Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Ακολουθεί η ομιλία του κ.Παπαθανασίου:
''Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Με το σχέδιο νόμου που κατατίθεται σήμερα προς συζήτηση, το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών εισάγει μια σειρά από ρυθμίσεις, οι οποίες υπηρετούν στην πράξη πάγιους στόχους της πολιτικής μας. Υπηρετούν τη δημιουργία ενός σύγχρονου, αποτελεσματικού και δίκαιου φορολογικού συστήματος. Υπηρετούν την προσπάθεια καταπολέμησης της φοροδιαφυγής, από όπου κι αν αυτή προέρχεται. Υπηρετούν την εύρυθμη και ομαλή λειτουργία των αγορών, στη βάση ξεκάθαρων κανόνων για την προστασία του ανταγωνισμού και των καταναλωτών.
Είχαμε ήδη ανακοινώσει, πριν από ένα μήνα περίπου, την πρόθεση της Κυβέρνησης να λάβει μέτρα, ώστε να μπει μια τάξη στο χώρο των σκαφών αναψυχής. Ένα χώρο στον οποίο, όπως επιβεβαιώθηκε και από τους σχετικούς ελέγχους, επικρατεί μέχρι σήμερα ένα καθεστώς ασυδοσίας και κατάχρησης. Στο πλαίσιο αυτό, τα μέτρα που προωθούμε σήμερα στοχεύουν σε τρεις βασικές κατευθύνσεις:
- Η πρώτη αφορά την εξυγίανση του κρίσιμου χώρου των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, ώστε να κλείσουν οριστικά τα παράθυρα της νομοθεσίας, που επιτρέπουν μέχρι τώρα σε κάποιους να φοροδιαφεύγουν και να συντηρούν φαινόμενα διαφθοράς και συναλλαγής. ’μεσος στόχος μας είναι να διαχωρίσουμε τους πραγματικούς επαγγελματίες από τους δήθεν επαγγελματίες, οι οποίοι μέχρι σήμερα εκμεταλλεύονται τα κίνητρα για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού για δικό τους όφελος, μη αποδίδοντας στο κράτος τους φόρους που τους αναλογούν. Με αυτό τον τρόπο, όχι μόνο θα μπορέσουμε να προστατέψουμε τους πραγματικούς επαγγελματίες και να στηρίξουμε την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στη χώρα πάνω σε υγιείς και στέρεες βάσεις, αλλά θα μπορέσουμε και να τους ενισχύσουμε με μια σειρά μέτρων που θα αφορούν θαλάσσιο τουρισμό και ειδικότερα το χώρο των επαγγελματικών σκαφών.
- Δεύτερος στόχος μας είναι η ανάπτυξη της παρουσίας των ελληνικών σκαφών αναψυχής στις θάλασσές μας, ώστε να περιοριστεί το φαινόμενο που παρουσιάζεται σήμερα: Να είναι η Ελλάδα η μόνη χώρα, στην οποία κυκλοφορούν τόσα πολλά ιδιωτικά σκάφη αναψυχής με ξένες σημαίες.
- Ο τρίτος στόχος, εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια να διασφαλίσουμε τη δίκαιη και αναλογική συνεισφορά όλων των πολιτών στα δημόσια έσοδα. Σε μια περίοδο, στην οποία είναι ανάγκη να καλύψουμε τις έκτακτες απώλειες και τις πρόσθετες δαπάνες που προκαλεί η κρίση.
Ειδικότερα, με το παρόν νομοσχέδιο:
- Θεσπίζεται η ίδρυση ειδικής μορφής νομικού προσώπου, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, με αποκλειστικό σκοπό την απόκτηση ιδιωτικού σκάφους αναψυχής. Πρόκειται για μια νομοθετική πρωτοβουλία, που προωθούμε σε συνεργασία με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, με στόχο να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου. Γιατί αυτό που παρατηρείται μέχρι σήμερα, είναι ότι δυστυχώς πάρα πολλοί Έλληνες προτιμούν αλλοδαπές ιδιοκτήτριες εταιρείες (offshore εταιρείες) και ξένα νηολόγια. Με τη νέα αυτή ρύθμιση, όσοι δεν επιθυμούν να αποκτήσουν ιδιωτικό σκάφος αναψυχής στο όνομά τους, θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν τη νέα εταιρική νομική μορφή για το ιδιοκτησιακό καθεστώς. Θα μπορούν, δηλαδή, να επωφεληθούν από τα παρεχόμενα κίνητρα και δικαιώματα που ισχύουν και σε άλλες χώρες, ώστε να ιδρύσουν αυτό το νομικό πρόσωπο ειδικού τύπου και σκοπού και να νηολογούν το σκάφος στο ελληνικό νηολόγιο.
- Θεσπίζεται ειδικός φόρος ιδιωτικών και επαγγελματικών πλοίων αναψυχής, ο οποίος θα διαμορφώνεται κλιμακωτά, ανάλογα με το μήκος του σκάφους και αν είναι μηχανοκίνητο ή ιστιοφόρο. Θα απαλλάσσονται τα μηχανοκίνητα κάτω των 10 μέτρων και τα ιστιοφόρα κάτω των 15 μέτρων. Από εκεί και πάνω, επιβάλλονται τέλη σε όλα τα σκάφη, ιδιωτικά και επαγγελματικά, τα οποία είναι νηολογημένα στην Ελλάδα ή ελλιμενίζονται στη χώρα για διάστημα άνω των 40 ημερών. Πρόκειται για μια ρύθμιση απόλυτα λογική και επιβεβλημένη. Πρώτον, για λόγους κοινωνικής και φορολογικής δικαιοσύνης: από τη στιγμή που κάθε όχημα, από το μικρότερο έως το μεγαλύτερο, επιβαρύνεται με ε