Το εν λόγω έργο επιβάλλεται και από τον χαρακτηρισμό του Βόλου και της Λάρισας ως διπόλου από το Γενικό Χωροταξικό Σχέδιο της χώρας.
Δυστυχώς παρά τις δεσμεύσεις που υπήρχαν από την προηγούμενη διοίκηση του ΟΣΕ σε διημερίδα που διοργανώθηκε στο Βόλο και τη Λάρισα, το Νοέμβριο του 2007 από τα Περιφερειακά Τμήματα Μαγνησίας, Ηπείρου και Κεντρικής & Δυτικής Θεσσαλίας, διαφαίνεται πλέον ο κίνδυνος μη υλοποίησης των εξαγγελθέντων έργων και ειδικότερα:
- Δεν γνωρίζουμε σε ποιο στάδιο βρίσκεται η οριστική μελέτη της γραμμής Λάρισα – Βελεστίνου όπου σύμφωνα με την προμελέτη που έχει συνταχθεί προβλέπονται υψηλές ταχύτητες που θα συντομεύσουν τη διαδρομή Βόλος – Λάρισα. Σημειώνεται ότι η ανωτέρω μελέτη εκπονείτο από ομάδα στελεχών του ΟΣΕ.
- Η προμελέτη χάραξης της γραμμής Βελεστίνο – Βόλος (που προβλέπει τη κατάργηση του “S” από τη Νέα Ιωνία) έχει παραδοθεί, ωστόσο δεν έχει προκηρυχθεί ακόμη η οριστική μελέτη. Το ποσό που απαιτείται σύμφωνα με το ΟΣΕ είναι 120.000 ευρώ.
- Και οι δύο παραπάνω μελέτες συντάσσονται με στόχο την ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλου – Λάρισας, έργο που πρέπει να είναι έτοιμο το 2013.
- Ακόμη, σύμφωνα με τον ΟΣΕ το έργο των παραπάνω μελετών που αφορούν την ηλεκτροκίνηση Βόλου – Λάρισας, έχει προϋπολογιστεί μεταξύ 80 - 100.000.000 ευρώ, ποσό που πρέπει να ανευρεθεί μέσα από πηγές χρηματοδότησης ανεξαρτήτως του οργανισμού, που δηλώνει αδυναμία να υποστηρίξει ένα τόσο μεγάλο έργο και επ’ αυτού δεν έχουμε καμία εξέλιξη.
Αποψή μας είναι ότι το έργο μετά και τις αναμενόμενες εκπτώσεις θα στοιχίσει σημαντικά λιγότερα χρήματα, αλλά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν μελέτες και δεν μπορούμε με ακρίβεια να προσδιορίσουμε το κόστος.
Για όλους τους παραπάνω λόγους και επειδή θεωρούμε ότι ο χρόνος που απομένει είναι περιορισμένος και απαιτείται η κινητοποίηση όλων μας, προκειμένου να μην βρεθούμε μπροστά σε πολύ δυσάρεστες εκπλήξεις, θα θέλαμε να πραγματοποιήσουμε μια συνάντηση μαζί σας, ώστε να μας ενημερώσετε σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι παραπάνω μελέτες και αν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, έχει την πρόθεση να προχωρήσει τα συγκεκριμένα έργα.»
Η δεύτερη επιστολή
Στη δεύτερη επιστολή που απευθύνεται προς τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο, οι κ.κ. Αναγνώστου και Διαμάντος, αναφέρουν τα εξής:
«Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένος Βόλου με το εσωτερικό της Θεσσαλίας υπήρχε από τις αρχές του περασμένου αιώνα με τον παλαιό Θεσσαλικό σιδηρόδρομο μετρικής γραμμής.
Το δίκτυο αυτό καταργήθηκε και η γραμμή Παλιοφάρσαλα – Καλαμπάκα επανακατασκευάσθηκε. Η μη επανακατασκευή της γραμμής Βελεστίνου – Παλαιοφάρσαλα οδήγησε στην ανυπαρξία σιδηροδρομικής σύνδεσης του Βόλου με το εσωτερικό της Θεσσαλίας.
Αποψή μας, που την έχουμε εκφράσει κατ’ επανάληψη και στο παρελθόν, είναι ότι οι τέσσερις πρωτεύουσες των θεσσαλικών νομών πρέπει να ενώνονται σιδηροδρομικά με σύγχρονες από άποψη ταχύτητας και ανέσεων επιβατικών αμαξοστοιχιών.
Για το λόγο αυτό προτείνουμε την αναβίωση του θεσσαλικού σιδηροδρόμου με νέα διαδρομή, δηλαδή Βόλος - Λάρισα - Παλαιοφάρσαλα - Καλαμπάκα.
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να μην υπάρχουν ενδιάμεσες ανταποκρίσεις, αλλά η ίδια αυτοκινητάμαξα να κινείται από Καλαμπάκα μέχρι Βόλο.
Η προηγούμενη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε δεσμευτεί ότι θα εξετάσει το συγκεκριμένο αίτημα, αλλά δε πήραμε καμία απάντηση.
Κύριε Πρόεδρε, νομίζουμε ότι μια συνάντηση μαζί σας θα είναι εποικοδομητική, προκειμένου να ανταλλάξουμε απόψεις για το παραπάνω ζήτημα,» καταλήγει η επιστολή.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr