Αναλυτικά, κατά το περασμένο Ιανουάριο ταξινομήθηκαν 26.585 καινούργια αυτοκίνητα, έναντι 31.310 που είναι ο μέσος όρος των αντίστοιχων μηνών της τετραετίας προ της κρίσης (2004-2007).
Ωστόσο, η πιο πάνω κατάσταση στην αγορά αυτοκινήτου παρουσιάζεται καλύτερη από τη πραγματικότητα γιατί:
• Ο φετινός Ιανουάριος περιελάμβανε ταξινομήσεις αυτοκινήτων που θα πραγματοποιούνταν στο τέλος του 2009, όμως τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας και ο ειδικός ετήσιος φόρος οδήγησαν τους αγοραστές να αναβάλουν την ταξινόμηση για το νέο έτος.
• Κατά τις προηγούμενες εβδομάδες «εξαντλείται» το αγοραστικό ενδιαφέρον εκείνου του περιορισμένου αριθμού ιδιοκτητών παλαιών αυτοκινήτων που υπάχθηκαν στα μέτρα απόσυρσης.
• Οι παραγγελιοληψίες από τις αρχές του έτους είναι μειωμένες κατά 50%. Επιπλέον και δεδομένου ότι οι ταξινομήσεις ακολουθούν λίγες εβδομάδες χρονικά της λήψης των παραγγελιών, ο Φεβρουάριος και Μάρτιος αναμένονται εξαιρετικά «κακοί», με πτώση που ίσως υπερβεί το 40%.
Μετά από αυτά συμπεραίνεται επίσης, ότι η τυχόν σύγκριση των ταξινομήσεων του φετινού Ιανουαρίου (26.585) με αυτές του Ιανουαρίου 2009 (20.247, -39,7% από τον Ιανουάριο του 2008) θα οδηγήσει σε λάθος συμπεράσματα (πχ. αύξησης της αγοράς).
Η μεγάλη κάμψη της αγοράς αυτοκινήτου πλήττει βαρύτατα τις 1.600 εταιρείες επίσημης εισαγωγής και διανομής, αλλά και τις υπόλοιπες από τις 30.000 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο του αυτοκινήτου. Στον ευρύτερο κλάδο αυτοκινήτου απασχολούνται σχεδόν 90.000 εργαζόμενοι, ενώ εισφέρεται περίπου το 2,6% του ΑΕΠ. Παράλληλα, από τη φορολογία του αυτοκινήτου (τέλη κυκλοφορίας, Τέλος Ταξινόμησης και αναλογούν ΦΠΑ) καλύπτεται περίπου το 5% των τακτικών εσόδων του προϋπολογισμού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr