Η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κ. Λούκα Κατσέλη ανέφερε ότι το 30% του ποσού, δηλαδή τα 600 εκατ. ευρώ θα εκταμιευτούν άμεσα αλλά στη συνέχεια θα υπάρχει σταδιακός δανεισμός ανάλογα με τα έργα και την πορεία υλοποίησή τους. Η διάρκεια του δανείου είναι για 25 έτη με 7ετή περίοδο χάρητος και με επιτόκιο το οποίο θα είναι σταθερό ή κυμαινόμενο και από 2% έως 4% ανάλογα με τα χρήματα που θα δανείζεται η χώρα μας κάθε φορά. Η υπουργός σημείωσε ότι οι όροι του δανείου είναι οι πλέον ανταγωνιστικοί, ενώ ανέφερε και η ίδια ότι πρόκειται ουσιαστικά για ψήφο εμπιστοσύνης στις προσπάθειες της χώρας μας για την έξοδο από την κρίση και ανέφερε ότι το δάνειο εγκρίθηκε στις 15 Ιουνίου από την ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων κ. Πλούταρχος Σακελλάρης ανέφερε από την πλευρά του ότι το δάνειο θα επιτρέψει την κάλυψη μακροπρόθεσμων αναγκών της ελληνικής οικονομίας θα στηρίξει μαζί με τα διαρθρωτικά ταμεία την έρευνα την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα καθώς και τις επενδύσεις σε βιώσιμες υποδομές και σε ανθρώπινο κεφάλαιο.
Σε δηλώσεις του κατόπιν στους δημοσιογράφους, είπε πως οι εκτιμήσεις του Μαρτίου που έκαναν λόγο για χρηματοδοτήσεις άνω του 1,6 δισ.ευρώ προς της Ελλάδα το 2010 από την ΕΤΕπ, αναθεωρούνται προς τα πάνω και φθάνουν τα 3 δισ.ευρώ περίπου. Η κρίση απαιτεί μεγαλύτερη προσπάθεια και η ΕΤΕπ ανταποκρίνεται, επισήμανε ο κ.Σακκελάρης.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ΕΤΕπ, οι εκταμιεύσεις δανείων θα φθάσουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα το 2010 για την Ελλάδα.
Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί στην κάλυψη αναπτυξιακών αναγκών των πριφερειών και στην αντιμετώπιση της τρέχουσας οικονομικής κρίσης. Οι δράσεις αφορούν σιδηροδρομικές μεταφορές, την ενεργεια ΑΠΕ, την ύδρευση, τα απόβλητα, την έρευνα την αναπτυξη και την καινοτομία, τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών και τους τομείς που έχουν σχέση με το ανθρώπινο κεφάλαιο. Σημείωσε ότι το 1 δισ. θα διατεθεί για το σιδηροδρομικό άξονα, καθώς το έργο περιλαμβάνεται στα διευρωπαϊκά δίκτυα προτεραιότητας με σειρά έργων εκσυγχρονισμού κατά μήκος της γραμμής Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη-Προμαχώνας, ένα σιδηροδορμικό κόμβο στις Αχαρνές, ένα εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο και τη σιδηροδρομική σύνδεσή του με το σταθμό εμπορευματοκιβωτίων του Νέου Ικονίου, στο λιμάνι του Πειραιά.
Σε λίγη ώρα υπογράφεται και η χρηματοδοτική σύμβαση ύψους 258 εκατ. ευρώ για τη σύσταση του ταμείου JESSICA. Η δημιουργία του ταμείου θα επιτρέψει τη χρησιμοποίηση των διαρθρωτικών ταμείων της ΕΕ για τη στήριξη έργων αστικής ανάπτυξης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr