Ο κ. Πάτσιος μιλώντας στο «R» τονίζει πως το μέτρο ευνοεί την αγορά των αυτοκινητοβιομηχανιών καθώς η κυβέρνηση δίνει πολλές ευκαιρίες και εναλλακτικές ώστε να αντικατασταθούν όλοι οι τύποι αυτοκινήτων, καταφέρνοντας έτσι να μειωθούν κατά 25% οι εκπομπές διοξειδίου του αζώτου και σωματιδίων και 35% μείωση εκπομπών μονοξειδίου του άνθρακα και υδρογονανθράκων.
Ο ίδιος επισημαίνει πως οι εταιρείες επιδιώκουν να πουλήσουν από όλες τις γκάμες των αυτοκινήτων τόσο μικρού κυβισμού όσο και μεγαλύτερου.
Σε ερώτηση για το εάν υπάρχουν παγίδες στα μέτρα που εξήγγειλε η κυβέρνηση, ο κ. Πάτσιος απαντάει: «Ελπίζω, πως όχι
» Παρ όλα αυτά δίνονται συμπληρωματικά κίνητρα για την απόσυρση παλαιών οχημάτων καθώς και την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του στόλου των οχημάτων. Η οικονομική αποτίμηση των επιπλέον εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας και της δαπάνης για τα νέα οχήματα έδειξε ότι τα μέτρα αυτά αποτελούν ένα καλά μελετημένο σχέδιο δράσης για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από την οδική κυκλοφορία.
Ειδικότερα, η δαπάνη απόσυρσης και ανανέωσης του στόλου οχημάτων για την περίοδο 2009-2012, είναι 2.301 εκατ. ευρώ, τα έσοδα των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας και του Φ.Π.Α από τις επιπλέον πωλήσεις οχημάτων είναι 1.701,1 ευρώ. Η διαφορά 600.28 εκατ. ευρώ υπερκαλύπτεται από τα αυξημένα τέλη ταξινόμησης λόγω της επιπρόσθετης ζήτησης στην αγορά οχημάτων από την εφαρμογή των μέτρων.
Όσον αφορά το νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας που τίθεται σε ισχύ το 2010, το ΥΠΕΧΩΔΕ διαχώρησε τα Ι.Χ. σε τέσσερις κλάσεις και θα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό και την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα του οχήματος. Στην κλάση Α συμπεριλαμβάνονται τα καθαρά οχήματα που κατασκευάστηκαν από το 2005 και μετά, στην κλάση Β όσα κυκλοφόρησαν από το 2000 έως το 2005, στην κλάση Γ τα ρυπογόνα, που κυκλοφόρησαν από το 1996 έως το 2000 και στην κλάση Δ τα πολύ ρυπογόνα που κυκλοφόρησαν πριν το 1996.
Τα περιβαλλοντικά τέλη κυκλοφορίας προβλέπονται μειωμένα κατά 18 ευρώ μόνο για τα καινούρια αυτοκίνητα. Για αυτοκίνητα ηλικίας 4 έως 9 ετών υπάρχει προσαύξηση κατά 50 ευρώ. Για οχήματα από το 1996 έως το 2000 η προσαύξηση είναι 100 ευρώ, ενώ για όσα αυτοκίνητα έχουν ηλικία μεγαλύτερη από 13,5 χρόνια, η προσαύξηση είναι 150 ευρώ. Τέλος, να σημειώσουμε ότι φέτος θα τεθούν για πρώτη φορά σε ισχύ τα τέλη κυκλοφορίας για υβριδικά αυτοκίνητα με ελάχιστη παραγωγή ρύπων, καθώς όπως επισημαίνει ο κ. Σουφλιάς «δεν είναι δυνατόν να μην πληρώνουν τέλη, αυτοκινητάρες 3.000 κυβικών
»
Ας ελπίσουμε ότι οι πολίτες θα κινηθούν προς την απόσυρση του παλιού ρυπογόνου οχήματός τους και την αγορά νέου ώστε η ρύθμιση να μην καταστεί δώρο άδωρο...
Aθηνά Σούτζου
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr