Στη συνέχεια η κ. Μαίρη Καραγιάννη - Μιχαλοπούλου, Partner, Εrnst & Young Ανώνυμη Εταιρία Παροχής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών και ο Δρ. Γεώργιος Σ. Μαυραγάνης, Γενικός Διευθυντής, Επικεφαλής Φορολογικού Τμήματος KPMG Σύμβουλοι ΑΕ, Διδάσκων Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ανέλυσαν με λεπτομέρειες και παραδείγματα τα άρθρα του νέου φορολογικού νόμου. "Ο νέος νόμος δεν αποτελεί μεταρρύθμιση, παρά το ό,τι θετικό εισάγει π.χ. υιοθέτηση επαγγελματικού τραπεζικού λογαριασμού για όλους τους επιτηδευματίες, η ηλεκτρονική τιμολόγηση, κ.λπ, περιέχει σημεία που αποθαρρύνουν τις επενδύσεις και έχει αρκετές ασάφειες, οι οποίες χρειάζονται άμεσα διευκρινήσεις. Τόνισαν, ότι χρειάζεται περαιτέρω εξειδίκευση μέτρων για το 2011 και 2012, απαιτούνται επιπλέον μέτρα στο ασφαλιστικό σύστημα και ανταγωνιστικότητα κυρίως με την άρση των περιορισμών στα "κλειστά" επαγγέλματα, τις αγορές και άρση του διοικητικού βάρους(γραφειοκρατία). Κατά τη διάρκεια της ομιλίας τους εξέθεσαν επίσης τις απόψεις τους και τα πρακτικά προβλήματα για τις επιχειρήσεις, όπου και επιβεβαιώθηκαν κάποιες ασάφειες του νέου νόμου, αντικρουόμενα άρθρα με άλλους νόμους ή νομοθετήματα άλλων υπουργείων", ανέφερε. Έκλεισαν τις εισηγήσεις τους με ένα αισιόδοξο μήνυμα ότι η κρίση είναι μια ευκαιρία για διόρθωση παλαιοτέρων λαθών και προσαρμογή της οικονομίας σε πορεία βιώσιμης ανάπτυξης.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την εξαγωγή συμπερασμάτων τα οποία προέκυψαν μέσα από εποικοδομητική συζήτηση την οποία συντόνισε ο κ. Αναστάσιος Ροδόπουλος, πρώην Πρόεδρος Διοικούσας Επιτροπής ΙΟΔ, Γενικός Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών, Mamidoil-Jetoil AE
Τα συμπεράσματα από την εκδήλωση, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΕΔΕ, έχουν ως ακολούθως:
Tο ελληνικό φορολογικό σύστημα, παρά τις παρεμβάσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια, εξακολουθεί να πάσχει από σημαντικές και κυρίως χρονίζουσες στρεβλώσεις, όπως το μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις από τους φορολογικούς έλεγχους πχ. α) η πρόβλεψη για την παραγωγικότητα κάθε δαπάνης που είναι ασαφής, στο ποιός την κρίνει και με ποια προσόντα και που είναι καθαρά θέμα υποκειμενικής κρίσης, β) η περιοδική και χωρίς πρόστιμα ρυθμίσεις φορολογικών υποθέσεων-παραβάσεων, σε σχέση με τις σωστές και φορολογικά ελεγμένες εταιρείες που οι προσαυξήσεις καταβάλλονται στο ακέραιο και έτσι δεν υπάρχει η αίσθηση της φορολογικής δικαιοσύνης, γ) η ύπαρξη τους ΚΒΣ ενός απαρχαιωμένου, μοναδικού στην Ευρώπη συστήματος, που εμποδίζει την ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων. Υπάρχουν σαφώς πιό αυτοματοποιημένα και ολοκληρωμένα μηχανογραφικά συστήματα, που μπορούν να οργανώσουν και να ελέγξουν το σύνολο των συναλλαγών κάθε εταιρείας, κυρίως μέσω του προληπτικού και εστιασμένου ελέγχου. Η περαιτέρω ανάπτυξη και βελτίωση του συστήματος taxis είναι επιβεβλημένη.
Το φορολογικό σύστημα στηρίζεται, εδώ και τουλάχιστον 30 χρόνια, στο ίδιο τότε σκεπτικό της καταστολής της φοροδιαφυγής με πληθώρα διατάξεων, που διαρκώς και περιοδικώς μεταβάλλονται ανάλογα με τις εισπρακτικές προτεραιότητες και ανάγκες. Η μή ύπαρξη κάποιου σταθερού φορολογικού πλαισίου, είναι σαφώς αποτρεπτική πολιτική για οποιαδήποτε σοβαρή επένδυση στην χώρα μας. Για αυτόν, ως κύριο λόγο υπάρχει δυστυχώς σταθερή απο-επένδυση στην χώρα μας τα τελευταία 20 έτη.
Χρειάζεται μία πραγματική συνολική φορολογική μεταρρύθμιση με ένα κατανοητό και απλό στην εφαρμογή του νομοθέτημα και με σαφείς κανόνες, με στόχευση στον προληπτικό και κατασταλτικό έλεγχο, αλλά και με αυστηρά κλιμακούμενες και εκ των προτέρων γνωστές ποινές και προβλέψεις σε κάθε παραβίασή του, σε συνδυασμό με την σχετική αναπτυξιακή νομοθεσία και προοπτική των επενδύσεων.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr