ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΤΕΛΗ ΦΟΡΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΜΟΙΒΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟΝ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΚΛΑΔΟ ΜΕ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ 90%
Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση του φορολογικού νομοσχεδίου Άρθρο 8
Λοιπές Διατάξεις Παρ. 11:
“Με τις διατάξεις της παραγράφου 14 επιβάλλεται αυτοτελής φορολογία με συντελεστή 90% στις πρόσθετες αμοιβές στελεχών τραπεζών και λοιπών χρηματοπιστωτικών οργανισμών οι οποίες μέχρι τώρα φορολογούνταν με τις γενικές διατάξεις και επιδιώκεται η φορολόγηση των υπέρογκων ποσών που καταβάλλονται σε στελέχη των ανωτέρω προσώπων λόγω της νομισματικής κρίσης που εμφανίστηκε τον τελευταίο καιρό.’’
Με τον λανθασμένο τρόπο που έχει διατυπωθεί το συγκεκριμένο άρθρο(Αρ 8.Λοιπές Διατάξεις Παρ.14) αναφέρεται στο σύνολο των χρηματικών παροχών (μισθός, πρόσθετες παροχές, αμοιβές Δ.Σ.) ανεξάρτητα από το ύψος τους:
Άρθρο 8 Λοιπές Διατάξεις Παρ.14
‘’Στo άρθρο 14 του Κ.Φ.Ε. προστίθεται παράγραφος 9 ως εξής:
Ο προσδιορισμός των υπέρογκων αμοιβών με τον όρο ‘παροχές σε χρήμα’ είναι άστοχος. Όπως έχει γραφτεί η συγκεκριμένη διάταξη αφορά το σύνολο των αμοιβών των εργαζομένων των εταιρειών που αναφέρει ο νόμος. Προφανώς ο νομοθέτης αποφάσισε να καταργήσει το σύνολο των εταιρειών του χρηματοπιστωτικού κλάδου. Η συγκεκριμένη διάταξη είναι λάθος διατυπωμένη, δεν εξυπηρετεί τον σκοπό για το οποίο γράφτηκε και πρέπει να αλλάξει.
Προτείνουμε να υιοθετηθεί η πρόταση του ΣΜΕΧΑ η οποία προβλέπει τη αυτοτελή φορολόγηση με 90% των πραγματικά υπερβολικών και υπέρογκων ποσών που υπερβαίνουν τις 200 χιλιάδες ευρώ.
«Παροχές σε χρήμα που καταβάλλουν τα πιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούν στην Ελλάδα του ν. 3601/2007 καθώς και οι εταιρείες ειδικού σκοπού του ν. 3156/2003 και του ν. 3601/2007, οι εταιρείες παροχής πιστώσεων του ν. 2937/2001, οι εταιρείες επενδύσεων χαρτοφυλακίου (ΕΕΧ) του ν. 3371/2005, οι εταιρείες διαχείρισης αμοιβαίων κεφαλαίων (ΑΕΔΑΚ) του ν. 3283/2004 και οι ανώνυμες εταιρίες επενδυτικής διαμεσολάβησης (Α.Ε.Ε.Δ.) του ν. 2396/1996 σε στελέχη τους φορολογούνται αυτοτελώς με συντελεστή ενενήντα τοις εκατό (90%).
Ο φόρος παρακρατείται κατά την καταβολή ή την πίστωση των ποσών αυτών στους δικαιούχους και αποδίδεται στο Δημόσιο σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 60.
Τα ανωτέρω έχουν εφαρμογή και για παροχές που καταβάλλονται από τα κέρδη των ανωτέρω νομικών προσώπων.»’’
Προτείνουμε λοιπόν η παρ. 14 του άρθρου 8 του σχεδίου νόμου να διαμορφωθεί ως εξής:
Άρθρο 8 παρ.14
‘Στο άρθρο 14 του Κ.Φ.Ε. προστίθεται παράγραφος 9 ως εξής: Πρόσθετες, πέραν των τακτικών αμοιβών, παροχές σε χρήμα που καταβάλλουν τα πιστωτικά ιδρύματα που λειτουργούν στην Ελλάδα του ν. 3601/2007 καθώς και οι εταιρείες ειδικού σκοπού του ν. 3156/2003 και του ν.3601/2007, οι εταιρείες παροχής πιστώσεων του ν. 2937/2001, οι εταιρείες επενδύσεων χαρτοφυλακίου (ΕΕΧ) του ν. 3371/2005, οι εταιρείες διαχείρισης αμοιβαίων κεφαλαίων (ΑΕΔΑΚ) του ν. 3283/2004 και οι ανώνυμες εταιρείες επενδυτικής διαμεσολάβησης (Α.Ε.Ε.Δ.) του ν. 2396/1996 σε στελέχη που φορολογούνται αυτοτελώς με συντελεστή ενενήντα τοις εκατό (90%), εφόσον υπερβαίνουν το ποσό των διακοσίων χιλιάδων (200.000,00) ευρώ.
Ο φόρος παρακρατείται κατά την καταβολή ή πίστωση των ποσών αυτών στους δικαιούχους και αποδίδεται στο Δημόσιο σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 60.
Τα ανωτέρω έχουν εφαρμογή και για παροχές που καταβάλλονται από τα κέρδη των ανωτέρω νομικών προσώπων.’
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr