Το σχέδιο που επεξεργάζονται τα δύο υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για τον ΟΣΕ, περιλαμβάνει:
- αναδιάρθρωση του οργανισμού με την μείωση του προσωπικού και την αλλαγή της εταιρικής δομής, έτσι ώστε να αξιοποιηθούν όλα τα πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία του οργανισμού,
- πώληση του 49% των μετοχών της εταιρείας που θα έχει την εκμετάλλευση (σημερινή ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και την παραχώρηση του management σε στρατηγικό επενδυτή,
- αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας σε συνεργασία με ιδιώτες, οι οποίοι θα αναλάβουν και την εμπορική εκμετάλλευση κάποιων εκ των υφισταμένων σιδηροδρομικών σταθμών,
- δημιουργία ανεξάρτητης ρυθμιστικής αρχής που θα εποπτεύει τον ανταγωνισμό και θα αδειοδοτεί τους νέους παίκτες που θα δραστηριοποιηθούν στον κλάδο.
Η αναδιοργάνωση του ΟΣΕ είναι υψίστης σημασίας για την κυβέρνηση, αλλά μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά δύσκολη στην εφαρμογή της. Ο ΟΣΕ «συνεισφέρει» στο δημόσιο έλλειμμα 1 δις. ευρώ ετησίως και συνολικά έχει χρέη 10 δις. ευρώ.
Από το 1 δις. της ετήσιας ζημιάς το 1/3 είναι τόκοι των δανείων που πληρώνει και το υπόλοιπο λειτουργικές ζημιές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr