Για όσους έχουν ήδη προσέλθει στις πολεοδομίες για να τακτοποιήσουν τους ημιυπαίθριους, η υπουργός υποστήριξε ότι θα αντιμετωπιστούν με καλή πίστη, μέσα από μεταβατικές διατάξεις που θα συμπεριληφθούν στον καινούργιο νόμο.
Ουσιαστικά, ο υπουργός Οικονομικών χθες προανήγγειλε την κατάργηση του νόμου της «τακτοποίησης» χρησιμοποιώντας ιδιαίτερα αρνητικούς χαρακτηρισμούς για την εισπρακτική απόδοση του μέτρου (μόλις 7 εκατ. ευρώ).
Στο τραπέζι του διαλόγου, θα πέσει και το μέτρο της μεταφοράς του συντελεστή δόμησης με στόχο την οριστική επίλυση του ζητήματος. Σύμφωνα με τους υποστηρικτές της συγκεκριμένης πρότασης, είναι ένα μέτρο το οποίο μπορεί να περάσει από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Το μειονέκτημά του, είναι ότι θα χρειαστεί αρκετός χρόνος (ίσως και χρόνια) για να υλοποιηθεί καθώς πρέπει να προηγηθεί μια μακρά διαδικασία για την δημιουργία ζωνών υποδοχής του μεταφερόμενου συντελεστή δόμησης. Στο τραπέζι, έχει πέσει επίσης και πρόταση για κατακόρυφη μείωση των προστίμων προκειμένου να προσέλθουν οι ιδιοκτήτες, να δηλώσουν τους ημιυπαίθριους και να υπάρξει μια πλήρης «απόγραφή» της κατάστασης.
Για την απόσυρση, μελετώνται διάφορες προτάσεις. Μία από αυτές, κάνει λόγο για εφαρμογή του μέτρου όχι μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του 2012 όπως είναι προγραμματισμένο μέχρι τώρα, αλλά μέχρι την την 31η Δεκεμβρίου του 2010. Η δεύτερη πρόταση κάνει λόγο για μείωση των οικονομικών κινήτρων της απόσυρσης, ειδικά αν ο αγοραστής προτιμήσει ένα ΙΧ μεγάλου κυβισμού. Στα τέλη κυκλοφορίας, δεν αναμένεται να αλλάξει η μέθοδος υπολογισμού αλλά το ύψος των τελών. Σε σχέση με τα ισχύοντα, θα υπάρξει χαμηλότερη επιβάρυνση για τα ΙΧ έως 1929 κυβικά (σ.σ με τα ισχύοντα θα υπάρξει επιβάρυνση από 50 έως 150 ευρώ ανάλογα με την ηλικία του ΙΧ) και μεγαλύτερη για τα ΙΧ με μεγαλύτερο κινητήρα.
Θ.Τσ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr