Αν δει κανείς τις τιμές που έστειλαν χθες στο Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων οι πρατηριούχοι, προκύπτει ότι στο Ηράκλειο Κρήτης, για παράδειγμα, η βενζίνη «απογειώθηκε» μέχρι τα 1,636 ευρώ, όταν ως τα μεσάνυχτα της Κυριακής δεν ξεπερνούσε, λόγω πλαφόν, τα 1,526 ευρώ. Έντεκα λεπτά η διαφορά. Αντίστοιχες αδικαιολόγητες διαφορές μπορεί να εντοπίσει κανείς και στους υπόλοιπους 7 νομούς του πλαφόν.
Διότι ακόμη και αν δεχθεί κανείς ότι οι τιμές επανήλθαν στα επίπεδα που ίσχυαν στις αρχές της τελευταίας εβδομάδας ισχύος του πλαφόν, δηλαδή τη Μ. Τρίτη, Μ. Τετάρτη, δεν δικαιολογούνται διαφορές παρά της τάξης των ενός- δύο λεπτών, όσο δηλαδή αυξήθηκε η τιμή διυλιστηρίου (1,3 λεπτά ), όχι επτά, οκτώ και έντεκα.
Στη Φωκίδα, μέσα σε λίγες ώρες η μέγιστη τιμή βενζίνης, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο εκτοξεύτηκε 9,5 λεπτά από τα επίπεδα πλαφόν που ίσχυαν ως την Κυριακή. Στη Πρέβεζα 8,7 λεπτά, στη Θεσπρωτία και τα Δωδεκάνησα κατά 5,8 λεπτά και στα Χανιά κατά 5,6 λεπτά. Στη συγκριτική μάλιστα αυτή αξιολόγηση δεν έχει συνυπολογιστεί η βενζίνη V-Power της Shell που επειδή σύμφωνα με την εταιρεία είναι εμπλουτισμένος τύπος καυσίμου, τιμολογείται ακριβότερα από την απλή αμόλυβδη 95 οκτανίων, παρ' ότι έχει τα ίδια οκτάνια με αυτήν.
«Υπάρχει κερδοσκοπία !»
Τα σοβαρά ελλείμματα λειτουργίας του ανταγωνισμού που υπάρχουν στην αγορά, παραδέχεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Οικονομίας, έπειτα από συνάντηση που είχε η υπουργός Λούκα Κατσέλη με τον υφυπουργό Περιβάλλοντος Ι. Μανιάτη. Στη σύσκεψη συμφωνήθηκε να μεταφερθεί στο υπ. Οικονομίας η αρμοδιότητα του υπ. Περιβάλλοντος για την ενημέρωση του Παρατηρητηρίου Τιμών, καθώς επίσης να αναληφθούν πρωτοβουλίες στη βάση του τελευταίου πορίσματος της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Τα θέματα που αποφασίσθηκε να ανοίξουν είναι μεταξύ άλλων:
- Η επιβολή, πέραν των ποινικών (παραπομπή σε εισαγγελέα) και χρηματικών προστίμων, για όσους πρατηριούχους δεν αποστέλλουν στοιχεία τους στο Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων.
- Δημιουργία και παρακολούθηση μητρώου Πρατηρίων Υγρών Καυσίμων (ουδείς γνωρίζει πόσα ακριβώς είναι).
- Βάση δεδομένων παρακολούθησης της εξέλιξης της χρηματιστηριακής τιμής του πετρελαίου και της τιμής διυλιστηρίου και ενημέρωση της γ.γ. Εμπορίου για τις χονδρικές τιμές πώλησης των καυσίμων.
- Ρύθμιση για τη βελτίωση του μηχανισμού εποπτείας αποθεμάτων καυσίμων ασφαλείας.
- Συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, με σκοπό την αναθεώρηση των συμβάσεων των πρατηρίων (ΣΕΑ) με το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας και τους διαχειριστές των κλειστών αυτοκινητοδρόμων.
- Εγκατάσταση ειδικών ηλεκτρονικών πινάκων σε κλειστούς αυτοκινητοδρόμους για την ενημέρωση των οδηγών για την φθηνότερη λιανική τιμή πώλησης των υγρών καυσίμων, καθώς και δημιουργία ανάλογων υπηρεσιών sms σε συνεργασία με τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας.
- Διευθέτηση της χρονίζουσας εκκρεμότητας, αναφορικά με την λειτουργία των αυτόματων αντλιών υγρών καυσίμων.
Παράταση ως το Μάιο για τις ταμειακές στα πρατήρια
Στο μεταξύ ένα ακόμη μήνα, μέχρι το Μάιο, θα χρειαστεί να περιμένουν οι φορολογούμενοι προκειμένου να πάρουν αποδείξεις από τα βενζινάδικα για την αγορά βενζίνης. Ενώ η υποχρεωτική διάθεση ταμειακών μηχανών για την έκδοση αποδείξεων στα πρατήρια επρόκειτο να ξεκινήσει την 1η Απριλίου, τελικώς και έπειτα από τις πιέσεις των βενζινοπωλών προς το υπ. Οικονομικών που επικαλούνται αδυναμία εφαρμογής του μέτρου, θα ισχύσει από την 1η Μαΐου. Από την πλευρά της πάντως η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος, σε ανακοίνωσή της αναφέρει
ότι υπάρχουν ακόμη πάρα πολλά προβλήματα που πρέπει να ρυθμισθούν πριν την μετάταξή του κλάδου στην Β΄ κατηγορία βιβλίων ώστε να μπορέσει να υποστηρίξει την έκδοση αποδείξεων για τις βενζίνες. Γι' αυτό και ζητά παρέμβαση από τον γ.γ. του υπ. Οικονομικών Ηλ.Πλασκοβίτη.
Γιώργος Φιντικάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr