Από την έρευνα διαφαίνεται ότι η πλειονότητα των καταστηματαρχών, δηλαδή το 69% που συμμετείχαν στην έρευνα, ήταν δυσαρεστημένοι με τις πωλήσεις τους κατά την περίοδο των εκπτώσεων.
Μειωμένη η χρήση «πλαστικού» χρήματος
Δραστικά μειωμένη παρουσιάστηκε η χρήση των πιστωτικών καρτών για την φετινή θερινή περίοδο, γεγονός που οφείλεται στην υπερχρέωση των καρτών των καταναλωτών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 48% των καταναλωτών χρησιμοποίησαν μόνο μετρητά για τις αγορές τους, ενώ το 34% έκανεσυνδυασμό πιστωτικών καρτών και μετρητών. Λόγω των υψηλών ποσοστών χρεώσεων και της εξάντλησης των πιστωτικών ορίων, η αποκλειστική χρήση των πιστωτικών καρτών υποχώρησε στο 10%.
Η αρνητική ψυχολογία επηρέασε τις πωλήσεις
Πολύ μεγάλο ποσοστό εμπορικών επιχειρήσεων θεωρεί ότι το τελευταίο διάστημα η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει τις πωλήσεις τους, λόγω της κακής διάθεσης του αγοραστικού κοινού και γενικά της αρνητικής ψυχολογίας του καταναλωτή. Συγκεκριμένα το 62% σε πολύ μεγάλο βαθμό, το 25% αρκετά, ενώ μόνο το 3% δείχνει ανεπηρέαστο από την κρίση.
Στην ερώτηση ποιο μέτρο κατά τη γνώμη τους θα βοηθούσε την επιχείρηση υπό το καθεστώς της οικονομικής κρίσης, οι απαντήσεις που δόθηκαν αφορούσαν μέτρα αύξησης της ρευστότητας των επιχειρήσεων και νοικοκυριών με ελαστικοποίηση των κριτηρίων δανεισμού. Επίσης, μέτρα αλλαγής της πολιτικής των τραπεζών, πάταξης του παρεμπορίου και της παραοικονομίας.
Η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων με ποσοστό 74% θεωρεί ως την καλύτερη περίοδο των εκπτώσεων από άποψη αγοραστικής κίνησης τις δυο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων - από 15/ 7 έως 31/7 . Το 8% θεωρεί τις δύο επόμενεςεβδομάδες 1/8- 15/8 ως την καλύτερη περίοδο, ενώ μόνο το 6% θεωρεί καλή την περίοδο των εκπτώσεων - από 16/8 έως 31/8.
Εντυπωσιακό είναι το γεγονός, ότι τα ποσοστά των εκπτώσεων κινήθηκαν σε πολύ υψηλά επίπεδα. Το 41% των ερωτηθέντων δήλωσε ποσοστά έκπτωσης της τάξης του 40%, το 25% ποσοστά έκπτωσης 50% , ενώ το 19% των επιχειρήσεωνπου συμμετείχαν στην έρευνα προέβη σε εκπτώσεις άνω του 50%.
«Απέτυχαν και οι προσφορές»
Οι προσφορές που προηγήθηκαν των εκπτώσεων αποδεδειγμένα δεν βοήθησαν στην αύξηση του τζίρου τωνεπιχειρήσεων, ούτε στην τόνωση της αγοράς και είναι ξεκάθαρο ότι η πλειονότητα των εμπόρων - πάνω από το 50% - είναι αντίθετοι με τις προσφορές πριν τις εκπτώσεις. Αναλυτικά: το 22% πιστεύει ότι ίσως βοήθησαν λίγο,το 54% δήλωσε ότι δεν βοήθησαν καθόλου, ενώ το 8% δεν μπόρεσε να αξιολογήσει το θέμα.
Είναι ιδιαίτερα σημαντικό να επισημάνουμε ότι τα τελευταία 5 χρόνια, το 56% των εμπορικών καταστημάτων του Πειραιά ανακαινίστηκαν και εκσυγχρονίστηκανστο χώρο εγκατάστασής τους, σε τεχνολογικό εξοπλισμό και σε κατάρτιση του προσωπικού τους.
Αναφορικά με τα νέα πρωτοποριακά προγράμματα της επιχειρηματικότητας, το 61% έχει πλήρη ενημέρωση των προγραμμάτων ενίσχυσης των επιχειρήσεών τους, ενώμόνο το 21% δεν έχει λάβει γνώση.
Σχετικά με το πρωτοποριακό πρόγραμμα του ΕΣΠ PARKING AND SHOPPING (δωρεάν πάρκινγκ για τους πελάτες) μόνο το 20% των επιχειρήσεων έχει δηλώσει θετική ανταπόκριση ,ενώ το 58% αρνητική, το οποίο αποδίδεται στον δραστικό περιορισμό των εξόδων των εμπορικών καταστημάτων, εξαιτίας της μείωσης του τζίρου τους.
Η έρευνα διεξήχθη δειγματοληπτικά μεταξύ εκατό (100) καταστημάτων που δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, που απασχολούν 0 έως 10 άτομα προσωπικό και αφορούν τις κατηγορίες ένδυσης, υπόδησης, εποχιακών ειδών και ειδών οικιακής χρήσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr