Κρίση και «πρώιμο» Πάσχα δεν άφησαν τους ξενοδόχους να κάνουν… Ανάσταση. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, υπολογίζεται ότι από τα 9.500 ξενοδοχεία που υπάρχουν πανελλαδικά άνοιξαν μόλις 2.200, συνολικά 25% λιγότερα σε σχέση με πέρυσι.
Σύμφωνα με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, οι εκδρομείς από όλη την Ελλάδα προτίμησαν να κινηθούν σε κοντινούς προορισμούς, προσβάσιμους με ΙΧ, όπως η Δυτική Ελλάδα, η Πελοπόννησος και το Πήλιο.
Παράλληλα, οι ξενοδόχοι αναγκάστηκαν να κάνουν εκπτώσεις που άγγιξαν το 25%, ωστόσο οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πτώση του τζίρου κατά 15%, καθώς οι περισσότεροι εκδρομείς περιόρισαν και τη διάρκεια των διακοπών τους.
Το σύνολο των ξενοδοχείων αναμένεται να έχει ανοίξει μέχρι τα τέλη Απριλίου, με τους ξενοδόχους να ετοιμάζουν νέα οικονομικά πακέτα, προκείμενου να υποδεχθούν το καλοκαίρι.
Δυσοίωνες προβλέψεις
Πτώση στα έσοδα του τουριστικού κλάδου, για το 2010, συγκριτικά με την περυσινή χρονιά προβλέπει ο πρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), κ. Μάριος Τριβυζάς, υπογραμμίζοντας ότι σήμερα παρουσιάζεται υστέρηση στις τουριστικές κρατήσεις από το εξωτερικό, εξέλιξη που αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε καθίζηση τον τουριστικό κλάδο.
Η πτώση αυτή αγγίζει το 15% και εκτιμάται ότι θα περιοριστεί, καθόσον ο υποψήφιος τουρίστας έχει πλέον συνηθίσει να κάνει κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, λόγω προσφορών.
Εκεί όπου καταγράφεται μία αύξηση της τάξης του 15% - 20% είναι στο ρεύμα κρατήσεων από την Αμερική και έτσι, ενώ η πτώση στις κρατήσεις μπορεί να είναι συγκρατημένη, η πτώση στα έσοδα θα είναι μεγαλύτερη και θα ξεπεράσει το 20%, λόγω των αναγκαίων προσφορών.
Στις παραπάνω δηλώσεις προέβη ο πρόεδρος της ΓΕΠΟΕΤ στο πλαίσιο της ημερίδας της Ομοσπονδίας, που διεξήχθη πριν λίγες ημέρες στην Πάτρα, σημειώνοντας, ταυτόχρονα, την αδιαφορία της πολιτείας αναφορικά με τα προβλήματα του τουρισμού, επισημαίνοντας την έλλειψη χρηματοδότησης της διαφήμισης του τουριστικού μας προϊόντος, όταν οι ανταγωνίστριες χώρες δαπανούν δεκαπλάσια ποσά, για τον ίδιο λόγο.
Ο γενικός γραμματέας της ΓΕΠΟΕΤ, κ. Κων/νος Παλασκώνης, αναφέρθηκε στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα πούλμαν, τα οποία αντιμετωπίζουν την απειλή του αφανισμού, εξαιτίας του αθέμιτου ανταγωνισμού από τα ΚΤΕΛ, που υποκλέπτουν το έργο των τουριστικών λεωφορείων, καθώς και στην άνιση κρατική φορολόγηση (τέλη κυκλοφορίας), αλλά και την επιβολή διοδίων, σε ορισμένες περιοχές που υφίστανται τα πούλμαν σε σύγκριση με τα ΚΤΕΛ. Όπως επεσήμανε, με τις ευλογίες του κράτους και τη ψήφιση νόμου από την προηγούμενη κυβέρνηση κατοχυρώνεται η υποκλοπή του λιγοστού έργου των τουριστικών λεωφορείων και αφήνεται ασύδοτο το ΚΤΕΛ, το οποίο διατηρεί το μονοπωλιακό του χαρακτήρα στις συγκοινωνίες. Μάλιστα, ο κ. Βαβούλης, μέλος του σωματείου Αιτωλ/νιας, κατέθεσε αποφάσεις δικαστηρίων, αποκόμματα εφημερίδων και απαντητικά έγγραφα του υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, που υποδεικνύουν το μείζον ζήτημα υποκλοπής του έργου των τουριστικών λεωφορείων από τα ΚΤΕΛ. Όμως, η εμφανώς αντιπαραγωγική κρατική πολιτική δεν σταματάει εκεί, καθώς - εν μέσω έντονης κρίσης - επελέγη να αυξηθούν οι τιμές εισόδου στους αρχαιολογικούς χώρους, όπως π.χ. στη Ρόδο κατά 100%.
Ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας, κ. Μαρίνης Αριστείδης, έκανε λόγο για οφειλές, ύψους 19,8 εκατ. ευρώ, από το κράτος και ειδικότερα από τον ΕΟΤ, ποσό που αφορά επιδοτήσεις για την ανανέωση του στόλου των πούλμαν και που είναι σε εκκρεμότητα πάνω από 2,5 χρόνια. Επίσης, υπογραμμίσθηκε η ανάγκη πλήρους απελευθέρωσης του έργου των συγκοινωνιών, όπως είχε υποστηριχθεί και από τη Βουλή, ως τη μόνη λύση, για να σταματήσει η υποκλοπή του έργου των τουριστικών λεωφορείων, προκειμένου να υπάρξει υγιής ανταγωνισμός, όπου ο καταναλωτής θα μπορεί να απολαμβάνει καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr