Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Η εκδήλωση εστίασε στη σημαντικότητα των εμπορικών κέντρων στις τοπικές κοινωνίες, παρέχοντας παραδείγματα από άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις και ειδικότερα παρουσιάζοντας την περίπτωση της Ιταλίας, μιας Μεσογειακής χώρας που διαθέτει πολλές ομοιότητες με την Ελλάδα.
Ο Θεόδωρος Χαραγκιώνης, Πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής του ICSC, μίλησε για το πολυδαίδαλο θεσμικό καθεστώς που θέτει σε κίνδυνο τις προσπάθειες για ανάπτυξη εμπορικών κέντρων στη χώρα και έχει αποθαρρύνει πολυάριθμες ξένες επενδύσεις. Ενώ, σε αντίθεση τόνισε την συμβολή κάποιων τοπικών αρχόντων όπως ο Νομάρχης Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Ψωμιάδης και οι Δήμαρχοι Ρέντη Γεώργιος Ιωακειμίδης και Πυλαίας Βασίλειος Καρτάλης, που «με τη στάση τους, άνοιξαν τον δρόμο σε σημαντικές σχετικές επενδύσεις, στις περιοχές αρμοδιότητας τους, δημιουργώντας άνθιση στην τοπική οικονομία και ικανοποίηση στις τοπικές κοινωνίες».
Στον χαιρετισμό του προς τους συνέδρους, ο νομάρχης Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Ψωμιάδης, δήλωσε: «Μέσα από την εμπειρία μου από τη λειτουργία του Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη, πιστεύω ότι τα εμπορικά και ψυχαγωγικά κέντρα αποτελούν σημαντικό όχημα ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών. Το Cosmos προσφέρει μία ολοκληρωμένη πρόταση ψυχαγωγίας και αγορών στην πόλη μας, με αποτέλεσμα να έχει αναδείξει τη Θεσσαλονίκη σε πόλο έλξης επισκεπτών από ολόκληρη την περιοχή των Βαλκανίων».
Ο Πρόεδρος της EMEA Retail DTZ, Martyn Chase τόνισε τη σημασία των αναπτυξιακών έργων λιανικού εμπορίου στην τοπική κοινωνία, τα οποία έχουν σημαντικές οικονομικές, κοινωνικές και χωροταξικές επιδράσεις. Όπως συγκεκριμένα ανέφερε: «τα εμπορικά κέντρα συνιστούν ζωντανούς οργανισμούς οι οποίοι όχι μόνο έχουν εμπορική αξία και ανταγωνιστικό μείγμα καταστημάτων για τις τοπικές κοινωνίες, αλλά αναδεικνύουν την τοπική κοινωνία ως μια ξεχωριστή περιοχή και συμβάλλουν στην ανάπλαση των γύρω περιοχών.
Οι οικονομικές επιδράσεις αφορούν στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και στην εκπαίδευση των κατοίκων της περιοχής (τόσο κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης όσο και κατά τη διάρκεια λειτουργίας), αλλά και στη μεγαλύτερη υποστήριξη και παροχή ευκαιριών σε νέους επιχειρηματίες και τοπικές επιχειρήσεις. Όσον αφορά στους ανθρώπους και την τοπική κοινωνία, τα εμπορικά κέντρα δημιουργούν τις συνθήκες εκείνες για τον περιορισμό της εγκληματικότητας και την προστιθέμενη αξία των κατοικιών της περιοχής. Οι χωροταξικές βελτιώσεις περιλαμβάνουν πιο καθαρούς δημόσιους χώρους, καλύτερη πρόσβαση και διασύνδεση με την περιοχή, καθώς και βελτιωμένη μετακίνηση των κατοίκων με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Ο Γενικός Διευθυντής της Sierra Developments Ιταλίας, Pietro Malaspina κατέληξε σημειώνοντας ότι: Ένα εμπορικό κέντρο δεν αφορά σίγουρα μόνο τις αγορές, αλλά αποτελεί και το μέρος που χαρίζει εμπειρίες, διασκέδαση και ψυχαγωγία. Η περίπτωση της Ιταλίας αποδεικνύει ότι τα εμπορικά κέντρα αποτελούν ουσιώδη συστατικά της αστικής ταυτότητας δημιουργώντας ένα σημαντικό πλεονέκτημα για το υπάρχον δίκτυο εμπορικών καταστημάτων. Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες, επίσης, περιορίζονται σημαντικά από τη δημιουργία ενός οργανωμένου αναπτυξιακού έργου, όπως το εμπορικό κέντρο που έχει ολοκληρωμένη περιβαλλοντική στρατηγική.