Το θέμα του αριθμού των γραφείων ΕΟΤ εξωτερικού δεν είναι ποσοτικό αλλά, κυρίως και μακράν, ποιοτικό. Ο αριθμός των γραφείων και η θέση τους πρέπει να προκύπτουν από το μακροχρόνιο σχέδιο μάρκετινγκ του ελληνικού τουρισμού, το οποίο ποτέ δεν υπήρξε, και ούτε σήμερα υπάρχει.
Με δεδομένο ότι η κάθε αγορά έχει τα δικά της χαρακτηριστικά και την δική της βαρύτητα για τον εισερχόμενο τουρισμό μας, η όποια μείωση των γραφείων ΕΟΤ εξωτερικού πρέπει να γίνει με κριτήρια αγοράς και όχι απλά κόστους.
Σε κάθε περίπτωση όμως, πρέπει να είναι κατανοητό ότι τα γραφεία ΕΟΤ εξωτερικού πρέπει να λειτουργούν ως μέρος του μηχανισμού μάρκετινγκ της κεντρικής υπηρεσίας, η έλλειψη οργάνωσης της οποίας επηρεάζει αρνητικά και σε μεγάλο βαθμό την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας τους. Η αποτελεσματικότητα αυτή επηρεάζεται επίσης και από την ποιότητα των στελεχών που επανδρώνουν τα γραφεία ΕΟΤ εξωτερικού. Είναι κοινό μυστικό ότι διαχρονικά, αλλά και με ιδιαίτερη ένταση τον τελευταίο χρόνο, οι τοποθετήσεις στελεχών είχαν ψηφοθηρικά-ρουσφετολογικά κριτήρια και όχι τεχνοκρατικά.
Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι η περικοπή του αριθμού των γραφείων θα μπορούσε και έπρεπε να γίνει πιο κομψά, ως προς τον τρόπο επικοινωνίας της, ο οποίος έδωσε αρνητικά μηνύματα στους ξένους συνεργάτες μας.
Έστω και τώρα, και παράτη μεγάλη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση που παρατηρείται στην οργάνωση και τις δράσεις του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού/ΕΟΤ, πρέπει να ξεκινήσει άμεσα η προσπάθεια ανασυγκρότησης του τουριστικού τομέα σε επίπεδο πολιτείας πριν είναι πολύ αργά.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr