρώ.
Αναλυτικά:
- 10.000 ευρώ ο πρώτος τόνος
- 2.000 ευρώ από 2 έως 7 τόνους
- 1.500 ευρώ από 9 έως 40 τόνους
Επιπλέον, το κόστος της απόκτησης άδειας βυτιοφόρου θα φτάνει το ανώτερο στα 102.000 ευρώ και θα διαμορφώνεται ως εξής:
-20.000 πρώτος τόνος
-2.000 ευρώ από τον δεύτερο έως και τον 42ο τόνο
Η προβλεπόμενη, δηλαδή, από το νόμο εισφορά θα μειώνεται σταδιακά ανά έτος έως την 1η Ιουλίου 2013 ώστε το κόστος απόκτησης μιας άδειας φορτηγού Δ.Χ να γίνει μηδενικό. Ειδικότερα, από 1/1/2011 το ποσό της εισφοράς θα μειωθεί κατά 30%, από 1/1/2012 το πόσο της εισφοράς θα μειωθεί κατά 35% και από 1/1/2013 το ποσό της εισφοράς θα υποχωρήσει κατά 35%.
Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Ρέππας απέκλεισε οποιοδήποτε ενδεχόμενο αλλαγής των ρυθμίσεων αυτών, λέγοντας πως το μόνο που μπορεί να αλλάξει είναι η κατάργηση της τριετούς μεταβατικής περιόδου, στον απόηχο των έντονων πιέσεων από την πλευρά της τρόικας για πλήρη και άμεση απελευθέρωση του κλάδου.
Η άδεια που κατέχουν οι οδηγοί φορτηγών ΔΧ θα αποτελεί το κεφάλαιο της εταιρείας των οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Οι υφιστάμενες, δηλαδή, άδειες θα εκτιμώνται και θα αποτελούν το ιδρυτικό κεφάλαιο της εταιρείας που θα δημιουργηθεί στην απελευθερωμένη αγορά οδικών μεταφορών.
Μετά τον Ιούλιο του 2013 η σύσταση μιας εταιρείας οδικών εμπορευματικών μεταφορών θα πραγματοποιείται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία για την ίδρυση ανώνυμων εταιρειών.
Το νομοσχέδιο προβλέπει ακόμα:
-Πρόσβαση οποιουδήποτε στο επάγγελμα και απελευθέρωση του αριθμού των χορηγούμενων αδειών ΦΔΧ.
-Δημιουργία ενός νέου σύγχρονου συστήματος χορήγησης αδειών
-Απελευθέρωση του κομίστρου, ενίσχυση του ανταγωνισμού για καλύτερες υπηρεσίες και χαμηλότερες τιμές
-Οργάνωση των μεταφορέων σε εταιρίες
-Παροχή κινήτρων για επενδύσεις
-Δημιουργία ταμείου για την υποστήριξη της οδικής ασφάλειας και την προστασία του περιβάλλοντος, και
-Οργάνωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών με ένα σύγχρονο τρόπο
Σχολιάζοντας τις κινήσεις των ιδιοκτητών φορτηγών, ο κ. Ρέππας τόνισε ότι είναι αναφαίρετο το δικαίωμα της απεργίας, προσθέτοντας ωστόσο ότι ο καθένας θα πρέπει να αντιληφθεί ότι υπάρχουν και υποχρεώσεις έναντι της κοινωνίας.
Σχετικά με τις ελλείψεις που μπορεί να παρατηρηθούν στα πρατήρια υγρών καυσίμων συνέστησε ψυχραιμία και υπενθύμισε, πως οι εταιρίες πετρελαιοειδών έχουν δικά τους οχήματα που μπορούν να προμηθεύσουν τα πρατήρια.
Κατέστησε δε σαφές ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, αν και απέκλεισε το ενδεχόμενο επιστράτευσης, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση ακολουθεί πάντα τις δημοκρατικές διαδικασίες. Κάλεσε επίσης τους επαγγελματίες, να διαβάσουν καλά το νομοσχέδιο και να καταλάβουν πως είναι προς το συμφέρον τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr