Στο σενάριο των χαμηλών ρυθμών ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, εξετάζεται η πιθανότητα η πραγματική αύξηση του ΑΕΠ να είναι 0,2% χαμηλότερη των εκτιμήσεων το 2010 και 0,1% το 2011. Ο πληθωρισμός θεωρείται και στα δύο χρόνια ότι θα είναι 0,5% χαμηλότερα των εκτιμήσεων.
Στο σενάριο των υψηλών επιτοκίων, όλες οι παράμετροι που ισχύουν στο πρώτο σενάριο διατηρούνται, αλλά υπάρχει η υπόθεση μιας περαιτέρω αύξησης των spreads κατά 100 μονάδες βάσης, ενώ το επιτόκιο του ομολόγου αναφοράς (Bund) από 3,3% σήμερα, στο 4,5% το 2014.
Από τη σύγκριση των δύο ανωτέρω σεναρίων προκύπτει ότι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για εκτροχιασμό του ΠΣΑ προκύπτει από το σενάριο μιας χαμηλής οικονομικής ανάπτυξης και ότι η ανάπτυξη είναι πολύ πιο σημαντικός παράγοντας για την δημοσιονομική προσαρμογή απ’ ότι η αύξηση των spread καθώς θα έθετε εν αμφιβόλω το στόχο της μείωσης του ελλείμματος κατά 4% το 2010 και θα ανάγκαζε την κυβέρνηση να κάνει νέες προσαρμογές στο ΠΣΑ στα επόμενα χρόνια.
Επίσης ο οίκος επισημαίνει ότι το ονομαστικό ΑΕΠ της χώρας το 2009 ήταν 237,5 δις. ευρώ αντί 240 δις. που ήταν οι εκτιμήσεις της κυβέρνησης, γεγονός που ανεβάζει το έλλειμμα στο 12,9% του ΑΕΠ, γεγονός που σημαίνει ότι η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να καλύψει και το πρόσθετο 0,2%.
Από τα παραπάνω, προκύπτει το συμπέρασμα ότι ακόμη κι αν η κυβέρνηση καταφέρει να αποφύγει τις επιπτώσεις από το σκόπελο των υψηλών επιτοκίων για την αναχρηματοδότηση του χρέους, αυτό δεν σημαίνει ότι τα δημοσιονομικά προβλήματα τελείωσαν. Επομένως ο αναλυτής του οίκου θεωρεί ότι η κυβέρνηση θα πρέπει εκτός από το να πετύχει μια ικανοποιητική διαχείριση των δημοσίων οικονομικών, η μεγαλύτερη πρόκληση θα είναι να διατηρηθεί η μακροχρόνια ανάπτυξη της οικονομίας σε ικανοποιητικά επίπεδα, μέσω της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας των εξαγωγών και στην ενίσχυση της παραγωγικής δυναμικής της χώρας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr