Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Ειδικότερα, σε έγγραφό του προς τα συναρμόδια υπουργεία, το ΒΕΑ επισημαίνει ότι:
-Θεσμοθετείται δακτύλιος άνισης μεταχείρισης σε συνάρτηση με τα εισοδήματα των πολιτών
-Δεν γίνεται ουδεμία πρόβλεψη για το επαγγελματικό αυτοκίνητο και την ανανέωση του αντίστοιχου στόλου
-Πλήττεται ένας ολόκληρος κλάδος των μικρών ανεξάρτητων συνεργείων επισκευής και συντήρησης οχημάτων (μέλη του ΒΕΑ).
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» προκειμένου να εξυπηρετηθεί ορθά και δίκαια θα έπρεπε να οδηγήσει την κυβέρνηση σε ρυθμίσεις βασισμένες σε συνδυασμούς παραγόντων όπως: ηλικία του οχήματος, βαθμός χρήσης του, βαθμός συντήρησής του και η τεχνολογία του.
Προσθέτει, δε, ότι τα κίνητρα θα πρέπει να εφαρμόζονται προς την κατεύθυνση τηςχρήσης νέων τεχνολογιών αυτοκινήτου και όχι στην απλή απόσυρση που «ξεσκαρτάρει παρτίδες αυτοκινήτων πανομοιότυπης τεχνολογίας των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών».
Επιπλέον, προτείνει επιβολή μειωμένων ή αυξημένων τελών κυκλοφορίας ανάλογα με την πραγματική ρύπανση με ασφαλές κριτήριο ελέγχου (που παρουσιάζει η ΕΟΒΕΑΜΜ), υποχρεωτική αντικατάσταση των απενεργοποιημένων καταλυτικών μετατροπέων στο τέλος του κύκλου ζωής τους και θεσμοθέτηση ελεγκτικού κυρωτικού συστήματος, διατήρηση του μέτρου μείωσης τελών ταξινόμησης για την ομαλή ανανέωση των κυκλοφορούντων οχημάτων, παροχή οικονομικών κινήτρων προς απόσυρση οχημάτων πρώτης κυκλοφορίας προ 1/1/95 (προς ανανέωση του στόλου πρώτης γενιάς καταλυτικών), παροχή αυξημένων κινήτρων για αντικατάσταση συμβατικών καταλυτικών οχημάτων με οχήματα υβριδικής τεχνολογίας και παροχή κινήτρων (π.χ απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, κίνησης στο δακτύλιο) για την πιστοποιημένη μετατροπή βενζινοκίνητων οχημάτων σε οχήματα υγραερίου.