Η αύξηση του Φ.Π.Α κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες, η περαιτέρω αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα (ακόμη και κατά 20%), η θέσπιση φόρου “πολυτελείας” σε σειρά προϊόντων με κυριότερο τα αυτοκίνητα αλλά και η περαιτέρω περικοπή των επιδομάτων στο δημόσιο τομέα, φαίνεται να αποτελούν τα μέτρα που συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες να προχωρήσουν. Αντίθετα, η κατάργηση του 14ου μισθού, φαίνεται ότι αντιμετωπίζεται και από την κυβέρνηση ως η έσχατη λύση καθώς και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις έχουν διαμηνύσει ότι δεν πρόκειται να αποδεχτούν κάτι τέτοιο.
Η κυβέρνηση φέρεται να αναζητά ποσό της τάξεως των 2,5-3 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ο λόγος είναι ότι προβλέπεται μεγαλύτερη ύφεση ακόμη και από το δυσμενές σενάριο που περιλαμβάνει το πρόγραμμα σταθερότητας. Για ύφεση 0,8% κάνει λόγο το ΠΣΑ, για ποσοστά της τάξεως του 2% έχει αρχίσει να γίνεται λόγος. Την άποψη για μεγαλύτερη ύφεση, φέρονται να ασπάζονται και οι εμπειρογνώμονες της τριμερούς επιτροπής (ΔΝΤ, ΕΚΤ, Κομισιόν) που βρίσκονται από την Δευτέρα στην Αθήνα.
Η αύξηση του Φ.Π.Α κατά δύο μονάδες, μπορεί να αποδώσει γύρω στο 1,5 δισεκατομμύριο ευρώ, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα υπάρξει δραματική μείωση της κατανάλωσης. Η περαιτέρω περικοπή των επιδομάτων, εκτός από το κύμα αντιδράσεων από την πλευρά των δημοσίων υπαλλήλων, θα προσφέρει έσοδα της τάξεως των 200-300 εκατ. ευρώ ανάλογα με το ποσοστό της μείωσης στα επιδόματα.
Η αύξηση του φόρου των καυσίμων, αποφέρει περίπου 100 εκατ. ευρώ ανά τρεις ποσοστιαίες μονάδες αύξησης του ειδικού φόρου. Έτσι, αν οδηγηθούμε σε νέα αύξηση κατά 15%, θα φτάσουμε στα 500 εκατ. ευρώ επιπλέον.
Θ.Τσ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr